1.061.917

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermeklélektan

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Újvidék
Kiadó: Fórum Könyvkiadó
Kiadás helye: Újvidék
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 198 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A lélektan viszonylag fitatl tudomány. Majd egy évszázad alatt sokat fejlődött, és jelentős eredményeket ért el.
Miután a lélektan önálló tudomány lett, melynek saját kutatási területe van,... Tovább

Előszó

A lélektan viszonylag fitatl tudomány. Majd egy évszázad alatt sokat fejlődött, és jelentős eredményeket ért el.
Miután a lélektan önálló tudomány lett, melynek saját kutatási területe van, csakhamar külön ágazatokra oszlott. Az általános lélektan mellett, mely nemre, korra, műveltségi fokra, foglalkozásra, fajra stb. való tekintet nélkül minden ember lelki életét tanulmányozza, lassanként megjelennek a lélektan egyes ágai. Ezeknek külön-külön megvan a maguk szűkebb vizsgálódási területe... Vissza

Tartalom

A gyermeklélektan tárgya3
Történelmi bevezetés7
Darwin és az evolucionisták
A XX. század
A gyermeklélektan hatása a gyermek iránti viszony megváltoztatására
A korszerű gyermeklélektan főbb irányai
A kutatómunka szakosítása
A mérés
Az iskoláskor előtti gyermek
A "problematikus gyermekek"
Az átöröklés és a környezet
A gyermeklélektan módszerei15
Az anekdota-módszer
Az életrajzi módszer
Az önéletrajzi módszer
A pszichometriai módszer
Az esetek története mint módszer
Az ankét és a kérdőíves módszer
Az ellenőrzött megfigyelés módszere
A rangsorolás módszere
A projektív módszer és a tematikus appercepció
A kísérlet a gyermeklélektanban
A statisztika és a statisztikai technika alapfogalmai27
A mérés a lélektanban
Mi a mérés?
A normális disztribúció
A rangsorolás
A terjedelem
Az intervallum
Az intervallum nagysága
A gyakoriság
A centrális tendencia mértékei
A középérték és a mediána előnyei és hátrányai
Kvartilisek, decilisek és percentilisek
A változékonyság mértékei
Az átlagos eltérés
A korreláció
A gyermek testi fejlődése59
Testi és lelki fejlődés
Az érés
A tanulás
Az érés és a tanulás kölcsönös kapcsolata
A lelki fejlődés jellegzetességei
A lelki fejlődés periodizációja
Összefoglalás
Kérdések és vitatételek
A gyermek fejlődése születése előtt66
A születés előtti fejlődés periodizációja
A mozgás és az érzékenység fejlődése
A születés előtti fejlődést befolyásoló tényezők
Összefoglalás
Az újszülött72
Az újszülött
A fiziológiai tulajdonságok
Az érzékszervek első reakciói és érzékenysége
Az érzékszervek általános állapota
Az első tanulás
Összefoglalás
A lelki fejlődés normái a korai gyermekkorban76
A norma fogalma
Összefoglalás
Kérdések és vitatételek
A motorikus tevékenység fejlődése82
Az újszülött aktivitása és ennek legfőbb ösztönzője
A motorikus aktivitás fejlődésére ható fő tényezők
A motorikus aktivitás fejlődésének általános elvei
A kézzel való fogás fejlődése
A törzs motorikus fejlődése
A láb motorikus fejlődése
Összefoglalás
Kérdések és vitatételek
A gyermek érzelmeinek fejlődése90
A gyermek érzelmei
Az érés jelentősége az emóciók keletkezésében
A tanulás hatása az érzelmek fejlődésére
A gyermek érzelmeinek sajátosságai
A félelem fajai korok szerint
A félelem a korral változik
A félelem megszüntetése
A harag
A durcáskodás
A féltékenység
A gyermeki szeretet
A többi kellemes érzelem
Az érzelmekre ható tényezők
Összefoglalás
Kérdések és vitatételek
A gyermek társas viselkedésének és társadalmi tudatának fejlődése103
A társas viselkedés kezdetei
A társadalmi fejlődés normái
A korai gyermekkor
A társas viselkedés a késői gyermekkorban
A társas viselkedés jellegzetességei a csoportéletben
Társak választása
A negatív fázis
A gyermek társadalmi értékei
Összefoglalás
Kérdések és vitatételek
A gyermek jellemének formálására ható tényezők. A gyermekkor mentális egészségtana117
Kétféle nevelési elv
A mentális egészségtan feladata
Magatartás, érdeklődés és motívumok124
A magatartás
Az érdeklődés
A viselkedés motivációja
Kérdések és vitatételek
Szemlélet, tanulás, emlékezet, képzelet és gondolkodás129
A szemlélet és a tanulás kezdete a gyermeknél
Egyes alapvető fogalmak fejlődése
A fogalmak kialakulását elősegítő tényezők
Az emlékezet
A képzelet
A képzelet negatív megnyilvánulásai
A gondolkodás
A gyermekek gondolkodása közötti különbség
Piaget munkái
A mentális fogyatékosságok
A mentális hibák jellegzetességei
A fogyatékosság megállapítása
A mentális fogyatékosság fajtái
Összefoglalás
Kérdések és vitatételek
A gyermek beszédkészségének fejlődése149
A beszéd elsajátítása előtti időszak
Az első szó
A szókincs gazdagodása
A beszéd fejlődésének tetőpontjai
A beszéd szerepe a gyermek életében
A beszéd fejlődése
A mondat fejlődésének időszakai
A beszéd rendellenességei
Összefoglalás
Kérdések és vitatételek
A gyermek játéka158
A játék és a munka
Mi a játék?
A játék jelentősége
A játék jellegzetességei
A játék fajtái egyes korokban
A játékszerek
A játék és a környezet
Összefoglalás
Kérdések és vitatételek
A gyermekrajzok169
A gyermek rajzai mint a kifejezés szimbólumai
A kifejezés
A gyermekrajz időszerű problémái
A gyermek rajzolása fejlődésének szakadzai
A fiúk és lányok rajzai közötti különbség
Összefoglalás
Függelék178
A Bühler-Hetzer-féle fejlődési teszt

Fridrih Troj

Fridrih Troj műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fridrih Troj könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem