Forgotten Realms világleírás
Dungeons & Dragons
Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: | Delta Vision Kft. |
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Fűzött kemény papírkötés
|
Oldalszám: | 342
oldal
|
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
|
Méret: |
28 cm x 21 cm
|
ISBN: | 963-9474-45-2 |
Megjegyzés:
|
Színes és fekete-fehér illusztrációkkal, térképmelléklettel.
|
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Fülszöveg
Üdvözlünk Faerűnön, a nemes mágia, az ősi romok és az elrejtett csodák földjén. A kontinens az Ezüst-mocsarak tiltott erdőségeitől a Benső-tenger partjain fekvő, zsúfolt városokig csillogó királyságokat, szörnyek járta pusztákat, végtelen barlangrendszereket és gonosz erődítmények sokaságát tárja eléd. A Forgotten Realms világleírás átfogó képet ad egy egész fantáziavilágról.
Ebben a könyvben mindent megtalálsz, ami egy Dungeons & Dragons kalandhoz a Forgotten Realms környezetben szükséges:
- Faerűn színes poszter-térképe.
- Tucatnyi új faj, képesség és kiemelt karakterosztály.
- A faerűni panteonok, benne száznál is több istenséggel és hatalmi sémával.
- Részletes területi leírások, új szörnyek, rejtélyes helyek és két rövid kaland, amelyekkel elkezdheted küldetésedet.
A Forgotten Realms kampánykészletet felfejlesztettük és újradátumoztuk, igazodván a D&D játék legújabb kiadásához. Ezen könyv teljes körű értelmezéséhez szükséged lehet a D&D Játékosok könyvére, a...
Tovább
Fülszöveg
Üdvözlünk Faerűnön, a nemes mágia, az ősi romok és az elrejtett csodák földjén. A kontinens az Ezüst-mocsarak tiltott erdőségeitől a Benső-tenger partjain fekvő, zsúfolt városokig csillogó királyságokat, szörnyek járta pusztákat, végtelen barlangrendszereket és gonosz erődítmények sokaságát tárja eléd. A Forgotten Realms világleírás átfogó képet ad egy egész fantáziavilágról.
Ebben a könyvben mindent megtalálsz, ami egy Dungeons & Dragons kalandhoz a Forgotten Realms környezetben szükséges:
- Faerűn színes poszter-térképe.
- Tucatnyi új faj, képesség és kiemelt karakterosztály.
- A faerűni panteonok, benne száznál is több istenséggel és hatalmi sémával.
- Részletes területi leírások, új szörnyek, rejtélyes helyek és két rövid kaland, amelyekkel elkezdheted küldetésedet.
A Forgotten Realms kampánykészletet felfejlesztettük és újradátumoztuk, igazodván a D&D játék legújabb kiadásához. Ezen könyv teljes körű értelmezéséhez szükséged lehet a D&D Játékosok könyvére, a Kalandmesterek könyvére és a Szörnyek könyvére is.
Vissza
Tartalom
Bevezető 4
Faerűn földje 5
A népek 5
A mágia világa 6
A Forgotten Realms világa 6
1. fejezet: Karakterek 8
Karakteralkotás a Forgotten Realms
világában 8
A karakter faja 8
A karakter kasztok 8
A karakter-területek 8
A terület-alapú jártasságok 9
Új képességek 9
Faerűn fajai 9
A kasztok 22
A karakter-területek 28
Az új képességek 34
A karakterek leírásai 40
A vallás 40
A statisztikai adatok 41
A kiemelt karakterosztályok 41
A misztikus hívő 41
A fővarázsló 42
Az isteni bajnok 43
Az isteni térítő 44
Az isteni kutató 45
A klántolvaj 46
A bárfás vándor 47
Ahathran 48
A főpap 50
A Lila Sárkány-lovag 51
A vörös varázsló 52
A rúnakészítő 53
Az árnyadeptus 54
2. fejezet: Mágia 56
A Szövevény 56
A vadmágia 56
A holt mágia 57
A varázstüz 58
Titkos tudás 59
Az Árnyszövevény 59
Az elfek nemes mágiája 60
A rúnamágia 60
A körmágia 61
A kapuk 61
Szokatlan kapuk 62
A kapuk megalkotása 63
Faerűn varázslatai 64
A papi szférák 64
A varázslatok leírásai 69
3. fejezet Élet Faerűnön 80
Az időszámítás és az évszakok 80
Nappal és éjszaka 80
A nap órái 80
Harptos kalendáriuma 80
Az esztendők számlálása 82
A vidék ismerete 82
Az éghajlat 82
Flóra és fauna 83
Az otthon melege 85
A kormányzati rendek 85
A város és a vidék 85
Az osztályok és helyzetük 86
A család 87
A tanulás 88
A kalandozók 88
Nyelvek 89
Érmék és gazdaság 90
A munka bére 91
A mezőgazdaság és az ipar 94
Az utazás 94
A kereskedelem 95
Az érmék világa 96
A mágia és a társadalom 97
A Művészet 97
A vallás szerepe 98
A varázstárgyak birtoklása 99
A faerűni iparosság 99
Az erődítmények 99
A faerűni hajók 100
A felszerelés 100
4. fejezet: Földrajz 104
Faerűn felfedezése 104
Középföld 104
A kalandmesternek 104
Anauroch 105
Chult-félsziget 109
Chult 109
Tashalar 111
Fagyföld 113
Damara 113
Narfell 11T
Vaasa 116
Cormyr 117
Völgyvidék 123
Völgy vidék jellegzetességei 123
A Völgyszerződés 124
A Völgytanács 124
Tengernyi baj 124
Ívesvölgy 124
Csatavölgy 127
Cormanthor 130
Tőrvölgy 134
Mélyvölgy 13T
Toll völgy 137
Gereben völgy 138
Magasvölgy 139
Ködvölgy 140
Sebvölgy 143
Árnyasvölgy 145
Rojtvölgy 148
Sárkánypart 149
Hordaföld 152
Szigetkirályságok 154
Öröksziget 154
Monshae-szigetek 155
Nelanther-szigetek 157
Gőztó 158
Az intrikák földje 161
Amn 161
Calimshan 163
Tethyr 165
Holdtenger 167
Az Észak 173
Nemeserdő 173
A Vadhatár 176
Az Ezüstmocsarak 179
Az Északi-Kardpart 184
Vízmély 186
Öreg Birodalom 191
Chessenta 191
Mulhorand 192
Unther 195
A Csillogó Dél 200
Nagyhasadék 200
Halruaa 203
Luiren 204
A Shaar 208
Az Elérhetetlen Kelet 208
Aglarond 208
Nagy-völgy 211
Impiltur 212
Rashemen 213
Thay 215
Thesk 219
Mélyvilág 221
A Puszta 224
Vilhonöböl 226
Chondath 228
Sespech 229
Turmish 231
Nyugat-Középföld 233
Faerűnön túl 241
Kara-Tur 241
Maztica 242
Zakhara 242
Az Éj -tenger 242
Selűne 242
A Hajnal Hírnökei 243
Az Öt Utazó 243
5. fejezet: Istenségek 244
A hit 244
A patrónus-istenségek 244
A bűn és a jóvátétel 244
A patrónus-istenség megváltoztatása 245
Azuth 253
Bane 254
Chauntea 254
Cyric 155
Eilistraee 255
Gond 256
Helm 256
Ilmater 257
Kelemvor 258
Kossath 258
Lathander 258
Lolth 259
Malar 260
Mask 260
Mielikki 261
Mystra 261
Oghma 262
Selűne 263
Shar 264
Shaundakúl 264
Silvanus 265
Sune 266
Talos 266
Tempus 267
Torm 267
Tymora 268
Umberlee 269
Uthgar 269
Waukeen 270
Toril kozmológiája 271
A külső síkok 271
Ao 273
A túlvilág 273
A külső síkok lényei 274
6. fejezet Történelem 276
A világ teremtése 276
Az első felvirágzás 277
A jövevények 277
A koronaháborúk 277
Netheril 277
A Nether-tekercsek 277
A phaerimm csapás 278
Bukott Birodalom 278
Öreg Birodalom 279
Az Ork kapuháborúk 279
A hosszú leépülés 279
Calimsban 279
Chondath emelkedése 280
Az egység és a szétválás korai 280
A Bajok Ideje 280
Atuigan horda 281
Az utóbbi esztendők 281
Időrendi áttekintés 282
7. fejezet Szervezetek 290
A Sárkány Kultusza .290
A Smaragd Enklávé 291
A Tűzkések 291
A Hárfások 292
A Lordok Szövetsége 293
A Malaugrymok 295
A Fekete Vér Népe 295
A vörös varázslók 296
A Hét Nővér 298
Az árnyak 299
A Xanathar Céhe 299
A Zhentarim 300
8. fejezet Kalandok a birodalmakban 302
A karakterek 302
Újabb JK fajok 302
A szörnyszintek 303
Karakterkészítés az L szint felett 304
A patrónus istenségek 304
Opcionális szabályok 304
A játékmenet 305
Az időszámítás 305
A terep és a mozgás 306
Egyéb forrásanyagok 306
Faerűn ismert katakombái 307
A kalandok 312
A világ megalkotása 313
A jutalmazás 314
A jutalom-tapasztalat 314
Faerűn ékkövei 315
A tekercsekről röviden 316
Kaland: A törekvés színe 318
Kaland: Zöld csontok 323
9. fejezet: Szörnyek 330
Állatok 330
Árny 331
Beholder, holt zsarnok 333
Rothé 334
Sárkány-lich 335
Vízköpő, kir-lanan 337
Index 338
Játéktesztelők
Térképek
Karakter-területek 29
Harptos kalendáriuma 81
Nyersanyagok és kereskedelem 91
Politikai határok 106
Völgyvidék 125
Ashabengázló 141
Öröksziget 154
Nimbral 157
Az Észak 184
Thay tarkjai 216
Toril 241
Kozmológia 272
Szövegdobozok:
Elminster 7
Az alap D&D karakterek átkonvertálása
Forgottén Realms karakterekké 9
Faerűn népe 10
A faerűni nevek 12
A visszavonulás és ami utána jön 14
Az orkok és a rokonaik 16
Az erősebb fajok 21
A faerűni hangszerek 22
A druidakörök 24
Néhány szerzetesi rend 2?
Különleges lovagi rendek 26
A varázslórúnák 27
A varázslórúnák és Mystra átka 28
Mystra és a Szövevény 78
A varázstűz története S 9
Vízmély éghajlata 83
Rangok és megszólítások 86
A hatalom elvei 89
A mesterek és tanítványaik 97
Chult fegyverei 109
Egy Őserdei legenda:
Az Uluu Thalongh 111
Fehér Féreg gleccsere 113
A Lila Sárkány 122
Az elveszett völgyek 123
Útmutató a völgyekhez 126
A Pajzstalálkozók között 127
Aencar, a Köpönyeges király 129
A Sárkánypart sárkányai 149
Faerűn tengerei 153
A szellemhajók 165
A zhent fogalmak 170
Az uthgardt-barbárok 177
Az új telepesek 180
Tchazzar 191
Sembia sötét oldala 198
Hogyan született a Nagyhasadék? 201
Utazás Mélyvilágban 220
Araundor Végzete 223
„Ékesnyelvű" Gaulauntyr 231
Eldenser, a Pengékben Rejtező Féreg 235
Mystra kiválasztottja 261
Hogyan jött el a Művészet
Maulaugadornhoz 262
Alorgoth, Végzet Hozója 265
Az esztendők során 276
Az elveszett birodalmak 283
A tű jelentése 292
Karakterek a 20. szint felett 303
Estcsillag Kísértetjárta termei 309
Táblázatok
1-1: Istenségek 9
1-2: JKSZ tapasztalati követelmények .22
1-3: Istenségek területenként 23
1-4: Karakter-területek 30
1-5: Képességek 35
1-6: Fejlesztett famulusok 36
1-7: A misztikus hívő 42
1-8: A fővarázsló 43
1-9: Az isteni bajnok 44
1-10. Az isteni térítő 45"
1-11: Az isteni kutató 46
1-12: A klántolvaj 47
1-13: A hárfás vándor 48
1-14: A hathran 49
1-15: A főpap 50
1-16: A Lila Sárkány-lovag 51
1-17: A vörös varázsló 52
1-18: A rúnakészítő 74
1-19: Az árnyadeptus 55
2-1: Vadmágikus hatások 57
2-2: Kapuhibák 63
3-1: Harptos kalendáriuma 83
3-2: Élő nyelvek 90
3-3: Evilági tárgyak 101
3-4: Különleges tárgyak 101
3-5: Fegyverek 102
5-1: A faerűni panteon 246
5-2: A mulhorandi panteon 249
5-3: A drow panteon 249
5-4: A törpe panteon 250
5-5: Az elf panteon 251
5-6: A gnóm panteon 251
5-7: A félszerzet panteon 252
5-8: Az ork panteon 2T2
8-1: Általános szörny kalandozók 302
8-2: A terep és a szárazföldi mozgás
Faerűnön 306
8-3: Ékkövek 315
8-4: Misztikus varázstekercsek 316
8-5: Isteni varázstekercsek 316