1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Főnix 3-4.

Történelem-Műveltség-Hagyomány

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A változások korát éljük, s talán-talán a lehetőségekét is. Aktív részesei, alakítói és formálói lehetünk a történéseknek, rajtunk (is) múlik, hogy a változás jobbulást jelent-e majd.
Nincs ez... Tovább

Előszó

A változások korát éljük, s talán-talán a lehetőségekét is. Aktív részesei, alakítói és formálói lehetünk a történéseknek, rajtunk (is) múlik, hogy a változás jobbulást jelent-e majd.
Nincs ez másként az oktatásban sem. Az új Nemzeti alaptanterv tág határokat szab, sok esetben alig-alig konkretizálható, szinte semmitmondó irányelveket fogalmaz meg, így az egyes iskolák helyi tantervének kidolgozása során bőven lesz lehetőség a pozitív változások megvalósítására.
Hogy a változások szükségszerűek, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a NAT többéves vajúdás eredményeként lett olyan, amilyen, s hogy a hosszúra nyúlt vita legfőbb kérdése az volt, melyek is azok az értékek, melyek egy (magyar) nemzeti tanterv alapjait képezhetik. "Normális" körülmények között ez evidencia kellene hogy legyen, és semmi esetre sem vitatéma. Sajnos azonban, s ez közhelyszámba menő megállapítás, a jelenkor "modern" társadalmaira az értékválság, azaz a valós és maradandó értékek devalválódása, illetve hiánya a jellemző. Ez a hiány esetünkben azonban - tetszik, nem tetszik, ki kell mondani - jobbára mesterségesen képzett, de legalábbis saját szűklátókörűségünk következménye. Hiszen vannak értékeink, még ha nem is akarjuk őket észrevenni, netán úgy gondoljuk, szégyellnünk kellene őket, mert hát sokak szerint ezek olyan idejemúltak, és sehogy sem illenek a várva várt, jövőbeli "európaiságunkhoz". Vissza

Tartalom

A természetes tanítás felé4
Molnár V. József: lsten tenyerén (A gyermekrajzok üzenete)5
Czagány Melinda: Világképrendező gyermekrajzok (Földi Péter gondolataiból)14
Makoldi Sándor: A szerves műveltség oktatási lehetőségei és szükségessége az iskolában17
Farkas Zoltán: Vakok és Látók25
Rácz Sándorné: Hagyományápolás a hosszúpályi óvodában29
Kozmáné Bődi Ildikó: Képes beszédek - beszédes képek (A rajztanítás organikus módszeréről)35
Láposi Teréz: "A vizualitás a törvényszerűségek anyagba írt kódja, a szellem forrásvivője"50
Bobonkáné Papp Antónia: Tájoló62
Tóth Tibor: A farsangi napokban72
Gyöngy Enikő: Egy mesterség tanításának esélyei77
Buka László: "Jaj de sáros, jaj de röges ez az út" (Rajztanári mindennapok egy debreceni iskolában)92
Petneházi László: Levél Gagyvendégiből (Válasz egy felkérésre)96
Hintalan László János: Az intézményességből a természetes rendszerek felé (1000 éves a magyar iskola)98
Molnár Zsuzsanna - Keszey Tivadar: Család Iskola102
Szántai Lajos: Kicsi királyfiak110
Pap Gábor: A magyar történelem oktatásának vázlatos tématerve a "Magyar népismeret - népi műveltség" tantárgyblokkban111
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem