1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fogalomgyüjtemény az informatika válogatott területeiről

Kézirat gyanánt/Országos Műszaki Könyvtár és Dokumentációs Központ Könyvtárosképző Szaktanfolyam

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Műszaki Könyvtár és Dokumentációs Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 209 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 96 457. Kézirat gyanánt.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a kötet, amit az olvasó - feltételezhetően a könyvtárosképző szaktanfolyam hallgatója, de esetleg más olvasó is - kezében tart, minden szempontból rendhagyó kiadvány. Rendhagyó keletkezésében, szerkezetében, céljaiban, de talán különösen létrejöttének indítékaiban. Ez a "rendhagyóság" szolgáljon mentségül e sorok írójának is, amiért még a tulajdonképpeni előszó előtt, talán a szokottnál szubjektívebb hangon fordul az olvasóhoz, a felhasználóhoz.
Személy szerint én is, de azt hiszem oktató társaim is úgy érezzük, hogy a mi szakterületünkön különösen nagy jelentősége van az oktatásnak, az informatika egyre növekvő ismeretanyaga elsajátíttatásának. Az oktatás ezen a mi területünkön nem csupán annyira, vagy annyiban jelentős, mint amennyire és amennyiben általában minden ismeretág és minden gyakorlati tevékenység terén a jövő alapját teremti meg. Ezen a szakterületen egyfelől a rendkívül gyors ütemű fejlődés miatt és másfelől az emberi tényezők igen nagy jelentősége miatt, az... Tovább

Fülszöveg

Ez a kötet, amit az olvasó - feltételezhetően a könyvtárosképző szaktanfolyam hallgatója, de esetleg más olvasó is - kezében tart, minden szempontból rendhagyó kiadvány. Rendhagyó keletkezésében, szerkezetében, céljaiban, de talán különösen létrejöttének indítékaiban. Ez a "rendhagyóság" szolgáljon mentségül e sorok írójának is, amiért még a tulajdonképpeni előszó előtt, talán a szokottnál szubjektívebb hangon fordul az olvasóhoz, a felhasználóhoz.
Személy szerint én is, de azt hiszem oktató társaim is úgy érezzük, hogy a mi szakterületünkön különösen nagy jelentősége van az oktatásnak, az informatika egyre növekvő ismeretanyaga elsajátíttatásának. Az oktatás ezen a mi területünkön nem csupán annyira, vagy annyiban jelentős, mint amennyire és amennyiben általában minden ismeretág és minden gyakorlati tevékenység terén a jövő alapját teremti meg. Ezen a szakterületen egyfelől a rendkívül gyors ütemű fejlődés miatt és másfelől az emberi tényezők igen nagy jelentősége miatt, az oktatás valóban kulcsszerepet kap. Ugyanakkor éppen e szakterület nagyfokú és széles körű érdeklődést követel meg azoktól, akik tényleg el akarják sajátítani és a gyakorlatban akarják alkalmazni az informatika ismeretanyagát. Szinte minden tanfolyamon elmondjuk, hogy ezt az ismeretanyagot nem lehet egyszerűen iskolás módon megtanulni, vagy éppenséggel nem elegendő csak megérteni, hanem valóban önálló gondolkodással kell elsajátítani és továbbfejlesztése nélkül szinte elsajátítása is lehetetlen. Az oktatónak azonban azzal is tisztában kell lennie, hogy ezt az ismeretanyagot valóban gondolkodva elsajátítani nem lehet a szakma szeretete nélkül. így kapcsolódik Össze a nagyon is tárgyszerű tananyag a "szakmára nevelés" szándékával. Oktatási feladatainknak ebből a sajátos jelentőségéből, de egyben sajátos jellegéből is következik, hogy mindnyájunknak, akik oktatással foglalkozunk /és e szakterületnek szinte minden gyakorlati művelője többé-kevésbé oktató is/ kétségtelenül legnagyobb szakmai sikerünk és legnagyobb örömünk az, ha ezt az érdeklődést a hallgatókban fel tudjuk kelteni. így - hadd vallom meg -, hogy mind magam, mind oktató társaim számára szakmai működésünk különlegesen nagy örömet jelentette az, amikor a könyvtárosképző szaktanfolyam hallgatói közül előbb ketten, majd - hozzájuk csatlakozva - még ketten minden külső ösztönzés vagy kezdeményezés nélkül belefogtak abba, hogy a gyakorlatban oldjanak meg olyan feladatokat, amelyekről a tanfolyam során legfeljebb elméletben tanultak és amely feladatok nehézségei a tanultakból is világosan kiderültek. Vissza

Tartalom

Előszó V.
Bevezetés IX.
Rövidítések és jelek magyarázata XVII.
Szakcsoportok jegyzéke XVIII.
Betűrendes fogalomgyűjtemény a deszkriptorok magyarázatával /értelmezéseivel/ és értelmi összefüggéseik utalóival 1
Szakcsoportmutató 139
Permutált mutató 157
Irodalom 190
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fogalomgyüjtemény az informatika válogatott területeiről Fogalomgyüjtemény az informatika válogatott területeiről Fogalomgyüjtemény az informatika válogatott területeiről Fogalomgyüjtemény az informatika válogatott területeiről

A borító enyhén foltos, elszíneződött, rajta tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba