kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ofotért Stúdió |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 489 oldal |
Sorozatcím: | Foto |
Kötetszám: | 1-8 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 14 cm x 10 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrált. Védődobozban. |
1. kötet: | |
Előszó | 5 |
Keresős gépek | 9 |
Az objektív | 12 |
A zár és megvilágítási idő | 16 |
Fényképezés örökvakuval | 19 |
Különleges keresős gépek | 20 |
"Pocket" (zseb) gépek | 23 |
Tükörreflexes gépek | 25 |
Az úgynevezett félautomaták vagy hagyományos egylencsés tükörreflexes gépek | 30 |
Egylencsés automata tükörreflexes gépek | 30 |
Fénymérés és megvilágítás vezérlése | 32 |
A kereső | 37 |
A technika | 40 |
Középméretű gépek | 46 |
Autófókuszos gépek | 56 |
Függelék | 60 |
2. kötet: | |
Fekete-fehér negatív filmek | 9 |
Fényérzékenység | 11 |
A nyersanyagok szemcsézettsége | 12 |
A filmek megvilágításterjedelme | 14 |
A 15 DIN-es filmek használata | 14 |
A 20 DIN-es univerzális film | 19 |
A 27 DIN-es magasérzékenységű film | 21 |
Fekete-fehér fordítós filmek | 29 |
Színes negatív filmek | 31 |
Színhőmérséklet | 31 |
Színes fordítós filmek | 33 |
Milyen filmről, milyet képet rendelhetünk? | 38 |
Milyen filmet vásárolhatunk külföldön? | 38 |
Jelképek a filmek csomagolásán | 38 |
Technológiai filmfelület | 46 |
"Rögtönfotó" rendszerek | 47 |
Felvételi segédeszközök | 49 |
Cserélhető objektívek | 49 |
Gyújtótávolságot változtató konverter | 50 |
Átmeneti gyűrű objektívekhez | 52 |
Villanókészülékek | 53 |
Vakusín kézifogóval | 53 |
Szinkronzsinór | 54 |
Vezeték nélküli távkioldó | 55 |
Szinkron vakupapucs | 56 |
Állvány, panorámafejjel | 56 |
Gömbcsukló | 57 |
Zárkioldó zsínór | 60 |
Felvételi színszűrők | 60 |
Konverziós szűrők | 63 |
Fénymérő | 66 |
Fényellenző | 67 |
Objektívsapka | 67 |
Légpumpás porecset | 69 |
Filmtípus- és fényérzékenység-emlékeztető | 69 |
Közgyűrűk, harmonikus kihuzat | 70 |
Diamásoló előtét | 72 |
Szett-táska | 72 |
3. kötet: | |
Bevezetés | 2 |
A negatív | 6 |
A negatívkép kiértékelése | 7 |
A negatív jellemzői | 8 |
A fedettség | 8 |
A fokozat | 8 |
A negatív szemcséssége | 10 |
Labor a lakásban | 11 |
A helyiség kiválasztása | 11 |
Elsötétítés | 11 |
Vízellátás | 11 |
Hálózati csatlakozás | 11 |
Hőmérséklet | 12 |
A felszerelés | 12 |
A nagyítógép | 12 |
Sötétkamralámpa | 15 |
Exponálóóra | 15 |
Nagyítókeret | 16 |
Szárítógép | 16 |
Egyéb segédeszközök | 16 |
A kidolgozás | 17 |
A kidolgozás folyamata | 17 |
A kidolgozás vegyszerei | 17 |
Papírelőhívók | 18 |
Negatívhívók | 20 |
A megszakítófürdő | 23 |
A rögzítő | 23 |
Papírképek készítése | 24 |
A nagyítópapírok | 24 |
A fokozat | 24 |
A nagyítópapírok érzékenysége | 24 |
A fotópapír felülete | 25 |
A fotópapír vastagsága | 25 |
A papírkép színtónusa | 25 |
A nagyítás folyamata | 27 |
A próbacsík készítése | 27 |
A próbacsík kiértékelése | 29 |
A végső mosás | 32 |
A szárítás | 33 |
Nagyításkor elkövetett hibák | 33 |
Műhelyfogások | 37 |
Képkivágás | 37 |
Szemcsés nagyítások | 42 |
Takarás | 44 |
Relief-hatású képek | 48 |
Gyengítés | 50 |
High key eljárás | 52 |
Low key eljárás | 54 |
A képátfordulás | 55 |
Vegyi színezés | 55 |
Képlágyítás | 58 |
Retusálás | 58 |
A negatív kidolgozása | 60 |
A negatív előhívása | 60 |
Az oldat mozgatása | 61 |
A hőmérséklet | 61 |
A hívási idő | 62 |
Az előhívó kimerülése | 62 |
Megszakítás | 62 |
Rögzítés | 63 |
Mosás | 65 |
Szárítás | 66 |
Híváskor elkövetett hibák | 68 |
A kész negatív kezelése, tárolása | 68 |
4. kötet: | |
Bevezetés | 5 |
Ki a szabadba | 7 |
Miért és hogyan mérjük a fényt? | 7 |
A változatos természet | 8 |
Mitől művészet a fotó? | 10 |
Képi forma | 11 |
A látás csapdái | 12 |
A táj és az ember | 14 |
Az épületek | 16 |
Előkészületek | 19 |
Hibaforrások | 20 |
Géptípusok | 22 |
A kiegészítő felszerelés | 24 |
Nyersanyagok | 26 |
A fotó, mint műalkotás | 28 |
Képek | 30 |
5. kötet: | |
Bevezetés | 5 |
Alapismeretek | 6 |
A fény | 6 |
A látás | 8 |
A kamera | 8 |
A fotográfiai nyersanyag | 9 |
A belső fényképesz legfontosabb eszközei | 11 |
A fényképezőgép | 11 |
A film | 12 |
A fénymérő | 13 |
A vaku | 14 |
Az állvány | 16 |
A belső fényképezés szabályai és azok alkalmazása | 17 |
Fényképezés fekete-fehérben | 17 |
Színes fényképezés | 18 |
Fényképezés természetes fényben | 19 |
Fényképezés "kevert" fényben | 20 |
Fényképezés műfényben | 20 |
Fényképezés vakuval | 21 |
A megvilágítási idő helyes meghatározása | 22 |
Témák, tanácsok | 23 |
Családi felvételek | 23 |
Portréfényképezés | 24 |
Utazás fényképezőgéppel | 26 |
6. kötet: | |
Emlékképet vagy annál többet | 5 |
Általában | 8 |
Általánosságban jó, ha tudjuk | 8 |
A színes fényképezés kezdésekor | 10 |
A fényképezőgépről | 10 |
A fényről és az expozícióról | 14 |
A fénymérésről | 15 |
A rekesznyílásról és a zársebességről | 16 |
Az "adott" és a "mesterséges" fényről | 18 |
Az "alapexpozíció"-ról | 20 |
Kell-e az expozíciót módosítani? | 21 |
A villanó - vaku fényéről | 23 |
Mi kell "még" a színes fényképezéshez? | 26 |
A fényellenzőről és a porecsetről | 26 |
A fénymódosítás - konverziós - szűrőkről | 27 |
Az UV-, polár-, és a keratív-szűrőkről | 28 |
Mi kell a házilagos kidolgozáshoz? | 29 |
Mire fényképezzünk? | 33 |
A hibákról | 37 |
A színes negatív filmekről | 39 |
Melyiket válasszuk? | 41 |
Milyen lett a felvételünk? | 43 |
A felvételkészítés előtt | 45 |
Színes vagy tarka | 47 |
Pillantás a keresőbe | 48 |
A színek rendszere és hatása | 49 |
A kompozíció elemei | 53 |
Képek | |
7. kötet: | |
Bevezető | 5 |
A fény- és árnyékhatásról | 7 |
A képkivágás alakító eszköz | 9 |
A kép mélysége | 12 |
A térlátás és a különböző objektívek | 12 |
Szemcsék a fényképen | 16 |
A színszűrőkről | 17 |
A stílus | 18 |
A fotó és a képzőművészet | 21 |
A fényképezés műfajai | 22 |
Az emlékkép | 22 |
A portréról | 23 |
A csoportportré | 28 |
Az esemény vagy riportfotó | 30 |
Riport | 33 |
Az életkép | 34 |
Tartalom és forma az életképben | 37 |
A giccsről | 39 |
Keressük a humoros témákat | 40 |
A természetfotó és a tárgyábrázolás | 41 |
A csendélet | 43 |
Aktfényképezés | 44 |
Képmódosító eljárások | 45 |
Tájékoztatás | 46 |
Képek | 47 |
8. kötet: | |
Meddig fénykép a fény-kép? | 5 |
A felvétel közben átalakított valóság | 7 |
Az objektívek különleges képhatása | 7 |
A körbe zárt tér | 7 |
Zoom képhatás | 10 |
Sziluett, telével | 11 |
A színes filmek tulajdonsága | 11 |
Tükröződő felületek | 13 |
Hosszú megvilágítási idő | 16 |
Az elforgatott kamera | 17 |
Előtétek | 18 |
Csillag előtét | 19 |
Többszöröző előtétek | 20 |
Színes fényeffektusok | 24 |
Fényfesték | 25 |
Egy expozíció, több mozdulat | 27 |
Ködös háttér | 29 |
Fekete-fehér laboratóriumi eljárások | 30 |
Filmek és vegyszerek | 30 |
Fotogram a tónusos képben | 32 |
Robbanás-effektus negatívmontázzsal | 34 |
A felhajtott szélű fotópapír | 36 |
A vazelin krém lágyító hatása | 37 |
Mesterséges hópelyhek | 39 |
Ismétlődő motívumok | 41 |
Fekete-fehérre redukált fényképek | 44 |
Fény - kép - vonal | 45 |
Szolarizáció | 47 |
A képkidolgozás után alkalmazható eljárások | 50 |
Fotómontázs | 50 |
Motívumvándorlás | 54 |
Szolarizáció és montázs | 56 |
Újra komponált felvétel | 57 |
Mozaikkép | 58 |
Két dia egy keretben | 60 |
Színes és fekete-fehér dia együtt | 61 |
Színes felvétel - szürke maszk | 61 |
Színes fényképek | 63 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.