1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az óvodai anyanyelvi nevelés továbbfejlesztése

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az óvodai nevelés programja 1971.évi bevezetése óta - amely az óvodapedagógia történetében először fogalmazta meg a 3-6 éve3 korosztály anyanyelvi nevelésének fontosságát és követelményrendszerét... Tovább

Előszó

Az óvodai nevelés programja 1971.évi bevezetése óta - amely az óvodapedagógia történetében először fogalmazta meg a 3-6 éve3 korosztály anyanyelvi nevelésének fontosságát és követelményrendszerét -, az óvónők számára mindössze néhány szakfolyóiratban megjelent cikk és tanulmány nyújtott hasznosítható segítséget a nyelvi, kommunikációs neveléshez.
A "receptírástól" való tartózkodás kezdetben szándékos volt, mégpedig az óvónői önállóság maximális mértékű tiszteletben tartása miatt. Az óvodai élet gyakorlata azonban azt igazolta, hogy a nyelvi, kommunikációs nevelés sem nélkülözheti a különböző beszédfejlesztési lehetőségek megismerését, a kölcsönös pedagógiai és metodikai tapasztalatszerzést.
Mivel az óvodába került gyermekek nyelvi neveltségének színvonala, kommunikációs készsége rendkívül egyenetlen, nemegyszer végletes eltérésű, ezért az óvodának az adott helyzettel számolva, azt tudomásul véve kell beszédfejlesztő, s gyakran kompenzáló tevékenységet folytatnia.
Az óvoda feladata tehát - a hároméves nevelés-oktatás folyamatában - a személyiség olyan mértékű kibontakoztatása és formálása, hogy annak eredményeként a 'gyermekek nyelvi és kommunikációs készsége is megfeleljen az iskolai indíttatás ? az iskolakészültség követelményeinek. Az anyanyelvi nevelés ugyanis elválaszthatatlan a személyiségfejlesztés tudatos és rendszeres momentumaitól. Vissza

Tartalom

Losoncz Mihályné: SZERKESZTŐI ELŐSZÓ 5
Szépe György: A köznevelés távlati fejlesztése és az óvodai anyanyelvi nevelés 9
Losonc Mihályné : Az óvodai anyanyelvi nevelés feladatai az iskolaelőkészítés aspektusából 33
Ecsédi András: Anyanyelvi és kommunikációs nevelés a matematikai foglalkozásokon 47
Turi Endréné : Gyermekirodalom és anyanyelvi nevelés 55
Székácsné Vida Mária : Anyanyelvi nevelés - esztétikai nevelés 67
Juharos Imréné : Anyanyelvi nevelés bábozás segítségével egyes óvodai tevékenységformákban 74
Forrai Katalin : A zenei nevelés és az anyanyelv kapcsolata az óvodában 88
Török Gábor - Vekerdi Iréne : A beszédhangok tudatosításának kifejlesztése óvodában 102
Nádudvari Lídia: Az anyanyelv szerepe a korai idegen
nyelvoktatásban, és a korai idegen nyelvi oktatás hatása a gondolkodás fejlődésére 118
Sugárné Kádár Júlia: Tevékenységformák az óvodáskorú gyermekek nyelvi kommunikatív készségének fejlesztésére 129
Kósáné Csertő Aranka: A beszédfejlődésben lemaradott gyermekek felzárkóztatásának egyik módja 142
Montágh Imre: Logopédiai alapismeretek a beszédhibák óvodai javításához 159
Nagy József : Az anyanyelvi kommunikatív képességek és értékelésük szerepe a fejlesztő munkában 175
Szabadi Ilona: Az anyanyelvi nevelés tapasztalatai nagycsoportban /ERVI/.. 200
S. Meggyes Klára: Kép, szöveg és az idő hatéves
óvodások képleírásában 222
Gosztonyi Jánosné: Anyanyelvi nevelés az iskolai élet kezdetén 231
Csik Endre - Farkas Julianna - Zsolnai József: Az óvodai anyanyelvi nevelés lehetőségei a nyelvi- irodalmikommunikációs kísérlet tapasztalatai, eredményei alapján 253
Nagy J. József: A nyelvi nevelés ismeret- és
tevékenységrendszerének lehetséges modellje az iskola küszöbén 268
Losoncz Mihályné - Turi Endréné: Gondolatok az óvónőképzős anyanyelvi nevelés-oktatás korszerűsítéséről 278
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem