1.060.604

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Katekéták kézikönyve

Praktikus segédanyag arról, hogy KINEK, MIT, MIKOR, HOGYAN?

Szerző
Budapest
Kiadó: Szent István Társulat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Sorozatcím: Katekéták Kiskönyvtára
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-361-380-9
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tanítás-nevelés folyamatában vannak általánosan érvényes módszertani szabályok, melyeket az eredményes munka érdekében követni kell. Ugyanakkor minden tárgynak megvan a saját módszertana is, ami még hatékonyabba teszi a megismerés folyamatát. Ezek a megállapítások még inkább érvényesek a katekézis esetében, ahol nem csak egy ismeretanyagot adunk át, hanem Jézus Krisztus személyét szeretnénk megragadóan bemutatni, és a Vele, illetve Egyházával való közösséget kialakítani. Ezért a katekézisben alkalmazott módszer az egész emberre, minden képességere irányul, és változást, döntést, elköteleződést - megtérést - kivan elősegíteni. A katekézisben alkalmazott módszerek külön sajátosságát jelenti az is, hogy nem pusztán emberi megfontolásokat kíván bemutatni, átadni, hanem Isten önmagáról szóló tanítását, a Kinyilatkoztatást, annak belső logikáját. A Katekéták kézikönyve mindezeket a szempontokat követve mutatja be a katekézis egyes területein és feladataiban alkalmazható gyakorlati... Tovább

Fülszöveg

A tanítás-nevelés folyamatában vannak általánosan érvényes módszertani szabályok, melyeket az eredményes munka érdekében követni kell. Ugyanakkor minden tárgynak megvan a saját módszertana is, ami még hatékonyabba teszi a megismerés folyamatát. Ezek a megállapítások még inkább érvényesek a katekézis esetében, ahol nem csak egy ismeretanyagot adunk át, hanem Jézus Krisztus személyét szeretnénk megragadóan bemutatni, és a Vele, illetve Egyházával való közösséget kialakítani. Ezért a katekézisben alkalmazott módszer az egész emberre, minden képességere irányul, és változást, döntést, elköteleződést - megtérést - kivan elősegíteni. A katekézisben alkalmazott módszerek külön sajátosságát jelenti az is, hogy nem pusztán emberi megfontolásokat kíván bemutatni, átadni, hanem Isten önmagáról szóló tanítását, a Kinyilatkoztatást, annak belső logikáját. A Katekéták kézikönyve mindezeket a szempontokat követve mutatja be a katekézis egyes területein és feladataiban alkalmazható gyakorlati módszereket. Témaválasztásában a katekézis elsődleges feladatait tartja szem előtt. A módszerek bemutatásánál pedig maga a szerző is a dokumentumokban követélményként megjelenő megszólító, megújulásra, megtérésre nevelő evangelizáló, katekumenális módszert követi és alkalmazza. A szerző szerzetes, a Hitoktatási Bizottság pedagógiai munkatársa. Több mint harmincéves tanítási-nevelési gyakorlattal rendelkezik gyermekek, fiatalok, felnőttek, családok körében. Több évig végezte szolgálatát missziós körülmények között, többféle népcsoport köreben, más-más kultúrában. Hosszú éveken át egy házmegyei katekétaképző intézményekben a katekéták fölkészítését irányította. Jelenleg a Sapicntia Szerzetesi Főiskola kateketika, pedagógia és módszertan tanáraként is dolgozik. A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Hitoktatási Bizottsága a kátékétáknak kíván segítséget nyújtani e könyvsorozat indításával. A tervezett kötetek - a katekézisben önállóan is nagyon fontos - gyakorlati témákat tárgyalnak: módszerek. liturgikus nevelés, biblikus katekézis, felnőttek katekézise, családi katekézis... A sorozatot maguk az érintettek is alakíthatjuk kérdéseik, problémáik megfogalmazásával. Reményünk szerint segítséget jelentenek a lelkipásztorok, katekéták, plébániai csoportvezetők számára a katekézis újabb feladatainak megoldásában, illetve gyakorlati ötletekkel, módszerekkel egészítik ki az alapképzés során tanultakat. Udvardy György sorozatszerkesztő Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ ...................................................... 5
BEVEZETŐ.................................................... 7
HOGYAN HASZNÁLJUK EZT A KÖNYVET?......................... 8
TARTALOMJEGYZÉK........................................... 11
I. A KÁTÉKÉT A ............................................... 15
1. ÁLTALÁNOS SZEMPONTOK .............................. 17
• A FELMÉRÉSHEZ ELÖLJÁRÓBAN ........................................................18
• FELMÉRÉS RÉSZLETES MAGYARÁZATA..............................................20
• KÖVETKEZŐ LÉPÉS: A CSELEKVÉSI TERV ............................................22
2. A KATEKÉTA - 12 ajándék, amelyekre az egészséges katekéta rászorul. . 24
3. TANÍTÁSI MÓDSZEREK..................................................................27
• AZ .5 PONT SZEMLÉLTETŐ MÓDSZER'-RÓL........................................27
• .5 PONT SZEMLÉLTETŐ MÓDSZER"....................................................28
• VÁLTOZATOSSÁGOT BIZTOSÍTÓ TECHNIKÁK ..................................30
• A RAJZOS MÓDSZER ........................................................................32
• TIPPEK A RAJZOKHOZ ......................................................................34
• ÓRAVÁZLAT SABLON........................................................................35
4. A KÖZVETLEN CÉL MEGFOGALMAZÁSA........................................37
• GYAKORLATI MUNKALAP....................................................................43
5. A KÉRDEZÉS MŰVÉSZETE................................................................44
6. A MESEMONDÁS MŰVÉSZETE........................................................47
7. A CSOPORTMUNKA és-VEZETÉS TECHNIKÁJA ..........................50
8. MÉDIAESZKÖZÖK HASZNÁLATA A KATEKÉZISBEN..................53
9. SZEMÉLYES TAPASZTALATOK FELDOLGOZÁSA
A KATEKÉZISBEN....................................... 55
10. A GYERMEKRAJZ ELEMZÉSE.............................. 59
11. AZ ÉVES KATEKETTKAI PROGRAM TERVEZÉSÉNEK
SZEMPONTJAI......................................... 62
II. A TANÍTVÁNY ........................................... 65
1. ÁLTALÁNOS MEGJEGYZÉSEK ............................ 67
2. AZ ÓVODÁS KORÚ GYERMEK ............................. 69
3. AZ ELSŐ OSZTÁLYOS GYERMEK .......................... 73
4. A MÁSODIK OSZTÁLYOS GYERMEK ....................... 76
5. A HARMADIK OSZTÁLYOS GYERMEK ...................... 80
6. A NEGYEDIK OSZTÁLYOS GYERMEK....................... 83
7. AZ ÖTÖDIK OSZTÁLYOS GYERMEK........................ 36
8. A HATODIK OSZTÁLYOS KISKAMASZ..................... 89
9. A HETEDIK OSZTÁLYOS KISKAMASZ ..................... 92
10. A NYOLCADIK OSZTÁLYOS KISKAMASZ................... 95
11. AZ IFJÚSÁGI KATEKÉZIS ............................... 98
12. A FELNŐTTEK KATEKÉZISE.............................. 101
13. CSALÁDI KATEKÉZIS................................... 108
Hl. FEGYELMEZÉS. ÖNFEGYELEM KIALAKÍTÁSA ............... 115
1. AZ ÖNFEGYELEM KIALAKÍTÁSA ..................................................117
2. 10 LÉPÉS AZ ÖNFEGYELEM KIALAKÍTÁSÁHOZ..........................123
3. HELYZETFELMÉRÉS - Kérdőív........................................................125
4. ÖNISMERET-Munkalap..................................................................127
5. NEVELÉSI TIPPEK A POZITÍV LÉGKÖR KIALAKÍTÁSÁHOZ ... 129
6. FEGYELMEZÉS..................................................................................131
7. NÉHÁNY NEVELÉSI TIPP A JÓ FEGYELMEZÉSHEZ....................135
8. CSOPORTFOGLALKOZÁS ALATTI SZABÁLYOK-Minta..............137
9. KIFEJEZÉSEK, AMELYEK SEGÍTENEK KAPCSOLATOT
TEREMTENI A TANÍTVÁNYAINKKAL..........................................139
10. MIRE TANÍTJUK GYERMEKEINKET?............................................142
11. FEGYELMEZÉSI TERV - Munkalap ..................................................145
12. JUTALOM. MEGERŐSÍTÉS ............................................................146
13. DICSÉRŐ-LAPOK-Minták................................................................148
IV. AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS 161
1. A KATEKÉTA ÉS A SZÜLŐK............. 163
2. A KATEKÉTA ÉS A PLÉBÁNOS/PLÉBÁNIA 172
3. A KATEKÉTA ÉS AZ ÁLLAMI ISKOLA.....175
V. AZ IMA és IMÁDSÁG LELKÜLETÉNEK KIALAKÍTÁSA az ÓRÁN,
LELKINAPOK SZERVEZÉSE ..............................177
1. A GYERMEK ÉS AZ IMA...............................179
2. LELKINAPOK SZERVEZÉSE...........................184
VI. FÜGGELÉK.........................................191
1. AZ ÓVODÁS HITTAN - KÉT ISKOLAÉV TERVEZETE
(„A" ÉS „B" évre)..................................193
2. KATEKETIKAI PROGRAM TERVEZÉSE - Sablon........197
3. CSALÁDI KATEKÉZIS EGYÉVES TERVE..............198
4. CSALÁDI KATEKÉZISTERV- Magyarázat ............199
5. A FELNŐTTKOR TULAJDONSÁGAI - Életkorra jellemző
adatok ..........................................201
6. SZÜKSÉGES TUDNIVALÓK........................202

Fogassy Judit

Fogassy Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fogassy Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem