Előszó
A Forma-1-ről mindig is azt tudtuk, hogy ember és gép küzdelme az abszolút csúcson, végtelen rafinériával és mérnöki zsenialitással körbebástyázva. Ha valamelyik csapatnak sikerült egy vagy két lépessel a többiek elé hágni, akkor jött a tarolás, a leiskolázás, az elkápráztató siker. Ami, valljuk meg, eléggé unalmas is tud lenni, mármint az, ha egyfolytában ugyanaz az istálló, ne adj' isten, ugyanaz a pilóta győz. Már pedig ebből tavaly ugyancsak kivettük a részünket a Ferrari jóvoltából, hiszen a maranellóiak a 17 futamból 15-öt megnyertek, a világbajnok Michael Schumacher minden verseny alkalmával a dobogóról integetett, egymaga 11-szer nyert. Ezt a teljesítményt papíron „aranykorként" illik emlegetni, ám mégis kevés néző akad, ki abban bízna, hogy a ferrarisok folytatják a sikerszériát. Érezte a FIA is, hogy sürgősen tenni kell valamit, hiszen nem a csak a Ferrari-uralom, hanem a kiscsapatok fogyatkozása is kezdte alapjaiban megrengetni a Forma-1-et. Eltűnt a Prost, az Arrows, és félő (volt?), hogy a Minardi, a Jordan, netán a Sauber is egyre mélyebbre süllyed a pénzfaló örvénybe. Az idei évre hozott radikális szabálymódosítások a remények szerint kell, hogy változást hozzanak a startfelállás, és ennek folytán a verseny eredményében is. A józan ész szerint azonban be kell látni, hogy a legnagyobb, leggazdagabb csapatok épp anyagi lehetőségeik, hallatlan tapasztalatuk révén ezekkel a mesterségesen támasztott nehézségekkel is könnyebben meg fognak birkózni, mint a kisebbek. Azaz: nem valószínű, hogy fenekestül felfordul a világ a 2003-as F1-bajnokságban. A legfontosabb azonban továbbra is az lenne, hogy szinte mindegy is, ki nyer (haha...!), hanem ahogy nyer, az legyen izgalmas, izzasztó, mentes mindenféle machinációtól. Hogy amikor egy-egy futam után a nézők felállnak a lelátókon, és sok-sok millióan az otthoni fotelből, semmi másT ne tudjanak mondani, mint azt: ez aztán jó kis verseny volt! Ezt várjuk a Schumacherektől, Montoyától, Räikkönentől, Fisichellától, Alonsótól és mind a többiektől - mutassák meg, mit is jelent a hivatásuk, mi fán terem az, hogy autóVERSENY!
Vissza