1.060.444

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fogyatékos gyermekek integrált nevelése hazai kísérletek tükrében

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola által 1992-ben elnyert FEFA - Felsőoktatási Fejlesztési Alap - projekt egyik részprogramjának témája a fogyatékos gyerekek integrált fejlesztése... Tovább

Előszó

A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola által 1992-ben elnyert FEFA - Felsőoktatási Fejlesztési Alap - projekt egyik részprogramjának témája a fogyatékos gyerekek integrált fejlesztése volt. A főiskola több tanszéké bekapcsolódott ebbe a programba, hiszen a főiskolai reform-tanterv kereteben új témaként számos tanszék foglalkozik az integrált fejlesztéssel, s szüksége van gyakorló területekre is, melyet az oktatók éppen e projekt révén reméltek megteremteni.
Jelen kötet áttekintést ad egyrészt az integrált nevelés témakörében fellelhető legújabb elméleti tendenciákról, másrészt munkatársaink integrációs kísérleteiről, melyeket olykor kudarcok is kísértek. Ez természetes is, hiszen a munka úttörő jellegű, lényeges eleme a szervezés. Az integráció a gyógypedagógus és a többségi általános iskola pedagógusának közös területe. A szemléletváltás, az új gondolatok, eljárások, a speciális nehézségek leküzdése e kérdésben túlnyúlik a gyógypedagógia körén, s közel sem minden esetben csak a gyermekkel folytatott munkát jelenti.
Reméljük, hogy az olvasó a maga számára is hasznosítható tapasztalatokra talál a kötetben, s sikerül arra is rámutatnunk, hogy az említett nehézségek és megoldások tulajdonképpen általánosíthatók, nem kötődnek egy-egy meghatározott fogyatékossági területhez.
Ajánljuk a kötetet mind a gyógypedagógus, mind a pedagógus hallgatóknak ' kedves kollégáinknak s mindazoknak, akik az integrált nevelés témaköre iránt érdeklődnek. Ajánljuk továbbá a kötet végén található bibliográfiát mindazok számára, akik teljessé szeretnék tenni az integrált nevelés témakörében szer ismereteiket. Vissza

Tartalom

Előszó 4
Csányi Yvonne: Speciális nevelési szükségletek - integrált iskolai fejlesztés, főiskolai
kutatás 5
Borbély Sjoukje - Miseta Zsuzsa: A bölcsődei integráció tapasztalatai néhány fővárosi kerületben az 1993-94-es év folyamán 18
Csiky Erzsébet - Rózsáné Czigány Enikő:
Beszámoló egy - a XXII. kerület felelős szakembereinek összefogásából
kialakított - sikeres bölcsődei és óvodai integrációs modellről 36
Szabó Ildikó:
Szomatopedagógus szerepe a mozgásfogyatékos gyermekek bölcsődei,
óvodai és iskolai együttnevelésében 47
Földiné Angyalossy Zsuzsa - Kiss Ágota:
A súlyos fokban látássérültek óvodai, iskolai integrációjának helyzete
hazánkban 71
Perlusz Andrea:
A hallássérült gyermekek integrált nevelésének, oktatásának helyzete az
utazótanár szemével 80
Papp Gabriella:
Tanulásban akadályozott gyerekek integrációja 94
Magyar nyelvben megjelent közlemények a speciális nevelési szükségletű gyermekek integrált nevelése témakörből 144
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem