Előszó
Az I. osztályban az általános földrajz az előírt tananyag.
Az általános földrajz egyik ága az általános természeti, a másik ága az általános gazdasági földrajz.
Az általános természeti földrajz...
Tovább
Előszó
Az I. osztályban az általános földrajz az előírt tananyag.
Az általános földrajz egyik ága az általános természeti, a másik ága az általános gazdasági földrajz.
Az általános természeti földrajz főként azokat a természeti jelenségeket, folyamatokat ismerteti, amelyek a mi környezetünkben is lejátszódnak. Az általános gazdasági földrajz a termelés területi megoszlásának törvényszerűségeit vizsgálja.
A tanév harminc hetéből az esti tagozaton az első óra az évi munka előkészítésére, a további huszonkilenc óra pedig az általános földrajzi ismeretek tanulmányozására, (törzsanyag és kiegészítő anyag) és ismétlésre fordítható, ami azt jelenti, hogy minden héten van földrajz óra. Ugyanakkor a levelező tagozaton az évi munka előkészítésére egy, az általános földrajzi ismeretekre tizennégy óra használható fel. Tehát csak kéthetenként kerülhet sor egy konzultációs órára.
A tankönyv nemcsak az órákon folyó munkát könnyíti meg, hanem az önálló tanuláshoz is megad minden segítséget. Ezt a segítséget azonban csak akkor használhatja fel, ha a tanulás megkezdése előtt megismerkedik a tankönyvvel és az atlasszal.
A tankönyv az ütemtervnek megfelelően pontosan megjelöli minden hét feladatát. Ennek megfelelően óráról órára az ütemterv számozásának megfelelően haladhatnak előre. A levelező tagozaton kéthetenként két esti tagozatos óra anyagával foglalkoznak ugyanazon a konzultációs órán.
Az esti tagozaton úgy készítik elő az évi munkát, hogy az első órán a tankönyvvel és az atlasszal ismerkednek, majd megbeszélik a helyes tanulás módszerét. A levelező tagozaton az első konzultációs órán oldják meg ezeket a feladatokat. Azért, hogy a levelező tagozaton is zökkenőmentes legyen a tanulás, a tankönyv két-két fejezetének anyaga összekapcsolódik. Együtt tanulmányozható tehát az 5. és a 6., a 9. és a 10. stb. hét anyaga. Ne bontsa meg tehát a tankönyv ütemtervben előírt sorrendjét.
Ne válassza szét összetartozó fejezeteit, mert ezzel megnehezíti a tanulást.
Vissza