kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Osiris Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 401 oldal |
Sorozatcím: | Osiris Tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-389-882-x |
Előszó | 13 |
A fókuszcsoportok | 17 |
A fókuszcsoportok meghatározása | 17 |
A fókuszcsoportok fajtái | 19 |
A módszer jellemzői: potenciális előnyei és hátrányai | 19 |
Feltáró kutatások, elméletalkotás | 20 |
Csoportfolyamatok, interakciók, csoportnormák, társas befolyás és véleményformálódás | 22 |
A résztvevők gondolkodási, értelmezési struktúrái, tapasztalatai | 27 |
Miértek és hogyanok vizsgálata | 29 |
Praktikus tulajdonságok | 31 |
Csoporttevékenységek, speciális technikák | 33 |
A szituáció természetessége | 33 |
Szókincs és jelentések vizsgálata | 34 |
Különféle kommunikációs formák, érzelmek, spontán reakciók | 35 |
Speciális populációk | 37 |
A közös tapasztalatok ereje és támogatás | 39 |
Kényes és intim témák | 40 |
Kutatói kontroll | 42 |
Általánosíthatóság | 43 |
Cselekvések vizsgálata | 43 |
Etikai problémák | 44 |
Egyéni történetek | 45 |
Inkonzisztenciák | 45 |
Történet és alkalmazási területek | 47 |
A piackutatási alkalmazások | 54 |
Eltérések az alkalmazott piackutatás és a társadalmi alapkutatások között | 59 |
Szociálpszichológiai megközelítések és a kutatás célja | 62 |
Fókuszcsoportok - kvalitatív kutatás? | 65 |
Fókuszcsoportok alkalmazása más kutatási módszerrel együtt | 70 |
A magyarországi csoportok speciális jellemzői | 76 |
A vizsgálat lépései és az eltérő kutatási célok | 78 |
Ismétlő kérdések | 79 |
Feladatok | 80 |
Szociálpszichológiai megközelítések | 82 |
A szociálpszichológia főárama | 83 |
A csoportok meghatározása | 83 |
Csoportstruktúra, csoportdinamika, interakciós tényezők | 85 |
Normák, társas befolyás, konformitás, nonkonformitás | 86 |
Státus és szerepek | 93 |
Interakciók és a csoportfejlődés fázisai | 95 |
Attitűdök | 97 |
Kohézió | 100 |
Társas serkentés, társas gátlás és társas lazsálás | 100 |
Információmegosztás reciprocitása | 102 |
Új megközelítések: a konstruktivista elképzelések | 103 |
A szociális reprezentáció elmélete | 104 |
Diszkurzív pszichológia | 106 |
A fókuszcsoportok és a szociálpszichológiai megközelítések | 113 |
Ismétlő kérdések | 124 |
Feladatok | 124 |
A fókuszcsoportok előkészítése és megtervezése | 126 |
Ki végzi a kutatás egyes feladatait? | 127 |
A fókuszcsoportos kutatás költségei | 128 |
A minta kialakítása | 128 |
A csoportok száma | 129 |
A csoport mérete | 130 |
A csoportok belső összetétele | 132 |
A csoportok összetétele egymáshoz képest | 146 |
A mintavétel típusai és a mintavételi egység | 150 |
Toborzás | 153 |
A szűrőkérdőív | 160 |
A résztvevők tájékoztatása a toborzás során | 165 |
Az időtényezők és a környezet | 166 |
A résztvevők fogadása | 171 |
Ismétlő kérdések | 171 |
Feladatok | 172 |
A kérdések | 176 |
A csoportok strukturáltsága | 176 |
A kutatási kérdések és a fókuszcsoport során feltett kérdések | 178 |
Témákat vagy kérdéseket tartalmazó vezérfonal | 179 |
A kérdések sorrendje | 180 |
A kérdések száma | 185 |
A kérdések megfogalmazásának strukturális és tartalmi szabályai | 185 |
A kényes témára vonatkozó kérdések | 194 |
A tegeződés/magázódás és egymás megszólítása | 195 |
A vezérfonalban nem szereplő kérdések | 197 |
Speciális technikák, feladatok és stimulusanyagok alkalmazása | 198 |
A kérdések változtatása | 204 |
Egyénileg megválaszolandó kérdések | 205 |
Ismétlő kérdések | 209 |
Feladatok | 210 |
A moderátor és a moderálás | 212 |
A moderátor feladatai a fókuszcsoport során | 212 |
Több moderátor, moderátorasszisztens | 215 |
A bevezető szöveg | 216 |
A problémás helyzetek kezelése | 219 |
A jó moderálás kritériumai | 223 |
A moderátor kiválasztása | 225 |
Technikák annak elérésére, hogy kevésbé jelentkezzen a kinyilvánított vélemények hasonulása | 227 |
Ismétlő kérdések | 229 |
Feladatok | 229 |
Az eredmények értelmezése és elemzése | 230 |
Elemzési megfontolások | 231 |
Az elemző | 231 |
Az elemzés tartalma és strukturálása | 232 |
Az általánosíthatóság kérdése | 238 |
Az eredmények kvantifikálhatósága | 243 |
Az analízis időigénye és alapossága | 246 |
Az átirat és az idézetek | 248 |
Javaslat megfogalmazása | 254 |
Tudományos minőségi kritériumok | 255 |
Elemzési módszerek | 256 |
Alapmódszerek | 257 |
További eljárások | 288 |
A beszámoló, tanulmány megírása | 300 |
Ismétlő kérdések | 301 |
Feladatok | 302 |
A számítógépes fókuszcsoportok | 303 |
Variációk | 304 |
A számítógépes fókuszcsoportok jellemzői | 306 |
A számítógépes fókuszcsoportok megszervezése | 319 |
Ismétlő kérdések | 321 |
Feladatok | 321 |
Függelék | 323 |
Egy társadalomtudományi kutatás csoportösszetétele és szűrőkérdőíve. A prostitúció megítélését vizsgáló kutatás | 325 |
Egy marketingkutatás szűrőkérdőíve és csoportösszetétele. "Kis tehén" kutatás | 328 |
Egy társadalomtudományi kutatás vezérfonala. "Nemek kultúrája" egy önkormányzatnál | 333 |
Piackutatási vezérfonal I. "Kis tehén" kutatás | 338 |
Piackutatási vezérfonal II. Rugalmas közlekedési rendszer iránti igények felmérése | 343 |
Átiratrészlet. Fogyatékossággal élők és megváltozott munkaképességű személyek munkakeresési és munkavállalási tapasztalatai | 347 |
Részlet egy társadalomtudományi elemzésből. "Nemek kultúrája" egy önkormányzatnál | 352 |
Részlet egy marketingkutatási elemzésből. "Kis tehén" kutatás | 361 |
Esettanulmány - fókuszcsoport és kérdőíves felmérés használata egy kutatásban. Bizonytalanságérzet kutatás | 369 |
Irodalomjegyzék | 381 |
Névmutató | 397 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.