A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fotóművészet 1970/1.

A Magyar Fotóművészek Szövetsége negyedévi folyóirata - XIII. évf. 1. szám

Szerző
Budapest
Kiadó: Lapkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 62 oldal
Sorozatcím: Fotóművészet
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal. Kihajtható mellékletekkel. Megjelenik évente négyszer. Angol nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
A KIFEJEZÉSRŐL
A szó maga hiányzik a legtöbb magyar lexikonból, ami azért sem meglepő, mert amint Aragon írja, Oroszországban és Közép-Európában inkább a montázs kifejezést használják... Tovább

Előszó

Részlet:
A KIFEJEZÉSRŐL
A szó maga hiányzik a legtöbb magyar lexikonból, ami azért sem meglepő, mert amint Aragon írja, Oroszországban és Közép-Európában inkább a montázs kifejezést használják szívesebben. A montázs "a modern művészeti irányzatok által bevezetett formai újítások egyike" - így tájékoztat legalábbis az esztétikai kislexikon. A kollázst mint a montázs egyik válfaját a kubisták találták ki és nevezték el a papier collé (ragasztott papír) kifejezés alapján. A francia montage jelentése: szerelés. A collage enyvezést, valaminek a fölragasztását, és Jean le Rue argot-szótára szerint illegális egyesülést, vadházasságot is jelent. A szó eredeti és átvitt értelmében is alkalmazható művészeti jelenségre. A kollázs speciális megjelenési formáit a különféle művészetekben, illetve művészeti irányzatokban más szavakkal is illetik: a fényképészetben és a filmben montázs, az irodalomban szimultánizmus, a dadaizmusban (eltérően a kubista kollázstól) merzizmus. Ha a kollázst mint formai újítást fognánk föl, aligha magyarázhatnók meg, miért van szükség az egyes művészeti ágakban más és más kifejezésre vele kapcsolatban, s miért ambicionálta Aragon, hogy róla önálló kötetet állítson össze, nem elégedvén meg azzal, hogy a kubizmus, a dadaizmus és a szürrealizmus kollázsait tárgyalja. Érdeklődését kiterjesztette az irodalmi, a filmbeli kollázs elemzésére is. A kollázs jelentősége és szerepe minden bizonnyal túlterjed a festészet körén, s általános tényezője modern művészetünknek. Aligha csak formai újítás, hanem mindenre kiható forradalmi fölfedezés. Vissza

Tartalom


TARTALOM
3 Szalay Károly Kollázs, montázs, Aragon
12 Szilágyi Gábor Százéves a színes fényképezés
19 Oross Imre A fényrajztól az Akadémiáig
23 Gách Marianne A fiókokban példás rend
27 Dr. Sólyi József A munkaköri kötelezettség kérdései
MŰHELY
33 Brassai Reismann János (I)
Beszélgetés Reismann Jánossal
JEGYZET
43 Bozóky Mária Fotó-arborétum
47 Haulisch Lenke Rácz István fotói
49 Tölgyesi János Országos Jubileumi Fotókiállítás
53 Bodri Ferenc Jegyzet Lucien Hervé arcképeihez
54 Emlékező naptár
55 Koczogh Ákos Haár Ferenc munkássága
57 Torda István Külföldi mozaik
PÁLYÁZAT
56 Nívódíjak a 69/IV. negyedévi pályázaton
56 1969. évi évdíjak
56 "Az év legjobb képe" (1969)
KÉPEINK
16 Nadar
20 Rosti Pál
24 Sándor Zsuzsa
36 Reismann János
44 Dr. Vajda Ernő
48 Rácz István
52 Lucien Hervé
56 Keleti Éva
56 Tóth József
56 Holics Gyula
57 Kovács Sándor
60 Csigó László
60 Pauer György
61 Gink Károly
63 Summary of Vol. XII. 1969
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fotóművészet 1970/1. Fotóművészet 1970/1. Fotóművészet 1970/1. Fotóművészet 1970/1. Fotóművészet 1970/1.

A borító enyhén kopott, elszíneződött.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba