1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelés az iskolában

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Educatio Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 978-98879-2-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A 20. század végén, a nagy horderejű és felfokozottan dinamikus, a szociális élet szinte minden vetületében megmutatkozó változások korában, az egyre nagyobb mértékben globalizálódó világban, újra... Tovább

Előszó

A 20. század végén, a nagy horderejű és felfokozottan dinamikus, a szociális élet szinte minden vetületében megmutatkozó változások korában, az egyre nagyobb mértékben globalizálódó világban, újra felvetődik, mondhatni világszerte, az intézményes nevelés általános céljának izgalmas kérdése: mire készítse fel, mire tanítsa meg, milyen ismeretekből összeötvöződött tudást, illetve milyen összetételű alapműveltséget nyújtson át, milyen értékekkel szemben tegye elkötelezetté, és milyen általános emberi tulajdonságrendszerrel vértezze fel a fiatal generációkat az iskola annak érdekében, hogy azok minél eredményesebben, aktívabban és kreatívabban tudjanak majd beilleszkedni az egyre gyorsabb ütemben átalakuló, újabb és újabb dimenziókkal bővülő szociális élet hálózatába, a társadalmi tevékenységek egyre bonyolultabbá váló rendszerébe, mind az egyéni szükségletek kielégítésének, mind pedig a társadalom fejlődésének hasznára. Az általános céltételezés mentén az utübbi évtizedekben megvalósított neveléstudományi kutatások eredményei, valamint a társadalmi fejlődés perspektívái egyértelműen előtérbe hozták az iskolázás révén kialakítandó, alapvető emberi értékekbe gyökerező, az egyén és a társadalom érdekeit egyaránt sikeresen szolgáló személyiségtulajdonságok alakításának szükségességét. Meglehetősen paradoxálisnak tűnhet, hogy a gyors ütemű információfelhalmozódás korában az iskola arra kényszerül, hogy egyre kevesebb hangsúlyt fektessen az úgynevezett faktikus ismeretek átszármaztatására, illetve a lexikális jellegű tudás megalapozására, s mindenekelőtt a formatív hatású, a pszichikus életet építő, a személyiség alapvető (értelmi, érzelmi, képességbeli, jellembeli, viselkedésbeli, akarati stb.) strukturális komponenseit alakító formáló pedagógiai szituációk megvalósítására összepontosítson.
Kétségtelennek tűnik, hogy napjaink intézményes nevelésének egyre hangsúlyozottabban és egyre nagyobb ráhangoltsággal kellene síkraszállnia azoknak a mindmáig viszonylag elhanyagolt, azonban alapvető fontossággal bíró nevelési feladatoknak az érvényesítéséért, melyek az új évezred kezdetén, a demokratikus, illetve egyértelműen a demokratizálódás útján haladó társadalmak viszonylatában az emberi személyiség éppen ama alkotó komponenseinek kibontakozására irányulnak, amelyek elsőrendű szerepet játszanak a zökkenőmentes szociális beilleszkedésben, természetszerűleg mind az egyén, mind pedig a társadalom életének jobbításában. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A századvég új kihívásaira irányuló nevelési dimenziók
Toleranciára nevelés12
Békére nevelés16
Demokráciára nevelés17
Az emberi jogokra nevelés18
Erőszakmentes konfliktuskezelésre nevelés19
Az interkulturális nevelés szükségessége a multikulturális világban21
Jelentős személyiségszférák alakítását célzó nevelési területek
A jellem nevelése38
Az egészségnevelés51
Az érzelmek nevelése58
Megismerésre nevelés69
Világnézetre nevelés75
Szociális képességek művelésére összpontosító nevelési feladatok
A segítőképesség nevelése84
A szociális empátia képességének nevelése93
Sajátságos szociális szituációkra való felkészítés
A társas együttélésre nevelés100
A családi életre nevelés111
A munkára nevelés115
Humanizáció és értékszocializáció
Humánfejlődésért történő nevelés120
Értékek átörökítését célzó nevelés121
Pszichoszociális beállítódások alakulását segítő fejlesztés
A proszociális viselkedésre nevelés134
Vallásosságra nevelés140
Együttműködésre nevelés148
A felelősségtudat nevelése153
Nevelés az egészséges környezetért
A környzetvédelemre nevelés vetületei158
Hulladékkezelésre nevelés168
Irodalomjegyzék175
Cuprins179

Fodor László

Fodor László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fodor László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nevelés az iskolában
Állapot:
1.860 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba