Amatőrfilm | |
Balog Gábor: Világítás az amatőrfilmben | |
Dékány István: Tévedések füzetsorozata - az ofotért Stúdió filmes füzeteiről | |
Amatőrfilmes eseménynaptár 1984 | |
Buglya Sándor: Fesztiválról fesztiválra - Amatőrfilmes ünnepek | |
Matkócsik András: Országos Amatőrfilm Fesztivál | |
Balog Gábor: Nyugalmi állapotból nyugalmi állapotba - Kameramozgások | |
Péterffy András: Úttörő filmesek találkozója | |
Barkácsoljunk | |
Szakál László: Magasságjelölő gyűrű, A vegyszer jobb kihasználása; Nagy Tibor: Előtétlencse és kereső | |
Sárközi Zoltán: Pentaconsixből műszaki fényképezőgép I-II | |
Szakál László: Előhívótank pocket-filmekhez | |
Sárközi Zoltán: Univerzális, hordozható repróvilágítás | |
Kiss Mózes: Kis méretű vetítőernyő; Szakál László: Léces keret, Szűrőfólia keretezés | |
Diabemutató, diaporáma | |
Végvári Lajos: Széljegyzet két nemzetközi diaporáma biennáléhoz | |
Jegyzetek - Kecskeméti diabemutató, 1983 | |
Végvári Lajos: Az V. Diósgyőri Diaporáma Biennálé | |
Székesfehérvári tanulságok - I. Országos Egyéni Diapályázat | |
Egyéni kiállítások | |
Veres Mihály: Herbst Rudolf jemeni fotói | |
A pásztorkalapos meg a többiek - Szebeni András: Mesterségek dicsérete | |
P. Szűcs Julianna: A világ pedig színes - Benkő Imre kiállítása a Műcsarnokban | |
Veres Mihály: Koós Pál (1930-1982) emlékkiállítás Salgótarjánban | |
Kód N° 4 - A. Horváth Péter kiállítása Sopronban | |
Végvári Lajos: A kamera mögött: Fejér Ernő | |
Tarcai Béla: Kurucz János képei Sárospatakon | |
Veres Mihály: Juhász Miklós - Salgótarjánban | |
André Kertész titka | |
Dulity Tibor: 32 év 64 kép - Vincze János fotói | |
A falu fényképésze - Fehérváry Ferenc kiállításáról | |
Lussa Vince: Találkozás és búcsú | |
Dr. Szász János: Csonka Károly fotói | |
P. Szűcs Julianna: Veronika kendője a huszadik században - Tasnádi László kiállítása | |
Szerelmem, a tánc - interjú Eifert Jánossal | |
Szabó László (Videoton) kiállítása Salgótarjánban | |
Dulity Tibor: Öt év munkássága harminc képben - Kereskedő Sándorné kiállítása | |
A felfedezés örömével - Ifj Rácz Endre fényképei a Műcsarnokban | |
Barta Zsuzsa: Új fotógaléria Szekszárdon - Beszélgetés dr. Szász Jánossal | |
Fotótörténet | |
Szilágyi Gábor: Európai körkép | |
Acélszerkezetek és viaduktok - Az ipari kultúra esztétikuma a XIX. században | |
Párizsi Fotó- és Filmbiennálé | |
A fényképezés néhány évtizede Hollandiában | |
A modernizmus térnyerése Hollandiában | |
A holland fényképészet nagykorúsága | |
A munkásfotográfia | |
Hollandia mai szemmel | |
A hétköznapi és a rendkívüli - a szekvenciákról | |
A végtelenbe vesző látvány - Skandinávia fotósai | |
Az Északi sarkkörön túl | |
Egy elszigetelt világ képe - Izland | |
A lappok nyomában | |
Párizsi benyomások - Bellmer Babája | |
Louis Rousseau, a makrofotográfia francia úttörője | |
Ylla állatportréi | |
Chochol Károly: 85 éves a Budapesti Fotóklub | |
Gyakorlati tanácsok | |
Mit jelent? | |
Megvilágítás villanófénnyel | |
Vaku és természetes fény | |
Vaku és közelfényképezés | |
Tájkép pasztellszínekben | |
Járai Rudolf: Miért lett rossz a felvételem I-II-III | |
Járai rudolf: Szándékos felvételi "hibák" | |
Fekete-fehér házi labor V | |
Képbírálat | |
Fotózza értéktárgyait! | |
A makroobjektívek | |
Kérdezz! - Felelek | |
A farsangi képekről | |
Dr. Szimmán Oszkár: Kihalásra ítélve? - A fekete-fehér fényképezés ma | |
Polgár Zoltán: Még egyszer a fekte-fehér előhívókról | |
A megvilágításmérésről I-II | |
Dr. Szász János: Épületfényképezés I-II-III | |
Bárdics József: A változtatható gyújtótávolság | |
A mozgás fényképezése | |
Sportfotók nagy érzékenységű filmen | |
Tükörkép fotók | |
Bárdics József: Filmtovábbító motorok | |
Az alapobjektívekről | |
Gyakorlati tanács - FF filmek és a Schwarzschild-effektus | |
Olvastuk: Hogyan ismerhetjük meg kameránkat? | |
Járai Rudolf: Néhány tanács a jobb diavetítéshez | |
Növények és virágok... apró állatok fényképezése | |
Érmek, pénzek... | |
Bárdics József: TTL-rendszerű villanókészülékek | |
Olvastuk: Vigyázat, sugárveszély! | |
Különleges objektívek | |
Ha gépet veszünk | |
Diamásolás | |
A nagy érzékenységű film előnyei | |
Hogyan készült? Egy plakát története - Molnár Géza: Signetta | |
Bárdics József: Félig áteresztő tükör | |
Fényképezés infravörös filmre | |
Bárdics József: Álomobjektívek - objektíválmok | |
Használjunk gyújtótávolság-többszörözőt! | |
A halszemobjektívek | |
A monokróm felvételekről | |
Dr. Szimán Oszkár: Mi az MTF? | |
Bárdics József: Beállítómezők | |
Járai Rudolf: Nagylátószögű, halszemes vagy panorámafelvétel? | |
Olvastuk: Jó, ha tudja | |
Filmek csepptelenítése | |
Megvilágítási rendszerek | |
Adapterek | |
Bárdics József: Fotós karácsony | |
Hazai és külföldi fotográfusok | |
Tájak változó fényben - Beszélgetés Szelényi Károllyal | |
A kamera mögött: Habik Csaba | |
Vámos László 1912-1983 | |
Kortársunk: Harald Hirsch | |
Bényei József: SZOT-ösztöndíj - fotóművésznek - Vencsellei istván portréjához | |
Pedro Luis Raota a Hasselblad Galériában | |
Kortársunk: Normantas Paulius | |
Kamocsay Ildikó: Fényképész, akit munka közben a legjobban a fényképezőgép zavar - Beszélgetés Tóth József reklámfotográfussal | |
Markó Ödön 1920-1984; Gyökér László 1940-1984 | |
A kamera mögött: Szaák Tamás | |
Külföldi galériákból | |
Genti benyomások - Carl de Keyzer és galériája | |
Párizs - Duane Michals | |
Göteborg, Hasselblad Galéria - Tom Zimberoff portréi | |
Köln, Rudolf Kicken Galéria - Grit Kallen-Fischer bauhausbeli munkái | |
SZOT-ösztöndíjas: Fejér Gábor | |
Ketten a Pompidou-ból: André Gelpke és Pierre de Fenoyl | |
Kamocsay Ildikó: Good-will és időutazás - Interjú Kovács Tamással | |
A kamera mögött: Nyikoláj Csesznokov | |
Kortársunk: Helfried Strauss | |
Vida László: Stockholmi levél - Egy portréfotós önmagáról | |
Kocsis István: Mikulás Nagy | |
Kiállítások | |
Balogh Ferenc: Premfotó - engedményekkel | |
Fehérné Kovács Ilona - Hidvégi Péter: Alföldi tájak, emberek | |
Szomszédolás - A jászkun Fotóklub Békéscsabán | |
Keveházi János: A negyedév legjobb képei | |
Bán Gabriella: Egészségügy a béke szolgálatában | |
Fától az erdőt - A Vegyipari Dolgozók VI. Országos Fotókiállításáról | |
Tarcai Béla: A Kamera Fotókör 15 éve | |
Vizuális Művészeti Hónap 1983 | |
P. Szűcs Julianna: A sajtófotó emberarca | |
Napos oldal - Makó, 1984 | |
A világra nyitott ajtó - A mozgássérültek II. nemzetközi fotókiállításáról és színesdia bemutatójáról | |
Találkozás a természettel | |
Dr. Szász János: Diákok fotókiállítása - tizenhetedszer | |
Megyei fotókiállítás Szekszárdon | |
Két szék közül a pad alatt - Az év képei | |
Eifert János: Csak egyetlen Föld van - III. Környezetvédelmi fotópályázat, Szolnok | |
A célba vett zongorista - Dzsesszfotók | |
Nem minden kísérlet sikerül - A IV. Esztergomi Fotóbiennáléról | |
Kőbányai fotóbiennálé | |
A paraszti élet - ma | |
Kőhidi Imre: Szövetkezetiek fotókiállítása - A profizmus tisztelete, és ...? | |
Volt huszonöt esztendő... | |
Könyvekről | |
Bertram Hase: Das Ricoh Spiegelreflex-System (Nagyváradi József); British Journal of Photography 1984 (Horváth Bálint) | |
Heinz Frotscher: Reportage fotografie; Harald Lange: Tierfotografie | |
Fritz Meisnitzer: Das grosse Nkon Buch I., Michael Freeman: Fotohandbuch für die Praxis, Franco Fontana: Meisterfotos gestalten; Photographica (Jankovszky György) | |
Fotográfozásról - A magyar fotográfia olvasókönyve; Olvastuk: A nagy fotográfusok - angol sorozat | |
Szép magyar könyv 1983 - interjú Morvay Lászlóval, a verseny titkárával | |
Leletek - A magyar fotográfia történetéből, Vajda László: Flora Photographica Carpato-Pannonica; Michael Lengford: Die grosse Fotoenzyklopädie, Hans-W. Schultze: Fotoschule - Einführung in die Fotopraxis; Diázók könyve | |
Jost J. Marchesi: Canon Fotoschule; Terry Buchanan: Photographing Historic Buildings | |
André Kertész Magyarországon; Radics Vilmos: Képszerkesztés, sajtófotó; A kémkamerákról, Fotózsebkönyv - francia sorozat (Jankovszky György) | |
Színes | |
Öt színes film tesztje (Kodachrome 64, Agfa 200, Ektachrome 200 és 400 ASA-ra forszírozva, Ektachrome 400 és 800 ASA-ra forszírozva, Fuji 400) | |
Agfachrome 200 Professional | |
Dr. Szimán Oszkár: Kodak vagy Fuji? - összehasonlító teszt | |
Dr. Szimán Oszkár: Az Ilfochrome 100 színes fordítós tesztje | |
Újdonságok innen-onnan: Agfachrome CT 64, 200, Agfacolor XR 100, 200, 400, Ektachrome P 800/1600 Professional | |
Dr. Szimán Oszkár: Tapasztalatok a Polachrome filmről | |
Dr. Szimán Oszkár: Fuji filmek bemutatója Budapesten | |
Járai Rudolf: Orwo színes filmek: orwocolor NC-21, Orwochrome UT 20 | |
Kodachrome Professional filmek | |
Országszerte: Polachrome bemutató Budapesten | |
Újdonságok: Agfacolor Typ 7 Professional színes nagyítópapír | |
Dr. Szimán Oszkár: Fujicolor HR 1600 - összehasonlító teszt | |
Újdonságok | |
Schwanner Endre: Nikon FA - Forradalom a fényképezésben? | |
A vakutechnika újdonságaiból: Supra Makinon MK 2800, MK 3600; Sunpak auto 24 DX, 30 DX; Minolta fényterelő lap különböző vakukhoz | |
Minolta újdonságok | |
Praktica BCX electronic | |
Cullmann Touring-Set | |
Rowi Cockpit összerakható diapult | |
Beroflex háromszorozó telekonverter Prakticához, Canon FD 2,8/85 Softfocus, Tokina AT-X 4-4,6/28-135 | |
Új zoomobjektívek - Exakta, Minolta, Makinon | |
Előtét újdonságok | |
Exakt labor-kapcsolóóra, Rowi akkutöltő, vakufénymérő, Osram hangosított dianéző: Diastar 251 AS | |
Újdonságokról röviden | |
Vezérlőberendezés: Bässgen XEm diavetítéshez | |
Bárdics József: Olyambus újdonságok | |
Rimowa szett-táskák | |
Diaújdonságok | |
Chinon CP-5 Twin program, Zoomobjektívek; A Rowi a diázóknak, Hama gyártmányok, Braun-vakuk | |
Fényképezőgépek: Olympus AFL, Quick Flash, Konica AF-3, Nikon L 35 AD, Leica R 4s, Yashica FX-70 Quartz; Vakuk: Minolta, Metz, Beroflex; Objektívek: Olympus, Ricoh, Kiron; Rowi fényellenző beépített szűrővel a Canon AF35M2 géphez | |
A T-család új tagja - Elektronika kívül-belül: Canon T70 | |
Bárdics József: Pentax program A | |
Nikon aktualitások | |
Fényképezőgépek: Minolta X-300, X-600, Revueflex X-4 M; Objektívek: Vivitar, Ohma Seisakusho, LW-Nikkor; Rowi gyártmányok; Diatartozékok; Hama DSR-diarendszer | |
Új lehetőségek a Chinon CP-5 kamerával | |
Schwanner Endre: Tobzódás a programokban: Ricoh XR-P | |
Fényképezőgépek: Olympus Trip AF, Konica MG, Nikon L 135 AF, Canon AF 35 ML II Quartz Date; Hanimex (Ausztrália) objektívek | |
Kőhidi Imre: Újdonságokról röviden | |
Távkioldók | |
A TTL vakumérés kiterjesztése | |
Bárdics József: Sigma objektívek | |
Rowi gyrtmányok; Hama érdekességek; Vakuk: Gyorscsatalkozók | |
Újdonságok | |
A Photokina újdonsága: Középméret + kisfilmes komfort = Pentax 645 | |
Objektívek: Sigma sa-1; A Regula diszk-kamerája; Diszk-negatív vizsgáló; Nikon autofókusz konverter: TC-16; A Gossen Mastersix; Rollei telekonverterek | |
Járai Rudolf: Az új Fujica GS 645 Professional kamera | |
Rendkívüli objektívek | |
Különleges fotóstáskák | |
Goedecke tartozékok | |
Utazó kamera | |
Revuczky István: irány a Szahara! Algéria | |
Székely Tamás: A kíváncsi kínaiak | |
Alexander Jirousek: Kamerával a Kaukázusban | |
Egyéb cikkek | |
Köszöntő helyett | |
Előzetes a Pentacon-Orwo nemzetközi fotópályázat 1983-as fordulójáról | |
Infravörös felvétel a dohányzás ellen | |
Kaján Mária: Pentacon-Orwo 1983 | |
A fényképezés világvására Kölnben | |
Egyszemélyes intézmény - Interjú dr. Szimán Oszkárral | |
70 éves holland laptársunk: a Focus | |
Vállalkozni jó | |
Nagy tamás: Szakkörvezetők fóruma: Szmena - csokoládéval | |
Fotós alkotótelepek 1984 nyarán | |
Kőhidi Imre: Ritkaságok - ritka drágán | |
Tájékoztató - a képek külföldre küldéséről | |
Büntetéssel ösztönözni? - A környezetvédelemről | |
Kőhidi Imre: A fotó Szolnok megyében | |
Idegen objektívek - meglepetésekkel | |
Árverési tapasztalatok | |
TIT fotótanfolyam: Távoktatás - haladóknak | |
Nikon érdekességek | |
Kálmán Béla: A Naylor Múzuem - Boston, USA | |
Az objektív-tesztek éllovasa: Tokina | |
Képek jegyzéke | |