kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 165 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 18 cm |
ISBN: | 963-281-458-4 |
Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrált könyv. |
Előszó | 9 |
I. fejezet | |
Ismerkedés a géppel (Fried Katalin) | 11 |
A programírás alapelveiről | 11 |
A gép "logikája" | 12 |
Az első lépések | 12 |
Kiíratás: Print | 12 |
Hogyan lesz utasításokból program? | 13 |
Még egyszer Print | 14 |
És hajtsa végre újra... | 14 |
A feltételes leállás | 15 |
A ciklus | 15 |
Más szöveg | 16 |
Szövegjátékok | 17 |
Karakteres változók | 17 |
Szóépítés | 18 |
Titkosírás | 19 |
Madárnyelv | 20 |
Minták | 21 |
Lessünk be a gép memóriájában! | 23 |
Játékok a képernyőn | 24 |
II. fejezet | |
Grafika (Kepes János) | 27 |
Bevezetés | 27 |
A képernyő | 28 |
Félgrafikus kijelzés | 30 |
Finom felbontású képernyő | 30 |
Speciális megjelenítési lehetőségek | 32 |
Karakterdefiníció | 32 |
Schroll | 34 |
Képelemek | 35 |
Pontok | 35 |
Ne lépjünk le a képernyőről! | 39 |
Függvényábrázolás | 41 |
Egyenes ábrázolás | 43 |
Kör | 45 |
Görbék | 45 |
Véletlen elemek | 46 |
Véletlen (random) betöltés | 47 |
Véletlen (random) bolyongás | 48 |
Véletlen bolyongás tehetetlenséggel | 49 |
A valószínűség szabályozása | 50 |
Beavatkozik a néző | 53 |
Rajzolás Inkey$-ral | 55 |
Kódolás | 57 |
Töröttvonal kódolása a $-ban | 57 |
A képernyő mint memória | 59 |
Grafika | 60 |
Képek | 60 |
Sakktábla | 60 |
Függvényábrázolás csíkokkal, kockákkal | 61 |
Interferenciaképek | 61 |
Szövetminta | 63 |
Labirintus | 63 |
Fa I. | 65 |
Fa II | 65 |
Pitypang | 66 |
Mozgások | 68 |
Kígyó | 68 |
Életjáték | 69 |
Lissajous-görbék | 70 |
Gravitációs görbék | 70 |
Összefonódó csíkok | 72 |
Rajzfilmek | 74 |
Nagy hal - kis hal | 76 |
Galamb | 76 |
Légynéző | 76 |
III. fejezet | |
Számítógépek és oktatás (Török Turul) | 78 |
Bevezetés | 78 |
Időmérés, vezérlés | 81 |
Kódolás | 82 |
Valószínűség | 84 |
Keverés | 85 |
Elemi valószínűségszámítás | 87 |
Galton-deszka | 89 |
Születésnap | 92 |
Kérdések-feleletek | 93 |
A tesztelés | 93 |
Barkochba | 95 |
Keresés a képernyőn | 99 |
Fizika | 102 |
Arkhimédész | 103 |
Radioaktív bomlás | 104 |
Potenciáltér | 104 |
Hajítás-bolygók-űrhajók | 106 |
A szimuláció | 109 |
Rókák-nyulak | 109 |
Marhafarm | 111 |
Evolúció | 112 |
Világmodell | 112 |
Kereső eljárások | 114 |
Gráfok | 114 |
A legkisebb mélységű keresés | 115 |
Betűszámtan | 117 |
Humán alkalmazások | 122 |
Szólánc | 122 |
Beszámoló | 125 |
Levél | 127 |
Zene (Fried Katalin) | 128 |
Idealisztikus elképzelések - rózsaszínű álmok | 134 |
IV. fejezet | |
Játékok gépi modellezése (Fried Katalin) | 136 |
A gép is játékos | 136 |
A gép mint játékeszköz | 139 |
A gép nekünk játszik | 142 |
Néhány szó a kalandjátékokról | 144 |
Példaprogram | 145 |
V. fejezet | |
Basic - Logo - Forth (Sztrókay Kálmán) | 148 |
A Forth bemutatása | 151 |
A Logo bemutatása | 156 |
Függelék a Basic-nyelvnek a kötetben szereplő parancsairól, utasításairól és függvényeiről (Fried Katalin) | 163 |