1.052.843

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fogyasztói bizalom

KÖZGÁZ Fogyasztói Bizalom Index 1996-2002.

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Aula Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9478-43-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Az Egyesült Államokban a fogyasztói bizalom kutatások bebizonyították, hogy az indexek képesek a nemzetgazdaság jövőbeni tendenciáinak pontos előrejelzésére, ezért az amerikai kormányzat és a gazdasági szereplők fontos gazdasági indikátornak tekintik. A fogyasztói bizalom gazdasági folyamatokban játszott szerepét számos országban, így Magyarországon is felismerték és alkalmazzák.
A könyv mindazok számára hasznos lehet, akik akár makrogazdasági oldalról, akár a fogyasztói magatartás oldaláról szeretnék megérteni az elmúlt hét esztendőt; akik a közgazdaságtan, a marketing, a gazdaságpszichológia iránt érdeklődnek, és szeretnék bővíteni a látókörüket; valamint akik napi munkájukban nyomon követik és döntéseikhez felhasználják a Fogyasztói Bizalom Indexről szóló rövid elemzéseket, de szeretnének az adatok «mögé» is látni." Richard Curtin

Tartalom

TARTALOM 5
BEVEZETÉS 7
1. A FOGYASZTÓI BIZALOM KUTATÁSÁNAK TÖRTÉNETE ÉS NEMZETKÖZI TAPASZTALATAI 13
1.1. A Fogyasztói Bizalom Index kutatások háttere és elméleti megalapozása 13
1.2. A fogyasztói bizalom elméleti modellje 15
1.3. A kutatáshoz használt kérdőív tartalma 19
1.4. A kutatáshoz használt minta tervezése 22
1.5. A fogyasztói bizalom alakulása az USA-ban, napjainkban 25
1.6. A fogyasztóibizalom-kutatások nemzetközi alkalmazása 32
2. A MAGYARORSZÁGI KUTATÁS AGGREGÁLT MUTATÓINAK ALAKULÁSA 38
2.1. Fogyasztói Bizalom Index 39
2.2. Fogyasztói Várakozások Indexe 43
2.3. A Vásárlási Hajlandóság Indexe 46
3. AZ ORSZÁG GAZDASÁGI HELYZETÉNEK MEGÍTÉLÉSE, VÁRAKOZÁSOK A JÖVŐRE VONATKOZÓAN 50
3.1. A jelenlegi és jövőbeli gazdasági helyzet megítélése a lakosság szerint 50
3.1.1. A jelenlegi gazdasági helyzet megítélése 50
3.1.2. Gazdasági várakozások 53
3.1.3. Dinamikus adaptációs formák 62
3.2. A kormány munkájával való elégedettség összefüggései és hatása a gazdasági helyzet változóira 65
3.2.1. Munkanélküliség 69
3.2.2. Inflációs várakozások 72
3.2.3. A kormány munkájának megítélése az infláció és a munkanélküliség összefüggéseiben 77
4. A LAKOSSÁGI KERESLET BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐI 78
4.1. A háztartások pénzügyi helyzetének alakulása 78
4.1.1. A háztartások nominál- és reáljövedelmének alakulása 79
4.1.2. A személyes pénzügyi helyzet alakulása 85
4.1.3. Összefüggések a lakosság anyagi helyzetét meghatározó tényezők között 95
4.1.4. A lakossági kiadások előrehozatala 96
4.2. Vásárlási hajlandóság 105
4.2.1. A lakáspiac főbb tendenciái és a lakásvásárlással kapcsolatos attitűdök alakulása 105
4.2.2. A tartós fogyasztási cikkek vásárlásával kapcsolatos attitűdök 108
4.2.3. Személygépkocsi vásárlásával kapcsolatos attitűdök 111
4.2.4. Összefüggés a lakás, a tartós fogyasztási cikkek és az autók vásárlási feltételeinek megítélésében 113
ZÁRÓ GONDOLATOK 115
IRODALOM 117
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fogyasztói bizalom Fogyasztói bizalom

Könyvtári könyv volt. A borító megtört.

Állapot: Közepes
3.380 Ft
2.700 ,-Ft 20
14 pont kapható
Kosárba