1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fogalmazás 4.

Kézikönyv az általános iskolák 4. osztályának tanítói számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím: Tanítói kézikönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 91325/III. 6 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanítói kézikönyvek első kiadása a tanterv bevezetésével egyidejűleg készült el, és osztályonként egy-egy kötetben adott elvi és gyakorlati útmutatásokat az anyanyelvi tantárgyak, a... Tovább

Előszó

A tanítói kézikönyvek első kiadása a tanterv bevezetésével egyidejűleg készült el, és osztályonként egy-egy kötetben adott elvi és gyakorlati útmutatásokat az anyanyelvi tantárgyak, a számtan-mértan, a rajz és a testnevelés tanításához. A második kiadás most új köntösben kerül kartársaink kezébe: a felsorolt tantárgyak útmutatásai külön füzetekben jelennek meg.
Ezt a formai megoldást az indokolja, hogy a kézikönyvek első kiadása óta néhány tantárgy tanításához újabb központi irányelvek születtek, illetve javított tankönyveket és munkafüzeteket vezettünk be, és ilyen változásokra a jövőben is sor kerül vagy kerülhet. A 3. és 4. osztály környezetismereti munkafüzetei és olvasókönyvei javított kiadásban kerültek forgalomba. Módszertani útmutató készült az írástanításhoz. A közeljövőben tervezzük a számtan-mértan tankönyvek átdolgozását. Több tantárgyhoz feladatlapok is készülnek, és kerülnek fokozatosan bevezetésre. Ezek a változások nem egy időben mennek végbe, s bár nem érintik a tantervet, de a kézikönyvek tartalmát befolyásolják. Úgy véljük, hogy a külön füzetekben megjelenő kézikönyvek e fokozatos változásokat új formájukban rugalmasabban tudják követni.
A jelenlegi, második kiadásban már átdolgozott tartalommal jelenik meg az olvasás és az írás tanítására vonatkozó útmutatások anyaga, de még változatlan a többi tantárgyé. Továbbra is változatlan maradt a kézikönyvek eredeti célkitűzése: elvi és gyakorlati útmutatásokat adni a Tanterv és Utasítás megvalósításához. A kézikönyvek tantárgyanként áttekintést nyújtanak az oktatási folyamat - kiemelten a készségfejlesztés folyamatának - egyes szakaszairól, és eközben egy-egy tanítási óra részletes leírásával, eljárások bemutatásával szemléltetik a gyakorlati megoldás lehetőségeit. Vissza

Tartalom

Előszó3
A fogalmazástanítás feladatai, anyaga és követelményei5
Feladatok5
A fogalmazástanítás anyaga7
Követelmények11
A fogalmazástanítás főbb módszertani elvei12
Az élettel való kapcsolat és a nevelésközpontúság12
A koncentráció szerepe a fogalmazástanításban15
A fokozatosság elvének érvényesülése18
Felkészülés a tanításra25
Tanmenetkészítés25
Felkészülés a tanítási órára26
A tantervi ismeretanyag feldolgozása29
Év eleji ismétlés29
A szerkesztés alapismeretei az elbeszélő fogalmazásokban42
A levél57
A leíró fogalmazások készítésének elemi ismeretei71
Év végi gyakorló ismétlés103
Irodalom105
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem