Fülszöveg
i s^rl,
1 ' . . ; í t. ! » ¦ ' • , ¦; i _ i i. ¦ ¦ ' 1 ' ! •' i ' f i i
i ¦ ¦ 1 i' ' ',1 r ! ; i i • i . ' ' 1 M 1 1 ! í 1 ' 1 ; ' 1 ' ¦ 1 ! ¦ ' ¦ 1 > ' ' ¦ , i i í
1 - ¦. i: ':s . > ^ s ¦ i. ^ ' ¦ i 1 1 ' ' ¦. ' 1 ¦! i' ' ' i
1 ! 1 • 'i 1 ¦! 1 ' * • . ' ^ ' Í i" ! 5 í i ' n :'i
vM' ' í i ' i i
Jl i' ¦ i ¦ ' f
. ! V ' !
1 ¦,! ' i-l .1, ip,,.' 1
i
• 1 ,í 5 1
í'Í'^ÍHI
MVMÍ;'- ! ' 11 '
¦ ^ i i' /1 .'V •¦¦ 1 l ' 1 ¦ :i i .n •; . ¦ ¦ i 1 ' i
^^ = V, , f ¦ ¦ ¦! :
1 1 ! . ' ^VM ,(':
l'l • ' 1 ¦ 1 ^ 1 ! í ¦ '
¦'.'i í'1 Üi
¦ l'V ' 1 1 , , í t
Hogyan vált a kedvtelésből végzett, szűk körű testedzés a társadalmi kommunikáció egyik legfontosabb témájává, s ezzel együtt a globális szórakoztatóipar busásan jövedelmező ágazatává? Hogyan formálták a testmozgás szabályait és képét az egymással versengő technomédi-umok, hogyan lett a nyomtatott sajtó, a rádió, a televízió és a film által közvetített médiasport a személyes, a kisközösségi, a nemzeti és a nemzeteken túli...
Tovább
Fülszöveg
i s^rl,
1 ' . . ; í t. ! » ¦ ' • , ¦; i _ i i. ¦ ¦ ' 1 ' ! •' i ' f i i
i ¦ ¦ 1 i' ' ',1 r ! ; i i • i . ' ' 1 M 1 1 ! í 1 ' 1 ; ' 1 ' ¦ 1 ! ¦ ' ¦ 1 > ' ' ¦ , i i í
1 - ¦. i: ':s . > ^ s ¦ i. ^ ' ¦ i 1 1 ' ' ¦. ' 1 ¦! i' ' ' i
1 ! 1 • 'i 1 ¦! 1 ' * • . ' ^ ' Í i" ! 5 í i ' n :'i
vM' ' í i ' i i
Jl i' ¦ i ¦ ' f
. ! V ' !
1 ¦,! ' i-l .1, ip,,.' 1
i
• 1 ,í 5 1
í'Í'^ÍHI
MVMÍ;'- ! ' 11 '
¦ ^ i i' /1 .'V •¦¦ 1 l ' 1 ¦ :i i .n •; . ¦ ¦ i 1 ' i
^^ = V, , f ¦ ¦ ¦! :
1 1 ! . ' ^VM ,(':
l'l • ' 1 ¦ 1 ^ 1 ! í ¦ '
¦'.'i í'1 Üi
¦ l'V ' 1 1 , , í t
Hogyan vált a kedvtelésből végzett, szűk körű testedzés a társadalmi kommunikáció egyik legfontosabb témájává, s ezzel együtt a globális szórakoztatóipar busásan jövedelmező ágazatává? Hogyan formálták a testmozgás szabályait és képét az egymással versengő technomédi-umok, hogyan lett a nyomtatott sajtó, a rádió, a televízió és a film által közvetített médiasport a személyes, a kisközösségi, a nemzeti és a nemzeteken túli identitásformálás egyik megkerülheteden közegévé? A sportszempontú kultúrakutatás szakembere ezekből a kérdésekből kiindulva a sport, a média, a politika és a művészet kereszteződéseit vizsgálja, az élményt nyújtó, szabályozott testmozgás olyan emlékezetes eseményeit, melyek korokon átívelő, különböző közegekben — versben, regényben, rövidprózában, filmen — megvalósuló reprezentációik révén emlékezethelyekké válnak. Míg a film képes a mozgás nem szimbolikus, nem betűelvű rögzítésére, s ugyanakkor jelentéstermelésre is, addig az irodalom a múlékony közösségi testi élmény nyelvi felidézésének kísérlete, inkább apellálva az olvasóban mozgósítható fantáziára és a nyelv szépségének többletére. Fodor Péter a kontextusteremtés gondossága mellett a médiaszövegek tüzetes és leleményes szemiózisával mutat rá a szóba hozott műalkotások igazi teljesítményére: azokra az autentikus pillanatokra, amikor túl az ideológiai instrumentali-záció és a propaganda érdekén a mindig mást is mondó/mutató „közvetítésben" is megtörténik a sport igazsága.
Szirák Péter
Vissza