Bóka László: Füst Milán tanítása | 17 |
Előszó | 27 |
Előszó a második kiadáshoz | 31 |
Első előadás | 33 |
Filozófia és naivitás | 35 |
A három filozófiai főkérdés | 36 |
A szépség vizsgálata | 36 |
A Kant-féle érdektelenség | 38 |
Szeretni: ez bekebelezési vágyat is jelent | 38 |
Kielégülés a szépségben | 39 |
Mi az a tetszés? | 39 |
A tetszés mint élettani jelenség | 40 |
A stendhali meghatározás | 40 |
A művészet eredetének melankóliás elemei | 42 |
A szépség mint erkölcsi előzmény | 43 |
A szépség intenzitása | 43 |
A szépség önzésünknek is jót ígér | 44 |
A valóság szépségei és a művészetéi | 45 |
A művészet mai kritériumai | 47 |
A művészet kritériumai az Újkorban | 47 |
Az építészet, mint különös művészet | 49 |
A szemlélet és a gondolat határtalansága | 50 |
A világ megismerhetőségének határtalansága | 51 |
Előlegezett konklúziók a gondolkodásban | 51 |
Vélemény: stagnálás a gondolkodásban | 52 |
Vegetatívánk szerepe a meggyőződés kialakulásában | 52 |
A dedukció praktikuma | 53 |
A praktikus szemlélet jogosultsága | 54 |
A művészet célja: szórakoztat, mulattat, tükröz | 55 |
Művészet és életismeret | 56 |
Hitetlenség a képzelettel szemben | 57 |
A művészet gyönyörködtessen | 58 |
A művészet eredete: utánzás? tükröződés? | 58 |
A testünk díszítése | 59 |
A testi szépség feledteti a test használhatóságát | 60 |
Képzeletben kijavítjuk életünket | 61 |
Képzelgések folytán való kielégülések | 62 |
Tökéletlen élmények kijavítása | 62 |
Az élmények feláldozása | 64 |
Műkedvelők és riporterek élményhűsége | 64 |
L'esprit d'escalier | 65 |
Gyónás. A tények ereje | 66 |
A művészet: határtalan korrektúra | 67 |
Sérülteké a művészet | 68 |
A művész és a nélkülözés | 68 |
Művészet és elmúlás | 69 |
Múlt és jövő: merő irracionalitás | 69 |
A maradandóság illúziója | 70 |
Emlékezet és maradandóság | 70 |
Tiltakozás az elmúlás ellen | 70 |
A közlés eredendő szükségessége | 72 |
A funkckió öröme | 73 |
Hiúság | 73 |
Tolsztoj: a művészet mérges gyümölcs | 74 |
Második előadás | 75 |
Az első előadás összefoglalása | 77 |
Élmény és művészet | 77 |
Valóság és művészet nem keverhető össze | 78 |
A világ nagy egysége és a kompozíció | 79 |
A festmények kerete és a szobrok talpazata | 82 |
A szobrászat és a valóság | 83 |
Az élmény alkotó-elemei | 83 |
Élmény és szóbeli előadás | 83 |
A lét birtokolhatatlansága | 84 |
A lélek jelene | 85 |
A valóság a képzelet műve | 86 |
A képzelet struktúra-kedvelő | 86 |
A képzelet összefoglal | 86 |
A képzelet élet-kedvelő, antropomorf, egocentrikus | 87 |
A képzelet optimikus hajlamai | 88 |
A valóság ingerei | 89 |
A valóság rekonstrukciója élőszóban | 89 |
Túlzás és mértékletesség az előadásban | 90 |
Az előadó tárgyilagossága | 90 |
A hazugok művészete | 91 |
Kép és indulat | 92 |
Az előadó személyisége a rekonstrukcióban | 92 |
A szavak sorsa | 92 |
Írásban való rekonstrukció | 93 |
Szónoklat gyorsírásban | 93 |
Gesztusok kifejezése szavakban | 93 |
A valóság hatástalan a művészetben | 94 |
Amit elhiszek, az még nem szép | 94 |
A valóságot muszáj elhinni, a művészt is kényszerítsen erre | 94 |
A valóságban más a meggyőző, mint a művészetben | 96 |
Közbenső összefoglalás | 96 |
Élményeink tükre-e művészet? | 97 |
A valóság művészi kompozíciói | 98 |
Az elhallgatások praktikája | 98 |
A szobrászat külön világa | 98 |
A képzelet szereti, ha maga teremt | 101 |
Rejtélyességek | 101 |
Illúziók | 101 |
Egy érzéki részlet az egész helyett | 101 |
Túl sok részlet elképzelhetetlen | 102 |
Amit kevésbbé ismerünk, jobban megihlet | 102 |
A képzelet szabad lengése | 103 |
Káprázatainkat elhisszük | 104 |
A káprázatban rosszul hatnak a valóság elemei | 105 |
Káprázat egyes jelek alapján | 106 |
Utánzás és művészi utánképzés | 107 |
A képzelet ingerlése | 108 |
A művészi ábrázolás túlzása | 108 |
Kezdeti ellenállás a művel szemben | 108 |
Az átélés erkölcsi okai | 109 |
Az átélés attraktív okai | 109 |
Önzés okozta átélés | 110 |
Az átélés hatásai | 110 |
"Te én vagyok" a művészetben | 110 |
Váltakozó azonosulás | 111 |
Ki kivel azonosítja magát? | 112 |
A szép és jó összefüggései. Intrikusok | 113 |
Önzés és erkölcsi parancs | 114 |
Az erkölcsi parancs célszerűsége | 114 |
A jónak és rossznak megkülönböztetése már maga is erkölcsi tény | 116 |
Minden földi evangélium az elesetteket védi | 117 |
Az isteni szózat, mint erkölcsi parancs | 117 |
Önzésünk és erkölcsiségünk kapcsosatai | 118 |
Az erkölcsi parancs és hiúságunk | 118 |
Az erkölcsi parancs és a jutalom reménye | 119 |
Az erkölcsi parancs öncélúsága | 120 |
Az öncélú jóság irracionalitása | 120 |
Az erkölcsi parancs kivitele | 122 |
Bűnözőkkel való együttérzésünk | 122 |
A világrend képzeletének fontossága | 123 |
Rend után vágyunk a műalkotásban is | 124 |
Alapvető erkölcsi tétel a műben | 124 |
A Machbeth hidege | 124 |
A kép szégsége és a bűn | 125 |
A komikum és gúny, mint képcsökkentés | 126 |
A nevetségesség művészetellenes pricípiumai | 127 |
A "nevetséges" az értelem ingere | 128 |
Humor és páthosz | 129 |
Indulatos gúny, mint nagy művészet | 129 |
Tragikum, mint a művészet legfőbb anyaga | 130 |
A művészet keletkezésének tragikus ingerei | 131 |
A boldogság: veszteglés | 132 |
A sérült váza példája | 132 |
A szenvedély nagyobb felületet mutat | 133 |
Harmadik előadás | 135 |
A második előadás összefoglalása | 137 |
Kultúra és civilizáció | 139 |
Kultúra és műveltség | 140 |
Nép és artificiális kultúra | 140 |
A munkásság kultúrája | 141 |
A Szovjet a nép kultúráért | 141 |
A kultúra tanításának szükségessége | 141 |
Hamann a művészetek ősiségéről | 142 |
A művészet kezdetei | 142 |
Hamann az angyalok nyelvéről | 143 |
A kifejezés a létezéshez képest hamisítás | 143 |
A létezés beszéde az angyali nyelv | 143 |
Hamann a jelenések hatalmáról | 144 |
A látomás gyönyöre és a jelen idő | 145 |
Vegetatív egzisztenciák és a látomás | 146 |
Vegetatív egzisztenciánk és a zene | 147 |
Vegetatív egzisztenciánk és a tánc | 149 |
A költői művek, különösen a líra külön világa | 150 |
A gondolat és a szív | 153 |
Az értelem küzdelme az állattal | 153 |
Az értelem tesz emberré | 154 |
Az értelem küzdelme tesz emberré | 154 |
Az értelem túlbecsülése | 154 |
A logikai rend vágya | 154 |
A rend vágya úgy a vegetatívában, mint az értelemben | 155 |
A szépség ősi követelménye | 155 |
Konkrétum: zűrzavar, - absztrakció: rend | 156 |
Az absztrakciók logikus tisztasága | 156 |
Az absztrakció anyagtalansága | 157 |
A művészetben gondolatot keresni | 157 |
Az állati és emberi figyelem örömei | 158 |
A hallucinatív öröm más, mint az értelemé | 159 |
Vegetatív szisztémák gyönyörei | 159 |
A művészet becse | 160 |
Művészet és naivitás | 160 |
Konkrét legyen a kép | 161 |
Poe Edgar a művész hatásvadászatáról | 162 |
A részletek értéke | 162 |
A képzelet autonómiája | 162 |
Retrospektív értékelése a szukcesszív műnek | 163 |
Igéző részletek | 164 |
Sok részlet helyett egy-egy | 165 |
Nem szükséges sokat látnunk egy alakból | 166 |
Hamis ítélkezés a művészetről | 168 |
Megint az élmény iránti hűségről? | 168 |
A megfigyelések túlértékelése | 170 |
Lélekanalízis határai az irodalomban | 170 |
A lélek indulatmeneteinek kifejezése | 171 |
A szív idézete: líra | 172 |
A mások érzéseinek kifejezése | 172 |
Meghatottságunk nem a mű értéket dicséri | 172 |
Meghatottságunk rászed minket | 173 |
Átélni más, mint elhinni valamit | 174 |
A tudományosan helyes lélekanalyzis a művészetben hamisan hathat | 174 |
A lélek jelenjen meg testi formában | 176 |
A mélységek, - die Tiefe | 177 |
Nem feltárni, - külsőségekkel mélyre hatni | 178 |
Mikor éli ki magát a kép? | 178 |
Mi az életteljesség? | 179 |
A művészet életet-igenlő tendenciája | 179 |
A megfigyelések sora még nem élő szervezet | 180 |
Ami és, az egységesen jön létre | 180 |
A művész ihlete nagyrészben egységérzés | 181 |
Negyedik előadás | 183 |
A harmadik előadás összefoglalása | 185 |
A vázlatkönyv jelentősége | 186 |
Lélekzetvételi periódusok | 187 |
Az elbeszélés tempója. Periódusok | 187 |
A lavína példája és a lassúsági határ | 188 |
Kűlső ingerek, mint az alkotás lendítői | 189 |
A lendület struktúrát hoz létre | 190 |
Egyéni példa a lendület szükségességéről | 192 |
A kezdet lendületi jelentősége az alkotásban | 193 |
Példa a lendülettelen és a lendületes előadásra | 194 |
A szervezet beszéde több, mint az akaraté | 195 |
A szervezet beszéde több, mint a kicsi | 196 |
Dickens bőséges termése | 197 |
Dosztojevszki bősége | 197 |
A regény állítólagos aranykora | 197 |
Utánozni csak a gyengeséget lehet | 198 |
A pszichológizálás százada | 198 |
A neo-flauberti iskola és a fogalmazás túlértékelése | 199 |
Művészi mesterfogások | 200 |
Puritanizmus a szépség halála | 201 |
Puritanizmus és egyszerűség közti különbség | 202 |
A szorgalom elfajzott regényei | 203 |
Világnagyságok a riportázs szolgálatában | 204 |
Kleopátra egy hisztériás kis mai cica volt | 204 |
A művészet alapvető princípiumai efemer-jellegűek-e? | 205 |
A szépség életkor szerinti változásai | 206 |
A szépség-ideál változásainak egyéb okai | 208 |
A torz iránt való hajlamunk | 213 |
A torz iránt való hajlamunk eredete | 214 |
A szép és csúnya változó koordinátái | 215 |
A művészi látás irányító hatásáról | 216 |
A torzítás helye a művészetekben | 217 |
A mozgás csakugyan életet jelent-e? | 218 |
Életet képzelünk bele az élettelenbe | 219 |
Az életteljesség vágya a legmagasabbrendű kívánságunk | 220 |
Ötödik előadás | 223 |
A negyedik előadás összefoglalása | 225 |
A gépiesség, mint ideál | 226 |
Ami életteljes, abban a rend s avval ellentmondó princípiumok is benne foglaltatnak | 227 |
A gépisség lelkesítő hatásai | 228 |
Gépiesség az életformánkban | 229 |
Az új építészet a szabályosság szolgálatában | 229 |
A képzelet más struktúrát szeret, mint az értelem | 230 |
A képzelet struktúrái | 230 |
Az értelem struktúrái | 231 |
A képzelet életteljes princípiumai | 232 |
Amit a képzelet felvesz, annak új életet is ad | 233 |
Aminek a képzelet új életet ad, abból új örömök is adódnak | 233 |
Példák a szenzibilizációra | 233 |
További példák a szenzibilizációra | 234 |
A művészetben képzeletünket semmi se kötelezi | 235 |
A valóság kötelezi képzeletünket | 235 |
Szenzibilizáció és hiperesztézia | 235 |
Mi a szenzibilizáció? | 236 |
Praktikus tanácsok kezdő tanulmányírók számára | 236 |
Művészet és értelem | 237 |
Esszé-kultúra | 239 |
A zenei tanulmányról | 240 |
A képzőművészeti tanulmányról | 241 |
Az irodalmi tanulmányról | 242 |
Az érzékletesség hatása jobban jellemezhető, mint a formáé | 243 |
A szépséget képpel lehet legjobban kifejezni | 243 |
A lélek alighanem mindent élővé változtat át | 244 |
A szavak hallucinatív hatásánk fokozása | 245 |
A rózsa példája: hogy mint fokozható a kép hallucinatív ereje | 245 |
Nem hinni kell a szót: átélni | 245 |
Ami dallamos, az jobban átérezhető | 246 |
Ami gazdagabb asszociációt kelt, az jobban átélhető | 246 |
A szó érzéki ereje környezetétől is függ | 247 |
Az egységes kompozíció hatása a részletre | 248 |
Az élmény és műalkotás kapcsolata | 248 |
Riporter, műkedvelő, művész | 249 |
Fell kell áldozni az élményt a szépség javára | 249 |
Életrajzok és önéletrajzok | 250 |
Az élményből esetleg semmi se marad | 251 |
A művészet önkénye | 251 |
A természet utánzása-e a művészet? | 252 |
A művészet, mint öncél | 252 |
A művész számra minden létező a művészetért van | 253 |
"Költő hazudj, csak rajt' ne fogjanak" | 254 |
"Nem a való hát: annak égi mása" | 254 |
A valóság megszépítése | 255 |
A hős rokonszenves-e? | 256 |
Az író rokonszenves-e? | 256 |
Ha a mű tárgya keserű is: életörömöt adjon | 257 |
Ami csúnya, élvezetesen legyen ábrázolva | 258 |
Hatodik előadás | 259 |
Az ötödik előadás összefoglalása | 261 |
A kompozíció szükségessége a művészet másnemű szépségeit bizonyítja | 262 |
A művészetben való örömeink behatóbb vizsgálata | 262 |
Pieter Breugel szörnyetegei | 262 |
Az önző képzelet tematikus attrakciói | 264 |
A szörnyűségek tamatikus határai | 265 |
Dürer kínzó látományai és Mattia Grűnewald monumentalitása | 265 |
A mű szépsége különválik-e a témájától? | 267 |
Tibeti lélektan | 268 |
Irodalmi példák az önző képzelet attrakcióira | 274 |
Egyéb attraktív elementumok | 275 |
Szörnyűségek attraktív elemek nélkül | 275 |
A leggyötrőbb olvasmány példája | 276 |
Raszkolnyikov álma a lovacskáról | 277 |
A realizmusról általában | 278 |
Naturalizmus és verizmus | 282 |
Az érdekeségről általában | 285 |
Az akció érdekességéről | 285 |
A valóság és művészet egyforma érdekessége | 285 |
Az érdekesség durva pillérei | 286 |
Ami csak érdekes, az még nem szép | 287 |
A ponyva és a műalkotás érdekessége | 287 |
A Lear kiály érdekessége | 288 |
Az érdedesség voltakép szintén az életteljességet szolgálja | 289 |
Naiv és nem naiv-költészet | 289 |
A naiv elbeszélés és a mese édessége | 290 |
Naiv intrikusok, naiv bonyodalom | 291 |
Erkölcsi tétel a naiv művészetben | 291 |
Szórakozás a naiv művészetben | 292 |
A nem-naiv irodalmi művek bonyodalma és vég-kifejlete | 292 |
A naivitás egyes ismérveiről | 294 |
A nem-naiv művészet témáinak intenzívebb átélése | 297 |
A lovacska halálának érdekessége | 298 |
A valóság rendetlensége s a művészet rendezettsége | 299 |
Az indulatok természetéről | 299 |
Gyötrelmes történet feszültségek nélkül | 301 |
A valóság jelensége mindenkor jelenésként hasson a művészre | 303 |
A megszokás veszedelme | 303 |
A csoda lelki előfeltételeiről | 303 |
A gyermek számára a jelenség: jelenés | 304 |
Renenerálódó figyelem | 304 |
Az észrevétel frisseségénél kezdődik a művészet | 305 |
A szavak csengésének hiperesztéziája | 306 |
A nyelvek fejlődése az absztrakciók felé vezet | 306 |
A szavak érzéki képeinek és eredeti értelmének kopoása | 306 |
Eredetileg gyönyörű szóképek elkopása | 307 |
Új hasonlat, vagy új szókép erő ad a szónak | 308 |
A hasonlatokról | 308 |
A hasonlat mozgalmat hoz létre a képzeletben | 309 |
A hasonlat, mint lendületi periódus | 310 |
A hasonlatnak erénye a tökéletlenség | 310 |
Ajánlható pongyolaság a hasonlatban s viszont egy csodálatos pontosság példája | 310 |
Hetedik előadás | 313 |
A hatodik előadás összefoglalása | 315 |
Még további példák a hasonlatosság erejéről | 317 |
A beszédszerű írói előadás jelentősége | 318 |
Az improvizációról | 319 |
Példa a végleges modellálásra | 319 |
Példa a bizonytalanabb modellálásra | 320 |
További példák a habozó, bizonytalan előadásra | 321 |
A figyelem ritmikus és szünetes dinamikája | 321 |
Képzelet és ideiglenesség | 323 |
A status nascendi nagyobb hatásáról | 324 |
A lélek változó és mozzanatos természete | 324 |
A képzelet rendre törekszik, de a rend eredetére is kiváncsi | 325 |
Amorf emlékjelek a struktúrákon | 326 |
Pongyolaság - A kezdet és vég amorf pontjai | 327 |
Vázlatosak és tökéletesítők | 329 |
A dionűzoszi és apollóni művészet | 330 |
Rögtönzés az akusztikus művészetekben | 331 |
Újdonságok a művészetben | 331 |
A látomás újdonságairól | 332 |
A meglepetés mint újdonság | 333 |
A hirtelenség hatásai | 334 |
A régi szóképek eredetéről | 334 |
Asszociációs távolságok egymás mellé helyezése | 335 |
Az újdonság múlékony hatása | 335 |
Az újdonság, mint művészettörténeti érték | 336 |
Iskolát csinálni: ez is művészettörténeti jelenség | 336 |
A mindenáron való eredetiség vágya | 337 |
Az újítés érdeme elenyészik | 338 |
A mű fennmaradásához szerencse is kell | 338 |
A mű fennmaradása mégis értékei mellett bizonyít | 339 |
Nagy művészek, akik nem voltak újítók | 339 |
Epigonizmus | 340 |
Újdonság az életszemléletben | 340 |
A festészetben kifejeződő világszemléleti újdonság | 341 |
A szónak érzéi és értelmi határairól | 342 |
Tipikus kép és fogalmi kép | 343 |
Szimbolum és allegoria | 344 |
Nyolcadik előadás | 345 |
A hetedik előadás összefoglalása | 347 |
Világszemléletünknek művészet által való befolyásolása | 349 |
Az államfenntartók és a művészet hatalma | 349 |
Új szemlélet új látomás nélkül | 350 |
Szokatlan világszemlélet szokatlan látomásokon | 351 |
Az egyéni forradalom revíziót jelent | 352 |
A gyerekkor emlékei, mint a konzervatív érzések eredete | 353 |
A konzervatizmusról | 354 |
Az ideális konszervatizmus érték-védelme | 354 |
A konszervatizmus önző motívumai | 355 |
Az öregség konszervatizmusa | 356 |
A revízió átértékelései | 358 |
Amit destrukciónak neveztek el | 360 |
A megalkuvások szükségszerűsége | 361 |
Ismétlés: A művészi újítás és új világszemlélet koindenciája | 362 |
Új világszemlélet mint kaland | 363 |
Értelmi elemek a művészetben | 364 |
Példa a direkt jellemzésre | 365 |
Az értelmi jellemzésről | 366 |
A vélemény: értelmi jellemzés | 366 |
Véleményünket közölni: nem művészet | 367 |
Száműzve van-e az értelem szava az irodalomból? | 368 |
Az állandó jelenítés kibírhatatlan | 368 |
A novellista állandó jelenítési vágya | 369 |
Az értelem szava néha pihentetően hat a műben? | 370 |
Az írónak és hőseinek értelmisége | 370 |
Shakespeare gondolati periódusai | 372 |
Kilencedik előadás | 375 |
A nyolcadik előadás összefoglalója | 377 |
Hosszabb időszak összefoglaló előadása az irodalomban | 379 |
Michael Kohlhaas | 380 |
Megint az érdekességről. Olasz elbeszélők | 381 |
A népi elbeszélők tempója és rejtett jelenítése a Michael Kohlhaasban | 381 |
A szóbeli jelenítés korlátai | 382 |
Az érzéki észlelet és értelmi ítélet érintkezési pontja | 383 |
A művészek értelmiségéről | 384 |
Az okosság és ostobaság mint gyűjtő-fogalmak | 385 |
Az értelmiség kritériumai s ebben: logikai, érzelmi és erkölcsi elemek | 387 |
Tolsztoj és a törvény | 389 |
A Kreutzer-szonáta | 390 |
A művész figyelme konkrétumokra irányul | 391 |
Figurák | 392 |
Az író kíváncsiságának szkematikus képe | 392 |
Az író és a gondolkodó figyelmének különbségei | 393 |
Tolsztoj konkrétumokból levont törvényei | 394 |
A gondolkodó szkematikus képe | 395 |
A gondolkodás és víziók emberének alkati különbségei | 395 |
A vízió és gondolat antagonizmusa | 397 |
Az absztrakcióra való képesség és a vízió emberének alkati különbségei | 398 |
Újra Shakespeara gondolatairól | 398 |
Shakespeara a társadalmi erkölcs szolgálatában | 399 |
A mondanivaló improvizációs mozzanatossága | 399 |
Tolsztoj jósága vízióban | 400 |
Az ideák művészete | 400 |
Stilizálás és szimbólika | 401 |
Az ideát konkréten megmutatni | 401 |
Az ideát újból vérrel itatni | 402 |
Konkrétumok, amelyek az ideára tesznek figyelmesség | 402 |
Esztéta-lelkek a stilizálás világában | 404 |
Képzőművészeti stilizáció | 404 |
Külső és belső szemlélet | 404 |
Tizedik előadás | 407 |
A kilencedik előadás összefoglalása | 409 |
Az elképzelés határairól | 410 |
A végtelen elképzelés lehetetlen | 411 |
A matematikusok képzelete | 411 |
Hipotézis és képzelet | 411 |
A gyászoló színésznő és a modellje | 412 |
A gyászolók színészete | 413 |
A művészi teremtés lelki feltételeiről | 413 |
Kedv nélkül létezik-e művészi teremtés? | 413 |
Fájdalmas élményekkel élettejesen hatni | 415 |
A levertség nem teremt | 415 |
Az élményen művészi célból változtatni: ehhez distancia kell | 415 |
Az élmény közelsége árt a műnek. A túl nagy távolság is | 417 |
"Túlságosan fáj. Nem megy." | 418 |
A tudatos akarat árt az alkotásnak | 419 |
Feladatok a művészetben | 419 |
A művész erőfölöslege | 420 |
Gyermeki kedély és a művészet | 420 |
A naivitás princípiuma úgy a művészben mint a műélvezőben | 422 |
A nem-tragikus élmények szükséges távlata | 423 |
Az életképesség szükséges távlata | 423 |
Az emlékezés optimális távlata | 424 |
A múlt nagy távolságai | 425 |
A történelmi művészetről | 426 |
Történelmi hűség | 427 |
A történelmi rekonstrukció módjai | 428 |
A régmúltak legendái | 429 |
Kellemes élmények túlságos közelsége | 431 |
A káosz és elrendeződése | 431 |
Latens emlékezés | 431 |
Élményeink elrendeződése és újabb zűrzavara | 432 |
Az ihlet és a latens emlékezés | 432 |
Tizenegyedik előadás | 437 |
A tizedik előadás összefoglalása | 439 |
Az indulatokról és indulatmenetekről általában | 441 |
Az indulatok robbantóhullámszerű indítékai | 442 |
Az indulat megjelenési formái indulatot keltenek | 443 |
Az indnulatok automatizmusa | 444 |
A mi néger zenéink jellemzése | 447 |
Az indulatok szeretik az ismétlődést | 449 |
Az indulatok lefolyása | 450 |
Gazdátlan indulatok | 452 |
A periódus forma-alkotó | 454 |
Az indulat dalol | 455 |
Mi szeretjük indulatainkat | 457 |
Indulat és érzelem | 458 |
Az indulati készség polarizációja | 459 |
Indulatmenetek látomás nélkül | 460 |
Látomás nélkül az indulat nem hoz létre művészetet | 461 |
A dal melodikája | 469 |
Periodicitás és préformáció | 471 |
Periodicitás és ritmus | 475 |
Szabad vers és indulat | 478 |
Tizenkettedik előadás | 481 |
A tizenegyedik előadás összefoglalója | 483 |
Az indulatmenet és ábrázolás együttesének szemléltető levezetése | 485 |
Az illusztráció jelentősége | 486 |
A rossz vers mint jó zenei szöveg | 487 |
Elbeszélő művek megzenésítésének lehetetlensége | 488 |
Gondolatok zene útján való kifejezése | 489 |
A pátoszról általában | 490 |
Értelem és indulat | 490 |
A szillogizmus eredete | 492 |
Dal-forma és szillogizmusz | 493 |
Az egész anyag bölcseleti összegolalása | 496 |
A világ egységéről részeinek összefolalásáról | 497 |
A gondolat és művészet rendjének közös eredete | 500 |
A művészet és a rend | 502 |
Az értelem és indulat együttes rendje | 502 |
Az élő-beszéd periódusai | 503 |
Az elbeszélő próza periódusai | 505 |
A gondolat-ritmus rotációja | 505 |
Az északi elbeszélők ritmikai tonalitása | 508 |
Mikor bánik tehetségével jól a művész? | 509 |
A művész legsajátosabb hangvételéről | 509 |
Mi a "recul"? És mi a prolongált ihlet? | 510 |
Ki a művész elképzelt olvasója? | 512 |
A tizenkettedik előadás összefoglalója | 513 |
Utóhang | 517 |