1.059.813

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Cigányok, iskola, oktatáspolitika

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató Intézet-Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 293 oldal
Sorozatcím: Társadalom és oktatás
Kötetszám: 23
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9494-08-9
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Forray R. Katalin és Hegedűs T. András utolsó közös könyve a szerzőpáros kilencvenes években végzett kutatásait foglalja össze. Az előző közös munkákkal szemben, ebben a könyvben a fő vonulatot az oktatáspolitika képviseli. Bemutatják a multikulturális/interkulturális neveléssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatokat és vitákat, választ keresve arra a kérdésre, vajon a magyarországi cigány, roma közösség oktatásában miképpen alkalmazható ez a nálunk még mindig újdonságnak számító, nemzetközileg pedig egyszerre gyümölcsözőnek ismert és vitatott szemlélet. A magyarországi cigányságra irányuló kutatások áttekintésével bizonyítják, hogy ez a közösség kulturálisan, olyan értékeket képvisel, amelyre érvényesnek tekinthetők az interkulturális nevelésre irányuló megfontolások. A roma közösség iskolázási folyamatainak nemzetközi és hazai áttekintése után a hazai oktatáspolitikát vizsgálják meg, a cigányság szempontjából. A politikai döntéseket, ezek következményeit, a családi szocializáció... Tovább

Fülszöveg

Forray R. Katalin és Hegedűs T. András utolsó közös könyve a szerzőpáros kilencvenes években végzett kutatásait foglalja össze. Az előző közös munkákkal szemben, ebben a könyvben a fő vonulatot az oktatáspolitika képviseli. Bemutatják a multikulturális/interkulturális neveléssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatokat és vitákat, választ keresve arra a kérdésre, vajon a magyarországi cigány, roma közösség oktatásában miképpen alkalmazható ez a nálunk még mindig újdonságnak számító, nemzetközileg pedig egyszerre gyümölcsözőnek ismert és vitatott szemlélet. A magyarországi cigányságra irányuló kutatások áttekintésével bizonyítják, hogy ez a közösség kulturálisan, olyan értékeket képvisel, amelyre érvényesnek tekinthetők az interkulturális nevelésre irányuló megfontolások. A roma közösség iskolázási folyamatainak nemzetközi és hazai áttekintése után a hazai oktatáspolitikát vizsgálják meg, a cigányság szempontjából. A politikai döntéseket, ezek következményeit, a családi szocializáció és az iskolai nevelés ütközései és egymáshoz simulása szempontjából elemzik, interjús és kérdőíves vizsgálatok alapján. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
BEVEZETÉS 9
1. A CIGÁNYSÁG INTÉZMÉNYES
NEVELÉSÉNEK ELMÉLETI ALAPJAI 13
multikulturális társadalom - interkulturális nevelés 13
Nézőpontok, kutatóműhelyek a cigányságra irányuló
kutatásokban 47
2. A CIGÁNYSÁG RÉSZVÉTELE
AZ INTÉZMÉNYES NEVELÉSBEN 86
A cigányság oktatásának kérdései európában 86
A cigányság helyzete az oktatásban magyarországon 103
3. A CIGÁNYSÁGGAL KAPCSOLATOS
HAZAI OKTATÁSPOLITIKA TÖRTÉNETE 128
Három évszázad oktatáspolitikája 128
A nemzetiségi-etnikai oktatás költségvetési
támogatása - az „etnikai fejkvóta" 161
4. A CSALÁDI ÉS AZ ISKOLAI NEVELÉS 175
A család szerepe a gyermeknevelésben 175
Nemi szerepek 181
Az iskola és család ellentétei 192
Tanulói attitűdök az etnikai kérdésekkel kapcsolatban 203
A szociális légkör 217
IRODALOM 287
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.