1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai foglalkozások módszertana

II. osztály

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 319 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-8181-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 58 066. Második kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az irodalmi nevelés, a bábjáték, az ének-zene tanítás és az óvodai testnevelés legfontosabb tudnivalóit tartalmazza ez a tankönyv.
Nemcsak hagyományos értelemben vett leckék sorozata, hanem a... Tovább

Előszó

Az irodalmi nevelés, a bábjáték, az ének-zene tanítás és az óvodai testnevelés legfontosabb tudnivalóit tartalmazza ez a tankönyv.
Nemcsak hagyományos értelemben vett leckék sorozata, hanem a foglalkozások szakmai kérdéseiről szóló olvasmány is. Nem véletlenül. Az esztétikai jellegű foglalkozási ágak sikere attól függ, mennyire élményszerűek, vonzóak a gyerekek és az óvónők számára. Ezekben a foglalkozási ágakban az egyéni kezdeményezőkedv, a ráhangoltság, a jó ízlés igen nagy szerepet játszik.
Miért van szükség a módszertan tanulmányozására? Azért, mert vannak általános elvek, kipróbált, eltanult fogások, eljárások, amelyek alkalmazásával eredményesebbé tehetjük a munkánkat. Az igazán jó nevelés és tanítás: tudatosság és ösztönösség, módszeresség és érzelmi átélés együtt.
A korszerű óvodai nevelésben a módszertani szabadság elve érvényesül. Ennek értelmében nincs egyedül helyes, örök érvényű módszer. Az óvónő a gyermekcsoport, a felhasználható anyag, a körülmények (hely, idő, előzmények) ismeretében választhat a gyakorlat által már kipróbált, sikeres eljárások között. Újat is alkothat, ha tisztában van a meglévők előnyeivel és hibáival. Vissza

Tartalom

Előszó5
Irodalmi nevelés (Zilahi Józsefné)7
Az óvodai irodalmi nevelés célja és feladatai9
Az óvodai irodalmi nevelés feltételei és lehetőségei26
Az irodalmi foglalkozások és az egyéb óvodai tevékenységek kapcsolata33
Az irodalmi foglalkozások anyaga, követelményei35
Az irodalmi foglalkozások módszerei és eszközei38
Az irodalmi foglalkozások megszervezése és vezetése53
Az irodalmi foglalkozások elemzésének szempontjai73
Az ünnepélyek megszervezése, irodalmi anyagának összeállítása75
Tervezetminták78
Bábjáték az óvodában (dr. Mészáros Vincéné)85
Az óvodai bábjáték jelentősége87
A bábjáték óvodai alkalmazásának változatai90
A bábjáték és az óvodai ábrázolás kapcsolata107
Bábjáték az óvodai zenei nevelésben123
Bábjáték az óvodai irodalmi nevelésben132
Ének-zene (Forrai Katalin)143
Az óvodai zenei nevelés feladata, hatása, helye a gyermek általános fejlődésében145
Az ének-zenei nevelés követelményrendszere az Óvodai Nevelési Programban153
A zenei nevelés eszközei158
A zenei képességek fejlesztése167
A zenei nevelés szervezeti formái, a megvalósítás keretei211
Az óvoda és a család kapcsolata225
Az óvodai zenei nevelés tervezése228
Testnevelés (dr. Oszetzky Tamásné)245
A testnevelés helye és szerepe az óvodában247
Az óvodai testnevelés mozgásanyaga251
Az óvodai testnevelés folyamata, a foglalkozások módszeres eljárásai297
Az óvodai testnevelés szervezeti formái, felépítése310
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem