kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 231 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 7535. |
Előszó | 5 |
Az esztétikai nevelés általános kérdései | 7 |
Esztétikum és esztétikai nevelés | 8 |
Az esztétikai elsajátítás | 8 |
Az esztétikai élmény | 12 |
Az esztétikai élmény fajtái | 14 |
Esztétikai jellegű tevékenységek | 16 |
Az esztétikai élmény további jellemzői | 18 |
Esztétikai élmény és tudatosság | 19 |
Esztétikum és személyiségformálás | 20 |
Az esztétikai nevelés célja | 21 |
Az esztétikai nevelés feladatai | 22 |
Az esztétikai ízlés fejlesztésének pedagógiai elvei | 28 |
Élményszerűség | 29 |
Teljességre törekvés | 32 |
Igényesség | 34 |
Korszerűség | 36 |
Irodalom | 38 |
Az óvodai esztétikai nevelés területei | 39 |
A természet | 39 |
Művészek gyermekkori természetélményei | 41 |
Az állatok | 43 |
Fák, virágok | 50 |
Az első tájélmények | 53 |
A négy évszak | 54 |
Nap, hold, szelek és viharok | 61 |
Irodalom | 65 |
A mindennapi élet | 65 |
A magatartás | 68 |
Elemi magatartásformák | 71 |
Közösségi élet | 73 |
Esztétikai légkör | 76 |
A játék | 78 |
Játékformák és esztétikai élmények | 78 |
A játék célja | 79 |
A játék folyamata | 82 |
A játék befejezése | 83 |
A munka | 85 |
A feladatok megjelölése | 86 |
A munkavégzés folyamata | 88 |
A munka eredménye | 89 |
A tárgyi környezet | 91 |
Az óvoda udvara és kertje | 92 |
A csoportszoba | 93 |
Az öltözködés | 98 |
Irodalom | 99 |
Művészi alkotások és esztétikai jellegű tevékenységek | 100 |
Szépirodalom | 100 |
A gyermek és az irodalom | 102 |
A gyermekirodalom az óvodában | 119 |
Irodalom | 130 |
Ábrázolás | 131 |
A személyiségjegyek fejlesztése az óvodai ábrázolás során | 134 |
Az ábrázolás sajátosságai | 135 |
Az ábrázolás területei | 140 |
A gyermekek ábrázolási képességének fejlődése | 147 |
A munkák értékelése. A technikai készségek fejlesztése | 155 |
A gyermekek spontán munkái | 156 |
Irodalom | 159 |
Ének, zene | 160 |
A kisgyermek zenei fejlődése | 162 |
Lélektani sajátosságok | 164 |
Dalok, énekesjátékok | 167 |
Zenehallgatás | 189 |
Irodalom | 198 |
Bábjáték | 199 |
Bábszínház | 200 |
Az óvónő bábjátéka | 200 |
A gyermekek bábjátéka | 208 |
Irodalom | 212 |
Film | 212 |
Lélektani hatások | 215 |
A diafilm | 218 |
Diafilmvetítési feladatok | 222 |
A pergőfilm sajátos nevelési lehetőségei | 225 |
Film és nevelés | 227 |
Irodalom | 228 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.