1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vasút története

A gőzmozdonyoktól a gyorsvasútig

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Geographia Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 319 oldal
Sorozatcím: National Geographic Society
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 34 cm x 27 cm
ISBN: 978-963-9547-90-2
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal gazdagon illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Megejtően izgalmas vonat- és vasúttörténet ritka képekkel és tartalmas ismertető szöveggel.

Amikor Richard Trevithick két évszázaddal ezelőtt a cornwalli szénbányák számára megalkotta az első „pöfögő masinát" (húsz év múlva Angliában ebből a lokomotívból fejlesztették ki a gőzmozdonyt), még senki sem gondolta, hogy a vasút alig néhány évtized alatt behálózza Európát, majd a világot.
Egyetlen kötetbe szinte lehetetlen bezsúfolni a vasúti közlekedés történetét, a feltalálók és találmányaik, a megoldatlan és sikerrel leküzdött problémák, a technikai fejlődés krónikáját. Könyvünkben csupán arra vállalkozhattunk, hogy a ma is íródó történetből kiemeljük a legfontosabb mozzanatokat. Sorra vesszük a fordulópontokat, továbbá azokat a nagyszerű mérnököket, akik elindították és előmozdították a vasút fejlődését, az első gőzmozdonyoktól a mai szupergyors expresszekig, majd a náluk is sebesebb mágneses lebegtetésű vonatokig, amelyek már a vasút alapjától, a sínpályától is elszakadnak,... Tovább

Fülszöveg

Megejtően izgalmas vonat- és vasúttörténet ritka képekkel és tartalmas ismertető szöveggel.

Amikor Richard Trevithick két évszázaddal ezelőtt a cornwalli szénbányák számára megalkotta az első „pöfögő masinát" (húsz év múlva Angliában ebből a lokomotívból fejlesztették ki a gőzmozdonyt), még senki sem gondolta, hogy a vasút alig néhány évtized alatt behálózza Európát, majd a világot.
Egyetlen kötetbe szinte lehetetlen bezsúfolni a vasúti közlekedés történetét, a feltalálók és találmányaik, a megoldatlan és sikerrel leküzdött problémák, a technikai fejlődés krónikáját. Könyvünkben csupán arra vállalkozhattunk, hogy a ma is íródó történetből kiemeljük a legfontosabb mozzanatokat. Sorra vesszük a fordulópontokat, továbbá azokat a nagyszerű mérnököket, akik elindították és előmozdították a vasút fejlődését, az első gőzmozdonyoktól a mai szupergyors expresszekig, majd a náluk is sebesebb mágneses lebegtetésű vonatokig, amelyek már a vasút alapjától, a sínpályától is elszakadnak, fölötte lebegve siklanak.
Könyvünk részletesen bemutatja a hősidők pöfögő masináját, hiszen az első igazán forradalmi lépést maga a gőzmozdony jelentette. A gőzvontatás csak a XX. században indult hanyatlásnak, mert a dízel- és villamos vontatású vonatok jóval gyorsabbnak és teherbíróbbnak bizonyultak. A második világháború sötét évei után, amikor a vonatokat sokszor embertelen célok szolgálatába állították, jó ideig úgy tűnt, hogy a vasútnak már nincsen jövője, nem fogja állni a versenyt a közúti közlekedéssel. Csakhogy az országutak idővel mind zsúfoltabbá váltak, így a vasút újjáéledhetett. Ma már jócskán különbözik nemcsak a hőskor, hanem a közelmúlt vasútjától is, és nagyon úgy fest, hogy újfent ígéretes jövő előtt áll.
A régi gőzmozdonyok még komótos, 50 km/h-s tempóban vontatták a szerelvényeket, így az utas nyugodtan kikönyökölhetett a vagonablakon. Azóta az ódon gépezetek megöregedtek, ám szerencsére nem kellett végleg búcsút mondanunk nekik, hiszen a világban sok helyen felkutatták, felújították és ismét szolgálatba állították őket. A turistákkal zsúfolt nosztalgiavonatok többnyire különlegesen szép tájakon közlekednek, így az újabb nemzedékek is részesülhetnek abban a nagyszerű élményben, amelyet a hagyományos vonatutazás jelent. Ha megkérünk egy kisgyereket, rajzoljon nekünk mozdonyt, bizonyosra vehetjük, hogy a képen füst kanyarog majd fölfelé a lokomotív kéményéből, és mögötte ott lesz a szénnel teli szerkocsi a buzgón lapátoló fűtővel. Bizony, a vasút nem halt meg, sőt még sokáig élni fog! Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 8
1830-1880
A vasút születése 16
1880-1900
Az Orient expressztől
a Transzszibériai vasútig 74
1900-1930
Rekordjavító vonatok 114
1930-1945
A vasút a háborúban 172
1945-1980
Az újjáépítéstől az új
európai vasúthálózatig 88
1980-tól napjainkig:
a csúcssebességű vonatok 236
Nosztalgiavonatozás 268
Névmutató 314

Franco Tanel

Franco Tanel műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Franco Tanel könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem