Fülszöveg
Napjainkban sokan foglalkoznak többféle megközelítésben a média használatának, hatásainak kérdéseivel. Egyesek az olvasás válságáról, mások az olvasási szokások gyökeres átalakulásáról beszélnek.
Ez a kötet arra vállalkozik, hogy a témát a társadalomtudományokban használatos módszerekkel kutatva, empirikus vizsgálatok számszerűsíthető eredményeire támaszkodva adjon áttekintést, mutasson rá összefüggésekre és tendenciákra az általános iskolások és szüleik médiahasználatának jellemzőivel kapcsolatban.
Az Olvasás Évében különösen aktuális kérdés, hogy a médiahasználattal kapcsolatos helyzetkép ismeretében mit tehetnek az olvasás ügyét szívükön viselő pedagógusok, szülők az olvasás iránti érdeklődés felkeltése és ébren-tartása, az olvasás megszerettetése - egyszóval az új nemzedék olvasóvá nevelése érdekében.
Az olvasmányoknak fontos értékközvetítő szerepe van, alkalmasak arra, hogy segítségünkre legyenek gyermekeink, tanítványaink nevelésében. - Hogyan válogassunk az olvasnivalók...
Tovább
Fülszöveg
Napjainkban sokan foglalkoznak többféle megközelítésben a média használatának, hatásainak kérdéseivel. Egyesek az olvasás válságáról, mások az olvasási szokások gyökeres átalakulásáról beszélnek.
Ez a kötet arra vállalkozik, hogy a témát a társadalomtudományokban használatos módszerekkel kutatva, empirikus vizsgálatok számszerűsíthető eredményeire támaszkodva adjon áttekintést, mutasson rá összefüggésekre és tendenciákra az általános iskolások és szüleik médiahasználatának jellemzőivel kapcsolatban.
Az Olvasás Évében különösen aktuális kérdés, hogy a médiahasználattal kapcsolatos helyzetkép ismeretében mit tehetnek az olvasás ügyét szívükön viselő pedagógusok, szülők az olvasás iránti érdeklődés felkeltése és ébren-tartása, az olvasás megszerettetése - egyszóval az új nemzedék olvasóvá nevelése érdekében.
Az olvasmányoknak fontos értékközvetítő szerepe van, alkalmasak arra, hogy segítségünkre legyenek gyermekeink, tanítványaink nevelésében. - Hogyan válogassunk az olvasnivalók között? - Hogy segítsünk fiataljainknak igényes és értékes olvasmányokat kiválasztani?
A kötet második részében ezekhez a kérdésekhez konkrét segítséget, ötleteket, javaslatokat találnak az érdeklődők.
Reményeink szerint mindazok a pedagógusok, szülők haszonnal forgatják majd a kötetet, akik tudatosan akarják segíteni a felnövekvő nemzedéket az olvasással megszerezhető tudás, kultúra, művészeti élmény megismerésében, megőrzésében és továbbadásában.
Vissza