Bóka László: Füst Milán tanítása | 25 |
Előszó | 43 |
Előszó a második kiadáshoz | 49 |
Első előadás | |
Filozófia és naivitás | 53 |
A három filozófiai főkérdés | 55 |
A szépség vizsgálata | 56 |
A Kant-féle érdektelenség | 57 |
Szeretni: ez bekebelezési vágyat is jelent | 58 |
Kielégülés a szépségben | 59 |
Mi az a tetszés? | 60 |
A tetszés mint élettani jelenség | 61 |
A stendhali meghatározás | 62 |
A művészet eredetének melankóliás elemei | 64 |
A szépség mint erkölcsi előzmény | 66 |
A szépség intenzitása | 66 |
A szépség önzésünknek is jót ígér | 67 |
A valóság szépségei és a művészetéi | 69 |
A művészet mai kritériumai | 72 |
A művészet kritériumai az Újkorban | 73 |
Az építészet, mint különös művészet | 75 |
A szemlélet és a gondolat határtalansága | 77 |
A világ megismerhetőségének határtalansága | 78 |
Előlegezett konklúziók a gondolkodásban | 79 |
Vélemény: stagnálás a gondolkodásban | 80 |
Vegetatívánk szerepe a meggyőződés kialakulásában | 81 |
A dedukció praktikuma | 82 |
A praktikus szemlélet jogosultsága | 83 |
A művészet célja: szórakoztat, mulattat, tükröz | 84 |
Művészet és életismeret | 86 |
Hitetlenség a képzelettel szemben | 87 |
A művészet gyönyörködtessen | 89 |
A művészet eredete: utánzás? tükröződés? | 90 |
A testünk díszítése | 91 |
A testi szépség feledteti a test használhatóságát | 92 |
Képzeletben kijavítjuk életünket | 93 |
Képzelgések folytán való kielégülések | 95 |
Tökéletlen élmények kijavítása | 96 |
Az élmények feláldozása | 98 |
Műkedvelők és riporterek élményhűsége | 98 |
L'esprit d'escalier | 99 |
Gyónás. A tények ereje | 100 |
A művészet: határtalan korrektúra | 101 |
Sérülteké a művészet | 104 |
A művész és a nélkülözés | 104 |
Művészet és elmúlás | 105 |
Múlt és jövő: merő irracionalitás | 106 |
A maradandóság illúziója | 107 |
Emlékezet és maradandóság | 108 |
Tiltakozás az elmúlás ellen | 108 |
A közlés eredendő szükségessége | 109 |
A funkckió öröme | 112 |
Hiúság | 113 |
Tolsztoj: a művészet mérges gyümölcs | 114 |
Második előadás | |
Az első előadás összefoglalása | 119 |
Élmény és művészet | 120 |
Valóság és művészet nem keverhető össze | 120 |
A világ nagy egysége és a kompozíció | 123 |
A festmények kerete és a szobrok talpazata | 128 |
A szobrászat és a valóság | 128 |
Az élmény alkotó-elemei | 129 |
Élmény és szóbeli előadás | 130 |
A lét birtokolhatatlansága | 131 |
A lélek jelene | 132 |
A valóság a képzelet műve | 133 |
A képzelet struktúra-kedvelő | 134 |
A képzelet összefoglal | 134 |
A képzelet élet-kedvelő, antropomorf, egocentrikus | 135 |
A képzelet optimikus hajlamai | 136 |
A valóság ingerei | 138 |
A valóság rekonstrukciója élőszóban | 139 |
Túlzás és mértékletesség az előadásban | 140 |
Az előadó tárgyilagossága | 141 |
A hazugok művészete | 142 |
Kép és indulat | 142 |
Az előadó személyisége a rekonstrukcióban | 143 |
A szavak sorsa | 144 |
Írásban való rekonstrukció | 144 |
Szónoklat gyorsírásban | 144 |
Gesztusok kifejezése szavakban | 145 |
A valóság hatástalan a művészetben | 146 |
Amit elhiszek, az még nem szép | 146 |
A valóságot muszáj elhinni, a művészt is kényszerítsen erre | 147 |
A valóságban más a meggyőző, mint a művészetben | 149 |
Közbenső összefoglalás | 150 |
Élményeink tükre-e művészet? | 151 |
A valóság művészi kompozíciói | 152 |
Az elhallgatások praktikája | 153 |
A szobrászat külön világa | 153 |
A képzelet szereti, ha maga teremt | 157 |
Rejtélyességek | 157 |
Illúziók | 158 |
Egy érzéki részlet az egész helyett | 158 |
Túl sok részlet elképzelhetetlen | 158 |
Amit kevésbbé ismerünk, jobban megihlet | 159 |
A képzelet szabad lengése | 160 |
Káprázatainkat elhisszük | 162 |
A káprázatban rosszul hatnak a valóság elemei | 164 |
Káprázat egyes jelek alapján | 165 |
Utánzás és művészi utánképzés | 166 |
A képzelet ingerlése | 168 |
A művészi ábrázolás túlzása | 168 |
Kezdeti ellenállás a művel szemben | 169 |
Az átélés erkölcsi okai | 169 |
Az átélés attraktív okai | 170 |
Önzés okozta átélés | 171 |
Az átélés hatásai | 171 |
"Te én vagyok" a művészetben | 171 |
Váltakozó azonosulás | 172 |
Ki kivel azonosítja magát? | 174 |
A szép és jó összefüggései. Intrikusok | 175 |
Önzés és erkölcsi parancs | 177 |
Az erkölcsi parancs célszerűsége | 178 |
A jónak és rossznak megkülönböztetése már maga is erkölcsi tény | 180 |
Minden földi evangélium az elesetteket védi | 181 |
Az isteni szózat, mint erkölcsi parancs | 182 |
Önzésünk és erkölcsiségünk kapcsosatai | 183 |
Az erkölcsi parancs és hiúságunk | 183 |
Az erkölcsi parancs és a jutalom reménye | 184 |
Az erkölcsi parancs öncélúsága | 186 |
Az öncélú jóság irracionalitása | 186 |
Az erkölcsi parancs kivitele | 189 |
Bűnözőkkel való együttérzésünk | 190 |
A világrend képzeletének fontossága | 191 |
Rend után vágyunk a műalkotásban is | 192 |
Alapvető erkölcsi tétel a műben | 192 |
A Machbeth hidege | 193 |
A kép szégsége és a bűn | 193 |
A komikum és gúny, mint képcsökkentés | 195 |
A nevetségesség művészetellenes pricípiumai | 196 |
A "nevetséges" az értelem ingere | 197 |
Humor és páthosz | 199 |
Indulatos gúny, mint nagy művészet | 200 |
Tragikum, mint a művészet legfőbb anyaga | 200 |
A művészet keletkezésének tragikus ingerei | 201 |
A boldogság: veszteglés | 204 |
A sérült váza példája | 205 |
A szenvedély nagyobb felületet mutat | 206 |
Harmadik előadás | |
A második előadás összefoglalása | 209 |
Kultúra és civilizáció | 213 |
Kultúra és műveltség | 214 |
Nép és artificiális kultúra | 214 |
A munkásság kultúrája | 215 |
A Szovjet a nép kultúráért | 216 |
A kultúra tanításának szükségessége | 216 |
Hamann a művészetek ősiségéről | 217 |
A művészet kezdetei | 218 |
Hamann az angyalok nyelvéről | 218 |
A kifejezés a létezéshez képest hamisítás | 219 |
A létezés beszéde az angyali nyelv | 220 |
Hamann a jelenések hatalmáról | 221 |
A látomás gyönyöre és a jelen idő | 221 |
Vegetatív egzisztenciák és a látomás | 223 |
Vegetatív egzisztenciánk és a zene | 225 |
Vegetatív egzisztenciánk és a tánc | 227 |
A költői művek, különösen a líra külön világa | 229 |
A gondolat és a szív | 234 |
Az értelem küzdelme az állattal | 234 |
Az értelem tesz emberré | 235 |
Az értelem küzdelme tesz emberré | 235 |
Az értelem túlbecsülése | 236 |
A logikai rend vágya | 237 |
A rend vágya úgy a vegetatívában, mint az értelemben | 237 |
A szépség ősi követelménye | 238 |
Konkrétum: zűrzavar, - absztrakció: rend | 238 |
Az absztrakciók logikus tisztasága | 239 |
Az absztrakció anyagtalansága | 240 |
A művészetben gondolatot keresni | 240 |
Az állati és emberi figyelem örömei | 242 |
A hallucinatív öröm más, mint az értelemé | 243 |
Vegetatív szisztémák gyönyörei | 243 |
A művészet becse | 244 |
Művészet és naivitás | 244 |
Konkrét legyen a kép | 246 |
Poe Edgar a művész hatásvadászatáról | 248 |
A részletek értéke | 248 |
A képzelet autonómiája | 249 |
Retrospektív értékelése a szukcesszív műnek | 249 |
Igéző részletek | 250 |
Sok részlet helyett egy-egy | 250 |
Nem szükséges sokat látnunk egy alakból | 252 |
Hamis ítélkezés a művészetről | 254 |
Megint az élmény iránti hűségről? | 257 |
A megfigyelések túlértékelése | 258 |
Lélekanalízis határai az irodalomban | 261 |
A lélek indulatmeneteinek kifejezése | 262 |
A szív idézete: líra | 263 |
A mások érzéseinek kifejezése | 263 |
Meghatottságunk nem a mű értéket dicséri | 264 |
Meghatottságunk rászed minket | 265 |
Átélni más, mint elhinni valamit | 267 |
A tudományosan helyes lélekanalyzis a művészetben hamisan hathat | 267 |
A lélek jelenjen meg testi formában | 270 |
A mélységek, - die Tiefe | 272 |
Nem feltárni, - külsőségekkel mélyre hatni | 272 |
Mikor éli ki magát a kép? | 273 |
Mi az életteljesség? | 274 |
A művészet életet-igenlő tendenciája | 275 |
A megfigyelések sora még nem élő szervezet | 276 |
Ami és, az egységesen jön létre | 276 |
A művész ihlete nagyrészben egységérzés | 277 |
Negyedik előadás | |
A harmadik előadás összefoglalása | 281 |
A vázlatkönyv jelentősége | 283 |
Lélekzetvételi periódusok | 284 |
Az elbeszélés tempója. Periódusok | 285 |
A lavína példája és a lassúsági határ | 286 |
Kűlső ingerek, mint az alkotás lendítői | 288 |
A lendület struktúrát hoz létre | 290 |
Egyéni példa a lendület szükségességéről | 291 |
A kezdet lendületi jelentősége az alkotásban | 293 |
Példa a lendülettelen és a lendületes előadásra | 296 |
A szervezet beszéde több, mint az akaraté | 297 |
A szervezet beszéde több, mint a kicsi | 297 |
Dickens bőséges termése | 299 |
Dosztojevszki bősége | 299 |
A regény állítólagos aranykora | 300 |
Utánozni csak a gyengeséget lehet | 301 |
A pszichológizálás százada | 301 |
A neo-flauberti iskola és a fogalmazás túlértékelése | 302 |
Művészi mesterfogások | 304 |
Puritanizmus a szépség halála | 306 |
Puritanizmus és egyszerűség közti különbség | 308 |
A szorgalom elfajzott regényei | 309 |
Világnagyságok a riportázs szolgálatában | 310 |
Kleopátra egy hisztériás kis mai cica volt | 311 |
A művészet alapvető princípiumai efemer-jellegűek-e? | 312 |
A szépség életkor szerinti változásai | 314 |
A szépség-ideál változásainak egyéb okai | 317 |
A torz iránt való hajlamunk | 324 |
A torz iránt való hajlamunk eredete | 325 |
A szép és csúnya változó koordinátái | 327 |
A művészi látás irányító hatásáról | 329 |
A torzítás helye a művészetekben | 331 |
A mozgás csakugyan életet jelent-e? | 333 |
Életet képzelünk bele az élettelenbe | 334 |
Az életteljesség vágya a legmagasabbrendű kívánságunk | 335 |
Ötödik előadás | |
A negyedik előadás összefoglalása | 339 |
A gépiesség, mint ideál | 341 |
Ami életteljes, abban a rend s avval ellentmondó princípiumok is benne foglaltatnak | 342 |
A gépisség lelkesítő hatásai | 344 |
Gépiesség az életformánkban | 345 |
Az új építészet a szabályosság szolgálatában | 346 |
A képzelet más struktúrát szeret, mint az értelem | 347 |
A képzelet struktúrái | 348 |
Az értelem struktúrái | 349 |
A képzelet életteljes princípiumai | 350 |
Amit a képzelet felvesz, annak új életet is ad | 351 |
Aminek a képzelet új életet ad, abból új örömök is adódnak | 351 |
Példák a szenzibilizációra | 352 |
További példák a szenzibilizációra | 353 |
A művészetben képzeletünket semmi se kötelezi | 354 |
A valóság kötelezi képzeletünket | 355 |
Szenzibilizáció és hiperesztézia | 355 |
Mi a szenzibilizáció? | 356 |
Praktikus tanácsok kezdő tanulmányírók számára | 357 |
Művészet és értelem | 358 |
Esszé-kultúra | 360 |
A zenei tanulmányról | 362 |
A képzőművészeti tanulmányról | 363 |
Az irodalmi tanulmányról | 365 |
Az érzékletesség hatása jobban jellemezhető, mint a formáé | 367 |
A szépséget képpel lehet legjobban kifejezni | 368 |
A lélek alighanem mindent élővé változtat át | 368 |
A szavak hallucinatív hatásánk fokozása | 369 |
A rózsa példája: hogy mint fokozható a kép hallucinatív ereje | 370 |
Nem hinni kell a szót: átélni | 371 |
Ami dallamos, az jobban átérezhető | 371 |
Ami gazdagabb asszociációt kelt, az jobban átélhető | 371 |
A szó érzéki ereje környezetétől is függ | 373 |
Az egységes kompozíció hatása a részletre | 375 |
Az élmény és műalkotás kapcsolata | 375 |
Riporter, műkedvelő, művész | 376 |
Fell kell áldozni az élményt a szépség javára | 376 |
Életrajzok és önéletrajzok | 378 |
Az élményből esetleg semmi se marad | 378 |
A művészet önkénye | 379 |
A természet utánzása-e a művészet? | 380 |
A művészet, mint öncél | 381 |
A művész számra minden létező a művészetért van | 382 |
"Költő hazudj, csak rajt' ne fogjanak" | 383 |
"Nem a való hát: annak égi mása" | 384 |
A valóság megszépítése | 385 |
A hős rokonszenves-e? | 387 |
Az író rokonszenves-e? | 387 |
Ha a mű tárgya keserű is: életörömöt adjon | 388 |
Ami csúnya, élvezetesen legyen ábrázolva | 390 |
Hatodik előadás | |
Az ötödik előadás összefoglalása | 395 |
A kompozíció szükségessége a művészet másnemű szépségeit bizonyítja | 397 |
A művészetben való örömeink behatóbb vizsgálata | 397 |
Pieter Breugel szörnyetegei | 398 |
Az önző képzelet tematikus attrakciói | 399 |
A szörnyűségek tamatikus határai | 1401 |
Dürer kínzó látományai és Mattia Grűnewald monumentalitása | 402 |
A mű szépsége különválik-e a témájától? | 405 |
Tibeti lélektan | 406 |
Irodalmi példák az önző képzelet attrakcióira | 415 |
Egyéb attraktív elementumok | 417 |
Szörnyűségek attraktív elemek nélkül | 418 |
A leggyötrőbb olvasmány példája | 419 |
Raszkolnyikov álma a lovacskáról | 420 |
A realizmusról általában | 422 |
Naturalizmus és verizmus | 427 |
Az érdekeségről általában | 432 |
Az akció érdekességéről | 433 |
A valóság és művészet egyforma érdekessége | 433 |
Az érdekesség durva pillérei | 434 |
Ami csak érdekes, az még nem szép | 435 |
A ponyva és a műalkotás érdekessége | 436 |
A Lear kiály érdekessége | 437 |
Az érdedesség voltakép szintén az életteljességet szolgálja | 438 |
Naiv és nem naiv-költészet | 439 |
A naiv elbeszélés és a mese édessége | 441 |
Naiv intrikusok, naiv bonyodalom | 442 |
Erkölcsi tétel a naiv művészetben | 443 |
Szórakozás a naiv művészetben | 443 |
A nem-naiv irodalmi művek bonyodalma és vég-kifejlete | 444 |
A naivitás egyes ismérveiről | 4447 |
A nem-naiv művészet témáinak intenzívebb átélése | 451 |
A lovacska halálának érdekessége | 453 |
A valóság rendetlensége s a művészet rendezettsége | 454 |
Az indulatok természetéről | 455 |
Gyötrelmes történet feszültségek nélkül | 457 |
A valóság jelensége mindenkor jelenésként hasson a művészre | 460 |
A megszokás veszedelme | 461 |
A csoda lelki előfeltételeiről | 461 |
A gyermek számára a jelenség: jelenés | 462 |
Renenerálódó figyelem | 463 |
Az észrevétel frisseségénél kezdődik a művészet | 464 |
A szavak csengésének hiperesztéziája | 465 |
A nyelvek fejlődése az absztrakciók felé vezet | 466 |
A szavak érzéki képeinek és eredeti értelmének kopoása | 466 |
Eredetileg gyönyörű szóképek elkopása | 467 |
Új hasonlat, vagy új szókép erő ad a szónak | 468 |
A hasonlatokról | 469 |
A hasonlat mozgalmat hoz létre a képzeletben | 469 |
A hasonlat, mint lendületi periódus | 471 |
A hasonlatnak erénye a tökéletlenség | 472 |
Ajánlható pongyolaság a hasonlatban s viszont egy csodálatos pontosság példája | 472 |
Hetedik előadás | |
A hatodik előadás összefoglalása | 477 |
Még további példák a hasonlatosság erejéről | 480 |
A beszédszerű írói előadás jelentősége | 481 |
Az improvizációról | 483 |
Példa a végleges modellálásra | 484 |
Példa a bizonytalanabb modellálásra | 484 |
További példák a habozó, bizonytalan előadásra | 486 |
A figyelem ritmikus és szünetes dinamikája | 487 |
Képzelet és ideiglenesség | 490 |
A status nascendi nagyobb hatásáról | 491 |
A lélek változó és mozzanatos természete | 492 |
A képzelet rendre törekszik, de a rend eredetére is kiváncsi | 493 |
Amorf emlékjelek a struktúrákon | 494 |
Pongyolaság - A kezdet és vég amorf pontjai | 495 |
Vázlatosak és tökéletesítők | 498 |
A dionűzoszi és apollóni művészet | 501 |
Rögtönzés az akusztikus művészetekben | 501 |
Újdonságok a művészetben | 503 |
A látomás újdonságairól | 503 |
A meglepetés mint újdonság | 505 |
A hirtelenség hatásai | 506 |
A régi szóképek eredetéről | 507 |
Asszociációs távolságok egymás mellé helyezése | 508 |
Az újdonság múlékony hatása | 509 |
Az újdonság, mint művészettörténeti érték | 510 |
Iskolát csinálni: ez is művészettörténeti jelenség | 510 |
A mindenáron való eredetiség vágya | 511 |
Az újítés érdeme elenyészik | 513 |
A mű fennmaradásához szerencse is kell | 513 |
A mű fennmaradása mégis értékei mellett bizonyít | 514 |
Nagy művészek, akik nem voltak újítók | 515 |
Epigonizmus | 516 |
Újdonság az életszemléletben | 517 |
A festészetben kifejeződő világszemléleti újdonság | 518 |
A szónak érzéi és értelmi határairól | 520 |
Tipikus kép és fogalmi kép | 521 |
Szimbolum és allegoria | 522 |
Nyolcadik előadás | |
A hetedik előadás összefoglalása | 527 |
Világszemléletünknek művészet által való befolyásolása | 530 |
Az államfenntartók és a művészet hatalma | 531 |
Új szemlélet új látomás nélkül | 532 |
Szokatlan világszemlélet szokatlan látomásokon | 534 |
Az egyéni forradalom revíziót jelent | 535 |
A gyerekkor emlékei, mint a konzervatív érzések eredete | 536 |
A konzervatizmusról | 537 |
Az ideális konszervatizmus érték-védelme | 538 |
A konszervatizmus önző motívumai | 539 |
Az öregség konszervatizmusa | 541 |
A revízió átértékelései | 544 |
Amit destrukciónak neveztek el | 547 |
A megalkuvások szükségszerűsége | 548 |
Ismétlés: A művészi újítás és új világszemlélet koindenciája | 549 |
Új világszemlélet mint kaland | 551 |
Értelmi elemek a művészetben | 554 |
Példa a direkt jellemzésre | 556 |
Az értelmi jellemzésről | 557 |
A vélemény: értelmi jellemzés | 558 |
Véleményünket közölni: nem művészet | 559 |
Száműzve van-e az értelem szava az irodalomból? | 560 |
Az állandó jelenítés kibírhatatlan | 561 |
A novellista állandó jelenítési vágya | 562 |
Az értelem szava néha pihentetően hat a műben? | 563 |
Az írónak és hőseinek értelmisége | 565 |
Shakespeare gondolati periódusai | 565 |
Kilencedik előadás | |
A nyolcadik előadás összefoglalója | 571 |
Hosszabb időszak összefoglaló előadása az irodalomban | 575 |
Michael Kohlhaas | 575 |
Megint az érdekességről. Olasz elbeszélők | 577 |
A népi elbeszélők tempója és rejtett jelenítése a Michael Kohlhaasban | 578 |
A szóbeli jelenítés korlátai | 579 |
Az érzéki észlelet és értelmi ítélet érintkezési pontja | 581 |
A művészek értelmiségéről | 583 |
Az okosság és ostobaság mint gyűjtő-fogalmak | 583 |
Az értelmiség kritériumai s ebben: logikai, érzelmi és erkölcsi elemek | 586 |
Tolsztoj és a törvény | 590 |
A Kreutzer-szonáta | 592 |
A művész figyelme konkrétumokra irányul | 594 |
Figurák | 595 |
Az író kíváncsiságának szkematikus képe | 595 |
Az író és a gondolkodó figyelmének különbségei | 596 |
Tolsztoj konkrétumokból levont törvényei | 598 |
A gondolkodó szkematikus képe | 599 |
A gondolkodás és víziók emberének alkati különbségei | 600 |
A vízió és gondolat antagonizmusa | 602 |
Az absztrakcióra való képesség és a vízió emberének alkati különbségei | 603 |
Újra Shakespeara gondolatairól | 604 |
Shakespeara a társadalmi erkölcs szolgálatában | 605 |
A mondanivaló improvizációs mozzanatossága | 606 |
Tolsztoj jósága vízióban | 607 |
Az ideák művészete | 607 |
Stilizálás és szimbólika | 608 |
Az ideát konkréten megmutatni | 609 |
Az ideát újból vérrel itatni | 610 |
Konkrétumok, amelyek az ideára tesznek figyelmesség | 611 |
Esztéta-lelkek a stilizálás világában | 613 |
Képzőművészeti stilizáció | 613 |
Külső és belső szemlélet | 614 |
Tizedik előadás | |
A kilencedik előadás összefoglalása | 617 |
Az elképzelés határairól | 619 |
A végtelen elképzelés lehetetlen | 620 |
A matematikusok képzelete | 621 |
Hipotézis és képzelet | 621 |
A gyászoló színésznő és a modellje | 622 |
A gyászolók színészete | 623 |
A művészi teremtés lelki feltételeiről | 624 |
Kedv nélkül létezik-e művészi teremtés? | 624 |
Fájdalmas élményekkel élettejesen hatni | 626 |
A levertség nem teremt | 627 |
Az élményen művészi célból változtatni: ehhez distancia kell | 627 |
Az élmény közelsége árt a műnek. A túl nagy távolság is | 630 |
"Túlságosan fáj. Nem megy." | 632 |
A tudatos akarat árt az alkotásnak | 633 |
Feladatok a művészetben | 633 |
A művész erőfölöslege | 634 |
Gyermeki kedély és a művészet | 635 |
A naivitás princípiuma úgy a művészben mint a műélvezőben | 637 |
A nem-tragikus élmények szükséges távlata | 639 |
Az életképesség szükséges távlata | 639 |
Az emlékezés optimális távlata | 641 |
A múlt nagy távolságai | 642 |
A történelmi művészetről | 644 |
Történelmi hűség | 646 |
A történelmi rekonstrukció módjai | 647 |
A régmúltak legendái | 649 |
Kellemes élmények túlságos közelsége | 651 |
A káosz és elrendeződése | 652 |
Latens emlékezés | 653 |
Élményeink elrendeződése és újabb zűrzavara | 653 |
Az ihlet és a latens emlékezés | 654 |
Tizenegyedik előadás | |
A tizedik előadás összefoglalása | 661 |
Az indulatokról és indulatmenetekről általában | 664 |
Az indulatok robbantóhullámszerű indítékai | 666 |
Az indulat megjelenési formái indulatot keltenek | 668 |
Az indnulatok automatizmusa | 669 |
A mi néger zenéink jellemzése | 673 |
Az indulatok szeretik az ismétlődést | 676 |
Az indulatok lefolyása | 678 |
Gazdátlan indulatok | 682 |
A periódus forma-alkotó | 684 |
Az indulat dalol | 686 |
Mi szeretjük indulatainkat | 689 |
Indulat és érzelem | 691 |
Az indulati készség polarizációja | 692 |
Indulatmenetek látomás nélkül | 694 |
Látomás nélkül az indulat nem hoz létre művészetet | 695 |
A dal melodikája | 708 |
Periodicitás és préformáció | 710 |
Periodicitás és ritmus | 717 |
Szabad vers és indulat | 721 |
Tizenkettedik előadás | |
A tizenegyedik előadás összefoglalója | 725 |
Az indulatmenet és ábrázolás együttesének szemléltető levezetése | 729 |
Az illusztráció jelentősége | 731 |
A rossz vers mint jó zenei szöveg | 732 |
Elbeszélő művek megzenésítésének lehetetlensége | 733 |
Gondolatok zene útján való kifejezése | 735 |
A pátoszról általában | 735 |
Értelem és indulat | 736 |
A szillogizmus eredete | 739 |
Dal-forma és szillogizmusz | 741 |
Az egész anyag bölcseleti összegolalása | 745 |
A világ egységéről részeinek összefolalásáról | 746 |
A gondolat és művészet rendjének közös eredete | 752 |
A művészet és a rend | 754 |
Az értelem és indulat együttes rendje | 755 |
Az élő-beszéd periódusai | 756 |
Az elbeszélő próza periódusai | 759 |
A gondolat-ritmus rotációja | 760 |
Az északi elbeszélők ritmikai tonalitása | 764 |
Mikor bánik tehetségével jól a művész? | 765 |
A művész legsajátosabb hangvételéről | 766 |
Mi a "recul"? És mi a prolongált ihlet? | 768 |
Ki a művész elképzelt olvasója? | 770 |
A tizenkettedik előadás összefoglalója | 772 |
Utóhang | 775 |