1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Folk-Gitáriskola

Szerző
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Múzsák Közművelődési Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 136 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 34 cm x 24 cm
ISBN: 963-564-345-4
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal gazdagon illusztrálva. Kihajtható akkordtáblázattal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gitárt a 60-as években fellendülő rock-mozgalom tette igazán ismertté Magyarországon. Az egyre szaporodó együttesek révén két főbb gitáros-típus alakult ki. Az egyik a szóló-, a másik az akkord-... Tovább

Előszó

A gitárt a 60-as években fellendülő rock-mozgalom tette igazán ismertté Magyarországon. Az egyre szaporodó együttesek révén két főbb gitáros-típus alakult ki. Az egyik a szóló-, a másik az akkord- vagy ritmusgitáros. Az erősödő, sokágú dalosmozgalom képviselői természetesen az ének kíséretére alkalmasabb, könnyen megtanulható akkord-gitározást használták fel céljaikra. Csak kevesen próbálkoztak azzal, hogy esetleges klasszikus-gitár ismereteiket saját gitározási stílusuk fejlesztéséhez használják fel.
A csupán akkordikus kíséret viszont legtöbbször egyhangúvá teszi a játékot, hiszen az előadók kisebb együttessel, duóban, de leginkább szólóban lépnek a közönség elé. Így nincs lehetőségük számaikat sok hangszerrel színesíteni. Másrészt az akkordjátékot dinamikailag is nehezebb kézben tartani, ezért sokszor a kíséret egyszerűen elnyomja a dallamot, hát még a szöveget!
Ezzel korántsem állítjuk, hogy az akkordozás rossz vagy éppenséggel üldözendő, hiszen mi is külön fejezetben tárgyaljuk. Mindössze egy olyan módszert szeretnénk a leendő vagy már gyakorló gitárosokkal megismertetni, melynek segítségével önmaguk tudják kiválasztani és kidolgozni dalaik kíséretét, saját ízlésük szerint.
Ez az iskola tehát nem klasszikus, nem rock- és nem is jazz-gitározni tanít. Úgy érezzük viszont, hogy bármely műfaj képviselői találhatnak benne számukra érdekeset, újat.
A könyv általában alapfokú zenei ismeretekre épül, így megfelelő önbizalommal kezdheti a tanulást az is, akinek esetleg most van először hangszer a kezében. Megmutatjuk a különböző kíséreti lehetőségeket, fokozatosan emelve a szintet. A legtöbbet az angolszász folklórban elterjedt háromujjas pengetési technikával (finger picking style) foglalkozunk, hiszen ez a színes és gazdagon variálható stílus nálunk sokkal kevésbé hozzáférhető.
Évekig folytattunk hasonló jellegű gitároktatást a budapesti Váza folk-klubban. Ottani tapasztalatainkat igyekeztünk írott formába önteni. Ennek eredménye az is, hogy a könyv mintegy 70 dalt és igen sok egyéb példát, technikai megoldást tartalmaz, biztosítva a rendszeres gyakorlás lehetőségét.
Reméljük, gitáriskolánk hasznos segédeszköznek bizonyul minden érdeklődő kezében. Vissza

Tartalom

A tabulatúra8
A gitár behangolása9
Hangolás üveghanggal
Az első akkordok12
Egy kis elmélet
Az ujjpengető
Külön basszus25
Ritmusgyakorlatok
A négyujjas játék kezdete29
Váltott basszusos kíséret34
Az akkord hangsúlyozása
A sétáló basszus
A kalapács (kötés)
Hangzatfelbontások47
Háromujjas játék52
A folyamatos basszus
Dallamjáték
Egy kis elmélet - A transzponálás
A barre (fekvés)65
A "capo" használata
Akkordos ritmuspengetés68
Egyéb gitárhangolások71
A nyílt D hangolás
A kvintes D hangolás
A blues84
A banjo stílus89
Függelék93
Gitárvásárlás
Szájharmonika, blues-harmonika
Búcsúzóul
Példatár95
Betűrendes útmutató a dalokhoz
Akkordtáblázat138
Jelölések
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem