kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Népművelési Propaganda Iroda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 182 oldal |
Sorozatcím: | Iskolán kívüli felnőttoktatás külföldön |
Kötetszám: | 2 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A könyv 700 példányban jelent meg. |
A szerző előszavából | 9 |
Tudományelméleti és rendszertani kérdések | |
A felnőttoktatás didaktikájának fogalma, köre és felépítése | 11 |
Alapfogalmak | 11 |
A felnőttoktatás didaktikájának viszonya a didaktikához általában | 14 |
A felnőttoktatás didaktikájának viszonya a többi tudományhoz | 17 |
Az oktatási ráhatás különböző fajtáinak sajátosságai | 18 |
A felnőttoktatás didaktikájának felépítése | 19 |
Cél, feladatok, tartalom | |
A felnőttoktatás és képzés céljai | 23 |
A felnőttoktatás és képzés céljainak társadalmi jellege és fejlődése | 23 |
A személyiség sokoldalú fejlődése mint a felnőttoktatás magasabbrendű célja | 24 |
Az értelmi nevelés feladatai | 25 |
A felnőttoktatás társadalmi funkciói | 31 |
A felnőttoktatás tartalma (programja) | 36 |
Az oktatómunka programjának fogalma | 36 |
A program szerkesztési elvei | 36 |
Kétféle munkastílus a népművelő munka programjának kidolgozásánál | 45 |
A program tartalmának rendszere | 46 |
A felnőttek oktatásának folyamata | |
Alapelvek | 49 |
A tanuló felnőtt tudatos viszonya az ismeretanyaghoz és a képzési folyamathoz | 50 |
A közvetlen megfigyelés szerepe a felnőttoktatásban | 52 |
Tudományos segédeszközök felhasználása | 55 |
Aktivitás, önállóság és alkotószellem a felnőttoktatásban | 57 |
Az érdeklődés felkeltése és kifejlesztése | 61 |
Az ismeretek rendszerezése | 66 |
A felnőtt tanulók által szerzett ismeretek tartóssága | 67 |
Az oktatás közérthetősége | 73 |
A készségek kialakítása | 77 |
A felnőttek élettapasztalatának szerepe oktatásunk folyamatában | 79 |
Az elmélet összekapcsolása a gyakorlattal | 84 |
A felnőtt tanulók hivatásszerű munkája és képzésük folyamata | 87 |
A felnőttoktatás módszerei | 90 |
Az oktatás módszerének és formájának fogalma | 90 |
Az oktatás módszereinek fajtái | 91 |
Az ismeretközlő módszerek | 93 |
A tanulók tudására és tapasztalatára támaszkodó módszerek | 94 |
A tanuló önálló ismeretszerzésének módszerei | 95 |
A felnőttoktatás alapvető didaktikai formái | 105 |
Bevezető megjegyzések | 105 |
A felolvasás vagy előadás | 106 |
Beszélgetés | 111 |
A vita | 114 |
A tanóra | 117 |
A konzultáció | 118 |
A tanulmányi kirándulás | 119 |
A felnőttoktatás és a népművelő munka eredményeinek értékelése | 122 |
A probléma jelentősége és a vele kapcsolatos nehézségek | 122 |
Az értékelés kritériumai | 123 |
A népművelő munka egyéni eredményeinek értékelése | 124 |
A társadalmi hatás értékelése | 127 |
Didaktikai rendszerek | |
Osztály és tanórarendszer | 129 |
Bevezető megjegyzések | 129 |
A felnőttoktatás megszervezésének rugalmassága az osztálytanóra rendszerben | 129 |
Továbbképző tanfolyamok | 131 |
A dolgozók gimnáziumi jellegű iskolázásának fő problémái | 133 |
A tanóra, mint az osztály-tanóra rendszer alapvető didaktikai formája | 137 |
A levelező oktatás rendszere | 140 |
A levelező oktatás rendszerének általános jellemvonásai | 140 |
A levelező oktatás szerepe | 140 |
A tanár szerepe a levelező oktatásban | 142 |
A levelező oktatás didaktikai formái | 143 |
A levelező oktatás tankönyve | 149 |
Az élőszóval végzett kötetlen képzés rendszere | 154 |
A rendszer általános jellemzése | 154 |
Az ismeretterjesztő előadás | 154 |
A szabadegyetem | 155 |
A bennlakásos népegyetem | 159 |
Tematikai tanfolyamok | 162 |
Nyelvtanfolyamok | 164 |
Szakmai tanfolyamok | 166 |
A művelődési körök rendszere | 165 |
A rendszer általános jellemzése | 165 |
A művelődési kör fogalma | 166 |
Olvasókörök | 167 |
Előadókörök | 168 |
Vitakörök | 169 |
Kísérletező körök | 170 |
Önképzőkörök | 170 |
Érdeklődési körök | 172 |
A művelődési csoportok vezetősége és elit rétege | 173 |
Az önképzés | 175 |
Az önképzés és az egyéb didaktikai rendszerek | 175 |
Az önképzés fogalma | 176 |
Az önképzés irányai | 177 |
Az önképzésre való érettség | 178 |
Az önképzési folyamat kifejlődése | 178 |
A népművelő munka feladatai az önképzéssel szemben | 181 |
Az önképzési tanácsadó szolgálat | 182 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.