1.056.475

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Frida Kahlo

Szerkesztő
Fordító
Róla szól
Grafikus
Budapest
Kiadó: Ventus Libro Kiadó és Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 23 cm
ISBN: 978-963-970-126-7
Megjegyzés: Színes reprodukciókkal gazdagon illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A festő és az ember egy és ugyanaz. Bármennyire elválaszthatatlanok azonban egy- mástól, Frida számos maszkot öltött. Közeli ismerősei körében uralta a társaságot szellemes és hetyke... Tovább

Előszó

A festő és az ember egy és ugyanaz. Bármennyire elválaszthatatlanok azonban egy- mástól, Frida számos maszkot öltött. Közeli ismerősei körében uralta a társaságot szellemes és hetyke megjegyzéseivel. Sajátos volt az is. ahogyan azonosult a mexikói parasztokkal, mégis távol tartotta magát tőlük. Gúnyolta az európaiakat, többek között azért, amiért nyájakba tömörültek, s az impresszionizmus, posztimpresszionizmus, expresszionizmus, szürrealizmus, szocialista realizmus stb. zászlaja alatt ácsingóztak pénzre, gazdag megrendelőkre vagy akadémiai címekre. Mégis, ahogy beértek a munkái, maga Frida is elismerésre áhítozott önmaga és képei számára, melyeket korábban ajándékként osztogatott. A festés egyszerű időtöltésként kezdődött, ám hamarosan magának követelte az életét. Belső világa a lelkesedés és kétségbeesés között ingadozott, mialatt szinte szakadatlan küzdelmet folytatott gerince, háta, jobb lábfeje és lábszára sérüléseivel, gombafertőzéseivel, számtalan vetélésével és orvosai kitartó és fájdalmas kísérletezésével, amivel egészségi állapotán igyekeztek javítani. Életének egyetlen kiapadhatatlan öröme Diego Rivera, a férje volt. Elviselte hűtlenkedését, s saját, három kontinensre kiterjedő flörtjeivel vágott vissza: erős hímekkel és kívánatos nőkkel egyaránt folytatott szerelmi viszont. Végül azonban Diego és Frida mindig visszatért egymáshoz. Az utolsó időkben, a haláltusa hónapjaiban Diego úgy állt felesége mellett, ahogyan egy mexikóitól elvárható, mégis csak lassan jött rá, mit veszített. Legvégső éveit leszámít\'a, hazája is megtagadta Fridától a sikert. Élete egyszemélyes showműsor volt, kevés csodálóval. Magdaléna Carmen Frida Kahlo y Calderón 1907. július 6-án jött a világra a mexikói Coyoacánban. Anyja, született Matildé Calderón mesztic volt, azaz indián és európai vér egyaránt folyt az ereiben. Hitbuzgó katolikus lévén mélyen vallásos, maradi nézeteket vallott arról, mi a nő szerepe a társadalomban. Frida apja, Guillermo Kahlo ezzel szemben valamelyest ismert művésznek és fotográfusnak számított, aki önálló gondolkodásra sarkallta lányát. A családi élet hagyományos keretei között, mondhatni, fiúnak nevelte, s úgy tekintett rá, mint aki majd a nyomdokaiba szegődik az alkotásban. Ő lett Frida legelső mestere, s szembefordította azzal a hagyományos női szereppel, amelybe a mexikói nők többsége szó nélkül belenyugodott. A lány lett a fényképészsegédje, s lassan kezdte kitanulni a szakma fogásait. Frida Kahlo elkényeztetett, agyondédelgetett, mimóza lelkű kislánnyá serdült. 1922-ben beiratkozottá San lldefonso-i Escuela Nációnál Preparatoriába (Nemzeti Előkészítő Iskola), az ingyenes egyetemi előkészítő tanodába. Frida élvezte újonnan kapott szabadságát, amely megszabadította az agyzsibbasztó háztartási teendőktől, és különböző iskolai csoportokkal barátkozott. A legközelebb a Cachuchasnak nevezett bohém értelmiségieket érezte magához, akik simléderes sapkájukról kapták nevüket. Vissza

Fülszöveg

Frida Kahlo portréinak hátterében életének eseményeiből származó élményei állnak - éppen ezért megrázó élmény olvasni róla. Festményei nemcsak híven tükrözik életrajzát - bár el kell ismernünk, igazi ritkaság a művészettörténetben, hogy pusztán kompozíciói alapján ily sokat megtudhatunk alkotójukról hanem egyúttal hazája, Mexikó hozzájárulása a világ művészeti örökségéhez. Kahlo mindössze tizennyolc éves volt, amikor egy végzetes autóbusz-baleset megváltoztatta az életét, ám lobbanékony természetének, kitartásának, elszántságának és a kemény munkának köszönhetően művészi tehetsége lehetőséget kapott a kibontakozásra. Vonzereje és intelligenciája révén életre szóló kötelék fűzte férjéhez és lelki társához, Diego Riverához, a falfestményeivel hírnevet szerzett jeles mexikói művészhez. Kahlo férje sikerei nyomán kezdett ismerkedni a nagyvilággal, így építette fel saját életművét - a betegsége okozta súlyosbodó fájdalmakat legyűrve, ajkát összeharapva, sorsával konokul szembeszállva... Tovább

Fülszöveg

Frida Kahlo portréinak hátterében életének eseményeiből származó élményei állnak - éppen ezért megrázó élmény olvasni róla. Festményei nemcsak híven tükrözik életrajzát - bár el kell ismernünk, igazi ritkaság a művészettörténetben, hogy pusztán kompozíciói alapján ily sokat megtudhatunk alkotójukról hanem egyúttal hazája, Mexikó hozzájárulása a világ művészeti örökségéhez. Kahlo mindössze tizennyolc éves volt, amikor egy végzetes autóbusz-baleset megváltoztatta az életét, ám lobbanékony természetének, kitartásának, elszántságának és a kemény munkának köszönhetően művészi tehetsége lehetőséget kapott a kibontakozásra. Vonzereje és intelligenciája révén életre szóló kötelék fűzte férjéhez és lelki társához, Diego Riverához, a falfestményeivel hírnevet szerzett jeles mexikói művészhez. Kahlo férje sikerei nyomán kezdett ismerkedni a nagyvilággal, így építette fel saját életművét - a betegsége okozta súlyosbodó fájdalmakat legyűrve, ajkát összeharapva, sorsával konokul szembeszállva kiharcolta fordulatokban és eseményekben dús életdarabkáját. A ránk hagyott történetekből és festményekből egy szókimondó és bátor nő portréja bontakozik ki, aki haláláig önmaga felfedezésének útját járta.
A szerző, Gerry Souter a chicagói Művészeti Intézet diákjaként szerezte meg első diplomáját, majd a Chicagói Egyetemen folytatta tanulmányait. Ismertségét nem csak művészettörténészi karrierjének köszönheti - festményeiből és fotóiból rendezett kiállításainak a chicagói Institute of Art, a Phoenix Art Museum és számos egyéb galéria adott otthont. 1997 óta publikál, húsznál több kötete között sikerkönyveket is jegyez. Művészettörténeti és építészeti tájékozottsága, írásainak egyedi stílusa és dinamizmusa, a vizuális művészetek terén szerzett jártassága egyaránt gazdagítja tanulmányait: a különböző művészek életét bemutató és alkotásait elemző monográfiai lebilincselő olvasmányok. Vissza

Tartalom

Képek jegyzéke
1. Frida Kahlo 18 évesen, 1926-ban 4
2. D. Rivera: A forradalom balladája - Frida Kahlo fegyvert oszt, 1928 7
3. Baleset, 1926 8
4. Cristina nővérem portréja, 1928 10
5. Alejandro Gómez Arias protréja, 1928 11
6. Frida és Diego Rivera/Frida Kahlo és Diego Rivera, 1931 13
7. Önarckép, 1930 14
8. Eva Frederick portréja, 1931 16
9. Dr. Leo Eioesser portréja, 1931 17
10. Luther Burbank portréja, 1931 19
11. A Henry Ford Kórház/A repülő ágy, 1932 20
12. Csak néhány szúrás, 1935 21
13. Önarckép Mexikó és az Egyesült Államok határán, 1932 22
14. Kiakasztott ruhám/New York, 1933 23
15. Nagyszüleim, szüleim és én, 1936 25
16. Diego Rivera portréja, 1937 26
17. Önarckép nyaklánccal, 1933 27
18. Frida Kahlo, 1938-1939 29
19. Emlék/A szív, 1937 30
20. Lev Trockijnak dedikált önarckép/Függönyök között, 1937 31
21. Amit a vízben láttam/Amit a víz adott nekem, 1938 32
22. A „keret", önarckép, 1938 k 35
23. Önarckép levágott hajjal, 1940 36
24. Önarckép itzcuintli kutyával, 1938 k 37
25. A föld gyümölcsei, 1938 38
26. Frida Kahlo, 1939. k 40
27. A két Frida, 1939 41
28. Én és a papagájaim, 1941 42
29. Önarckép majommal, 1940 42
30. Az álom/Az ágy, 1940 45
31. Önarckép hajfonattal, 1941 46
32. Dr. Eioessernek dedikált önarckép, 1940 47
33. Csendélet, 1942 48
34. Diego és én, 1949 50
35. A halálra gondolva, 1943 51
36. Gyökerek/Lávamező, 1943 53
37. Tehuana önarckép/Diego a gondolataimban, 1943 54
38. Dona Rosita Morillo portréja, 1944 55
39. Az ara megijed az élet feltárulását látva, 1943 56
40. Csendélet: Viva la vida (Éljen az élet), 1951-1954 k 57
41. A törött gerinc, 1944 58
42. Önarckép majmokkal, 1945 60
43. Önarckép kibontott hajjal, 1947 61
44. Magnóliák, 1945 63
45. A napló (1946-1954) egy lapja Hold, Nap, én? címmel 64
46. A remény fája. Tarts ki! 1946 65
47. Reményvesztetten, 1945 55
48. A megsebzett szarvas/A kicsi szarvas, 1946 67
49. Mozgó csendélet, 1952 58
50. Az élet gyümölcse, 1953 59
51. Apám portréja, 1951 70
52. Önarckép Sztálinnal/Frida és Sztálin, 1954 k. 71
53. A napló egyik oldala, 1953 72
54. A napló utolsó skicce 73
55. A marxizmus gyógyír a betegségre, 1954 k. 74
56. Frida Kahlo műterme 77
57. Frida Kahlo és Diego Rivera, 1954 k. 73
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem