Előszó
A TIT József Attila Szabadegyetemének Nyelviskoláján 1964 óta oktatjuk a CRÉDIF /Centre de Recherche et d'Étude pour la Diffusion du Franpais/ francia audió-vizuális tananyagát, amely VOIX ET IKAGES DE FRANCÉ /röviden: VIF/ cimen ismeretes. Eddig több szemeszteren keresztül oktattuk a tananyag első és második részét.
Az anyag előnyei közismertek: nagyon jól megválogatott szókincs,szituációk, fokozatos nyelvtani haladás, jó intonációt és kiejtést biztositó fonetikai feldolgozás mind hozzájárulnak az eredményesebb francia nyelvoktatáshoz.
Kint minden külföldön készült tananyag, igy a VIF oktatásakor is kiderült, hogy a hazai oktatáshoz, illetve a TIT-ben kialakult oktatás szervezete által megkövetelt okokból az anyagot ki kell egésziteni és bizonyos téren tovább kell fejleszteni.
A kiegészítést, a gyakorlat rend szer kialakitását a következő okok követelik:
Szükség van az oktatásban olyan gyakorlat rendszerre, amely
1. rámutat a magyar és francia nyelv alapvetően eltérő nyelvtani sajátosságaira;
2. a nyelvtani tudást más oldalról is alátámasztja, a nyelvtan automatikus begyakorlásához szükséges további gyakorlatokat rendszerbe foglalja és az adaptáció munkáját megkönnyiti
3. a tanár, tanitvány számára biztosítja az uj tudás elmélyítésének ellenőrzését;
4. a TIF anyagának párbeszédes leckéit elbeszélő formában 18 feloldja; ezzel megkönnyíti a közlés gyakorlását francia nyelven
Vissza