kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ifjúsági Lapkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 660 oldal |
Sorozatcím: | Köznevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 33 cm x 25 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrált könyv. További szerzők a könyvben. |
Oktatáspolitikánk fő kérdései | |
Csontos Magda: Kötelességünk boldoggá tenni a gyermekeket. Beszélgetés Szűcs Istvánnéval a novemberi nevlési értekezletekről | |
Gosztonyi János: Az oktatás - közügy | |
Gosztonyi János: Tanévnyitó beszéd Horvátzsidányban | |
Kádár János: A szocializmust építő magyar nép értékeli a fiatalok munkáját | |
Kornidesz Mihály: Az oktatás és nevelés korszerűségét az egész társadalom figyelemmel kíséri | |
Maróthy László: Tetterős embereket akarunk nevelni | |
Az oktatás ötéves terve egységet, tudatosságot igényel a szemléletben és a cselekvésben. Interjú Polinszky Károly miniszterrel | |
Polinszky Károly: (Levél) a tankötelezettség teljesítéséről. Valamennyi általános iskola igazgatójának, tanítóinak, tanárainak | |
Polinszky Károly: A tanulók cselekvő részvétele nélkül nem lehet korszerűen nevelni | |
Szűcs Istvánné: A tettek beszéltek és beszélnek. 30 éves a magyar úttörőmozgalom | |
Welker Ottó: Az új tantervek elé | |
Tantervi tervezetek | |
Irodalom. Általános iskola 5-8. osztály | |
Irodalom. Gimnázium I-IV. osztály | |
Történelem- állampolgári ismeretek. Általános iskola 5-8. osztály | |
A történelem és társadalmi ismeretek. Gimnázium I-IV. osztály | |
Cikkek, riportok, tanulmányok | |
Abaházi Richárdné: A felelősök félelme | |
Adrián Emil: "Óhaja nem volt megvalósítható" | |
Ambrus András: "Használni akartam- nem tündökölni" | |
Milyen legyen a továbbképzés? | |
Appel György: Hogyan használjuk az eszközöket? | |
Az újítómozgalomról | |
Átányi Horváth László: Kényelmes osztályfőnök | |
Segítőtársaink az uttörők | |
Váratlan programok | |
Bagi Aranka: Jellemző jellemzések | |
Bakonyi Béla: A szakmunkástanulók beiskolázásáról | |
Bakonyi Pál: Iskolakísérletek. Miért van szükség rájuk? | |
Iskolakísérletek. Milyen segítségre várnak? | |
Balázs Béla: Naptár | |
Balázs Györgyné: Mit bizonyítanak a kísérletek? | |
Balázs Mihály: Egységes szemlélettel. Megjegyzések a cigánykérdéshez | |
Bali István: A főiskolák figyelmébe | |
Ballér Endre: Tanterv vagy pedagógiai program? | |
Balogh Ödön: Töprengés a karzaton | |
Balogh Zoltán: Matematikai tankönyvek mérlegen | |
Baracs Ágnes: Iskolarendszer és fejlesztési tendenciák Franciaországban | |
Baráz Miklós: Milyen ne legyen az igazgató? | |
Barta György: A Föld alakja és gravitációs tere | |
Bálint József: Bérlettel sem egyszerű | |
A jót is nehéz elfogadtatni | |
A nyelvtan jelentősége | |
Pedagógusok földje | |
A tanulók megbízatásairól | |
Bánhegyi László: Néhány szó a takarékosságról | |
Báthory Zoltán: Pedagógiai céljaink és az általános iskola | |
Bellay László: A fejlődési különbségek figyelembevétele | |
Beresnyák József: Leszavazták a rendtartást | |
Bergmann Erzsébet: Az iskolaérettségi vizsgálatok szükségességéről | |
Bernáth Attila: Ne vessük el a frontális munkát | |
Berzsenyi Dániel: A pesti magyar társasághoz (részlet) | |
Bihari Gyuláné: A napközik jubileumán | |
Bint Ferenc: Iskolák, padok, berendezések | |
Bíró Ferencné - Pesti János: Források- eszközök | |
Blatt György: Az iskolai ünnepélyekről | |
Bodnár István: Üzenet a szemétben | |
Bodó László: Az új tantervek elé. A felkészülés ütemterve | |
Bognár József: Klubrendszer a felső tagozaton | |
Öngólok | |
Boreczky Elemér: Oktatáspolitika és iskolafejlesztés Jugoszláviában | |
Borsányi László: A holland iskolamúzeumban | |
Történelemtanítás és múzeum | |
Borsos István: Akkorák-e a differenciák? | |
Bozóky Éva: Az irodalom védelmében | |
Bóc Imre: Az értelmes fogyasztás | |
400 millió taneszközökre. Egy KNEB-vizsgálat nyomán | |
A vizsga | |
Centgraf Károly: Baklövés | |
Múzeumpedagógia | |
Történelmünk irattára. Beszélgetés Dr. Kállay Istvánnal, a Magyar Országos Levéltár osztályvezetőjével | |
Csaba György: A sejtek felismerései | |
Csala Károly: miért és mennyire nem tudunk idegen nyelveket? | |
Csapó Imréné: Ki az igazi pedagógus? | |
Csák Gyula: Békés béke | |
Csákvári József: Naplótöredék | |
A szocialista emberkép az iskolában | |
Cselpanova, O.: Ösztönző módszerek | |
Csikós József: Az ifjúság kongresszusa | |
Csiky Antal: A biztonságos közlekdésre nevelés | |
Csoma Gyula: "Mindenki iskolája" | |
Csongvayné Biczó Aranka: Nemcsak a családos lehet családpárti | |
Csontos Magda: Balotaszálláson 23 százalék | |
Béremelés az óvodában | |
Egy pedagógiai filmsorozat ürügyén | |
Első leckének | |
Helgáék vitát kavartak | |
Hiány és fölösleg | |
Jegyzet a fővárosi tanácskozásról | |
Kötelességünk boldoggá tenni a gyermekeket. Beszélgetés Szűcs Istvánnéval a novemberi nevelési értekezletekről | |
Levél egy volt tanítványomhoz | |
Ötven lány tanácskozása | |
Sziget és iránytű | |
Szülők bálja | |
Tervek, jelentések, takarékosság | |
A tévé egyeteme | |
Csontos Magda: A filmesztétika mozija | |
Iskolák és otthonok | |
Új osztályozási és vizsgarend | |
Ünnepség mélynyomással | |
Csöndes János: Érdemes szólni | |
Csőregh Éva: Veszélyeztetett gyermekek- lakótelepeken | |
Csulák Mihály: Előhang a hőskölteményhez | |
Könyv nélkül, írásban | |
A megnyilatkozások kódolása | |
A pályakezdők fogadása | |
Vita helyett | |
Daly Lenke: A felnőttoktatás "felnőttkora" elé | |
Dezsényi László: Pesterzsébet, 1945-1946 | |
Dobi Sándor: Felnőttoktatás az Ózdi Kohászati Üzemekben | |
Dobó László: Egyoldalú vélemény | |
Félbemaradt kísérlet | |
Domonkos Sándor: Mi legyen a földdel? | |
Testnevelés falun | |
Dóra Zoltán: Értékeljünk egységesen | |
Elhunyt Rózsa Éva | |
Erdey-Grúz Tibor. 1902-1976 | |
Esztergályi Dénesné: Történelem- közelről | |
Falus Tamásné: Még egy szót az ünnepélyekről | |
Faragó Klára: Baráti kapcsolatok az ifjúkorban | |
Faragó László: Hogy kevesebb legyen a bukás | |
A tanítókról tárgyilagosan | |
Fábián Pál: A szaktudományok és a helyesírás | |
Fehér István: "Üzemi baleset" az iskolában | |
Fejes Ferenc: A mezőgazdasági szakemberképzésért | |
Fekete Gyula: Életmű- falusi katedrán | |
Fekete Sándor: Szerencsés nemzedék | |
Ferge Zsuzsa: Oldható-e az iskolai merevség? | |
Fonay Tibor: Hányféleképpen nevelünk? | |
Kérdések és válaszok | |
Fórizs József: A munka szerint differenciáltunk. (=Öt százalék bérfejlesztésre) | |
Füle Sándor: Oktatástechnológiai képzés, továbbképzés | |
Fülöp Tamásné: Film a továbbképzés szolgálatában | |
Füst Milán: (Berzsenyi Dánielről) = 200 éve született Berzsenyi Dániel | |
Galambos János: Aktív és passzív nyelvtudás | |
Garzó Mária: Hallgatás a jóról | |
Használt könyvek, új könyvek | |
Kétféle magyar nyelv | |
Ki kézel, ki szóval | |
Szakkörösök a könyvesboltban | |
Szaktantermi oktatás | |
Ülnek a gyerekek | |
Gábor István: Az átigazított Bánk bán | |
Egy szem cukor | |
Felelősség | |
Hallgatás | |
Hivatás | |
Önbecsülés | |
Réz Jeromos | |
Szellemi értékek | |
Szerencse | |
Toldi | |
Gácser József: A tankötelezettség Békés megyében | |
Gádorné Donáth Blanka: A neveléslélektani kutatások és a nevelőiskola | |
Gál Andrásné - Xantus Gyuláné: Osztály- órarendszer vagy évfolyam nélküli iskola? | |
Gál Erzsébet: Az iskola nyitottsága | |
Gánti Tibor: A Földön kívüli életről- reálisan | |
Gáspár János - Kovács Géza: Szocialista városok együttműködése | |
Gáspár Zsuzsa: Elsősök vagyunk | |
Gáspárné Zauner Éva: Az iskolai felzárkóztatás szervezeti lehetőségei | |
Gerencsér Attila: Nyelvtanulás, nyelvtudás | |
Gergely Attila: Történelemtanítás és szociológia | |
Gergely László: Iskolák tüdőgyógyintézetben | |
Géczi Etelka: Emlékek az iskoláról | |
Gombos Zsuzsa: Az orosz nyelv tanítása külföldön | |
Gosztonyi János: Az oktatás- közügy | |
Tanévnyitó beszéd Horvátzsidányban | |
Gödény Endre: Vasárnapi túlóradíj | |
Graf Rezső: Serkentő könyvek | |
Gyömbér István: Beszélgetés helyett vizsga? | |
A Győrffy István Kollégium fölhívása a magyar társadalomhoz a demokratikus Népi Kollégiumokat Építő Mozgalom ügyében | |
Győri György: A csepeli tagozat. Egy főiskola budapesti részlege | |
Dallal, tánccal, rajzkrétával. A sokoldalú személyiségfejlesztés sajátos módja egy budai általános iskolában | |
Egy különös egyetemi kísérlet | |
"Falukollégium" a fővárosban | |
A gyermek önállósága | |
Holtvágányon. Egy befejezetlen építkezés öt esztendeje | |
Iskola felülnézetből | |
Az iskola szerepe a társadalmi mobilitásban. Beszélgetés Gazsó Ferenccel | |
Játék és pedagógia a Balatonnál | |
Kinek a rokona? | |
A könyv semmivel sem pótolható. Beszélgetés Révész Ferenccel, a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár igazgatójával | |
Kőbányai őrjárat | |
Látogatóban az R-20-asnál | |
Miért éppen én? | |
Nincs nevelés ellentmondások nélkül. Beszélgetés Kelemen László neveléspszichológussal | |
Otthonteremtők | |
Szovjet vendégtanórák Óbudán | |
"Tisztelt Döntőbizottság!" | |
Győri György: A jó nyelvi kultúra az irodalmi kultúra alapja. Beszélgetés Megyer Szabolcs Kazinczy-díjas nyugalmazott vezető szakfelügyelővel | |
Győri György - P. Kovács Imre: A napközi otthonról. A budapesti Fazekas Mihály gyakorlóiskola napközi otthonában | |
A szakközépiskolák helyzetéről. A Köznevelés kerekasztala a nyíregyházi Kossuth Lajos szakközépiskolában | |
A tanulóifjúság fegyelméről. A Köznevelés kerekasztala Győrött, a Ságvári Endre Általános Iskolában | |
Gyurkóné Miszlai Gabriella: Hogyan mentették meg a gyerekek Rózsát és Ibolyát? | |
"Nem értek a filmhez..." | |
Hagymásy Endréné: A logopédus jelölje ki | |
Hajnal Árpád: Beszélgetés a békéről | |
Hajnal Iván: Az új iskola: iskolacentrum | |
Halász Árpád: Az elsajátítás útjai | |
Mire legyünk büszkék? | |
Halász László: A tanulók olvasási kultúrája a pszichológus szemével | |
Halda Alíz: Figyelem: létezünk! | |
Kényeztetés és követelés | |
Kiiratkozás | |
A lebeszélő könyvtáros | |
Harmincéves a Társadalmi Szemle | |
Harmincéves az általános iskola | |
Harsányi Zoltán: Meghalt Juhász Antal | |
Tankönyveink stílusa | |
Hary Márta: Az újpesti munkásakadémia | |
Hága Györgyi: Iskola pázsittal | |
Hegedűs T. András: Fejleszthető-e az intelligencia? | |
Nevelési problémák és nevelési magatartások | |
Hercegi Károly: Szakmunkások az iskolapadban | |
Hernádi Miklós: Regényirodalom és pedagógia | |
Hetényi József: Nevelőotthoni lehetőségek | |
Hetés Eszter: Milyen ártalmak érhetik a kisiskolásokat? | |
Hmelnyickij, L.: Egy város összefogása | |
Hoffmann Gertrúd: Gyermekpszichológiai munka a nevelési tanácsadóban | |
Homonnay Szabolcs: A kémiaoktatás jövője | |
Hopp Lajos: Az író Rákóczi | |
Horcicková, Eva: Az oktatási és nevelési rendszer továbbfejlesztése | |
Horváth ajtony: A mundér becsülete? | |
Szobafogság | |
Horváth Gabriella: Kísérletezzünk-e a neveléssel? | |
Az olvasástanítás két módszere | |
Horváth Jánosné: A tanár emberi példája | |
Horváth Józsefné: Társadalmi összefogással | |
Horváth Lászlóné: Egy könyvtárban tartott óra tapasztalatai | |
Horváth Márton: Reformkísérleteink tanulságai | |
Hudy Endre: "Aki dudás akar lenni" | |
Huszonöt éves a Képes Nyelvmester | |
Huszonöt éves az Ifjúsági Lapkiadó | |
Az ifjúság neveléséről | |
Illés Andrásné: Csodálkozom és irigykedem | |
Illyés Gyula emlékei az iskoláról | |
Illyés Gyula: Szabadság és műveltség. (Részletek a "Kiáltvány a parasztság művelődése ügyében" c. írásból) | |
Incze Zsuzsa: Természettudományos tantárgyak szövetsége | |
Inkei Péter: Fakultatív tanítás az iskolában | |
Nemzetközi nevelésszociológiai munkaértekezlet | |
"Itt kezdett kiegyenesedni bennem a lélek". Kollégisták visszaemlékezései | |
Iván László: Zugtanítók, zugiskolák | |
Járó Katalin - Veres Sándor: Önmeghatározás és társas pozíció | |
Jezsovics Sarolta: Egy napközis nevelő jegyzeteiből | |
Jókai Anna: Iskolák és különbségek | |
Jóvér Béláné: Az új történelemkönyvről | |
Jubileum Karcagon | |
Juhász Károly: Szóljanak a jelöltek | |
Juhász Sándor: Tornatermek, sportudvarok | |
Kabainé Huszka Antónia: A koragyermekkori szocializálódás a bölcsődében | |
Kaiser Anna: Már tudnak olvasni a cigánygyerekek | |
Kalmár Ernő: Viselkedészavarok rendezése természetes környezetben | |
Kamondiné Molnár Margit: A továbbtanulásról | |
Kardos József: A pedagógusképzés helyzete és fejlesztésének feladatai | |
Karlovitz János: A pályairányítás segédkönyvei | |
A tankönyvek és a tankönyvkritika | |
Kádár János: A szocializmust építő magyar nép értékeli a fiatalok munkáját | |
Kálmáná György: Az általános iskola továbbfejlesztése | |
Iskolahálózatunk korszerűsítése | |
Kánya Éva: A szülők segítettek | |
Kárpáti Andrea: Diákok az Ermitázsban | |
Szovjet gyermeklexikon | |
Kávássy Sándor: Példaképem: Szabó István | |
Kéri Henrik: A kémiaoktatás jövője | |
Kirova, Mária: A kongresszus a nevelésről | |
Kis Géza, K.: Egy elsős apa kalandjai | |
Kiskun Farkas László: Ábrándozás a "hangos iskoláról". A hangtár-ügy ürügyén | |
Kispesta István. 1918-1976 | |
Kiss Albertné: Stílusunk romlása | |
A tanár szabadsága | |
Kiss Árpád: Iskola, osztály, osztályharc. Egy francia marxista neveléstudós könyvéről | |
Kiss Elemér: Az iskola nevlési rendszere | |
Kiss Ferenc: Hogyan szemléltetek? | |
Saját erőből | |
Kiss Géza: "Érted haragszom, nem ellened" | |
Kiss György Mihály: Technikai fegyvertár- kis hibával | |
Kiss József: Nevek a tablón | |
Kiss Lászlóné - Nagy Attiláné: Az érem másik oldala | |
Kiss Zoltán: Pillanatfelvétel | |
Kocsis József: Az iskola igazgatása és a munkaközösségek | |
Az iskolák arculata és a felügyelet | |
Az iskolai könyvtár nem nélkülözhető | |
Nagyobb lehetőség, nagyobb felelősség. (Öt százalék bérfejlesztésre) | |
Tűnődés az érzékenységünkről | |
Kocsis Tibor: Mire való a bérfejlesztés? | |
Nevelők beszélnek | |
Koltai Magdolna: Cigánytanulóink segítése | |
Koltói Ádám: Közvetlen hangon | |
Kondakov, M. I.: Pedagógiai tudomány és pedagógiai gyakorlat | |
Kondratova, V.: Az első tanítónőm | |
Kopiás Sándor: A pedagógusok és a közművelődés | |
Korányi Erzsébet: Mire legyen büszke egy alma mater? | |
Koren István: A taneszközökről | |
A Tanért válasza | |
Kornidesz Mihály: Az oktatás és nevelés korszerűsítését az egész társadalom figyelemmel kíséri | |
Kovalevszkij, Kirill: Munkára nevelés az iskolában | |
Kovács Antal: Árkádiában élünk | |
Kovács Endre: A pályaválasztás jelene és jövője | |
Kovács Géza: Iskolák és üzemek Ajkán | |
Segít a pszichológia | |
Kovács Imre, P.: Ászár két arca | |
A békéscsabai műhely | |
Gyulai Pál (1826-1909) | |
"Kidobott" bérmaradványok | |
Kirakatban és változásban | |
Minden iskolát ellátunk az alap-vető taneszközökkel. Beszélgetés Koren Istvánnal, a Tanért vezérigazgatójával | |
"Örökös hiányérzet hajt előre". Bemutatjuk a budapesti II. Rákóczi Ferenc Gimnázium tanárátA Sárrét gimnáziuma | |
Szabad szombat | |
Szakmunkások szakközépiskolája | |
Szeretettel és szigorúsággal lehet nevelni. Bemutatjuk Magyar Istvánné pesterzsébeti orosz szakos tanárnőt | |
Törvény a közművelődésről | |
Kovács Imre, P.: A tanórák védelme | |
Kovács Józsefné - Sinka Endréné: A szomszédban láttuk | |
Kovács Máté: Az általános iskola a megvalósulás útján | |
Kozéki Béla: Motiváció az iskolában és a családban | |
Kozma Tamás: Fejleszthető-e a holland közoktatás? | |
Hosszú távú oktatástervezés | |
A jövő iskolájáért | |
"Rejtettt" tanterv | |
Társadalmi fejlődésünk és az általános iskola | |
Vendégmunkások és a tanulás | |
Kozma Tamás: Padok | |
A tanulás tere | |
Kósa László: Csengeri krónika | |
Szeged reneszánsz kori műveltsége | |
Kósa Somogyi István: Szerves vezetők és félvezetők | |
Kóti János: A rendszeres nevelési segélyről | |
A közoktatási népbiztos emlékezik | |
Kőrös Endre: Létezhet-e szilícium alapú élet? | |
Kőszegi Kontra György: Beszélgetések a budai tanítóképző főiskolán | |
Társtalanul | |
Krausz Éva: Nem zsákutca | |
Kroninstein Gábor: Egységvcsomag | |
Tanulásra ítélve | |
Kuczik Istvánné: Mi egész nap játszunk | |
Kuczka Péter: Lesz-e magyar űrhajós? | |
Kulcsár Ildikó: "A fuvola könnyű hangszer". Bemutatjuk Kárász Ilona zenepedagógust | |
Hetvenkét órás otthon | |
Hivatásunk rangjáért | |
Legyen rang a tanulás | |
Megállt a tudomány | |
Őszintén az iskoláról | |
A "papír" hatalma | |
Szemtelenek? | |
Tanító filmek seregszemléje | |
"Tárgy: spontán abortusz" | |
Tények különböző megvilágításban | |
Úttörők és KISZ-esek között | |
Kulcsár Ildikó: A Lobogó új tervei | |
Kurucz Géza: Nemzetközi nyelvre volna szükség | |
Kuti István: Huszonnégy boldog ember. (=Öt százalék bérfejlesztésre) | |
Kürti P. Jarmila: Az alkotó ismeretszerzés és az oktató-nevelő munka | |
Laczik Jánosné: A közösség öntörvénye | |
Laczkó B. András: Szervezetfejlesztés az iskolában | |
Lada Éva: Hárman az idősebbek közül | |
Lajos József: Munkaterv és rugalmasság | |
Lang Anna: Szótárért elégtelen | |
László János: Szerepelméleti kutatások | |
Lendvayné Aba Ildikó: A tantervek és az órán kívüli nevelés | |
Lengyák Péter: Egy iskola segítsége | |
Lengyel Ádám: Vigyázzunk a környezetünkre | |
Lénárd Ferenc: A pedagógiai kísérletezés etikájáról | |
Losonczi Miklós: Nevelés? | |
Országos tanterem | |
Lovász Gabriella: Integrált anyanyelvi nevelés | |
Lőrik József: Egy könyvismertetés margójára | |
Lukács Ákos: Foglalkozásuk iskolatitkár | |
Munkaidőnk: az életünk | |
Magyar Ferencné: Az olvasástanítás új módszere | |
Magyar-jugoszláv tankönyvkiadási együttműködés | |
Markovics Tibor: Nemcsak a tábla változott. Egy nevelőotthon újjászületése | |
Maróthy László: Tetterős embereket akarunk nevelni | |
Maróti Zsuzsa: Ifjúsági osztályok Győrött | |
Kinőttél már a gyerekkorból | |
Pápaiék birodalma | |
Márffy István: A rábeszélő könyvtáros | |
Medgyes Béla: Nemzetközi együttműködés- hatékonyabb pedagógiai tájékoztatás | |
Medvegy Antal: Egy vendégszoba megdicsőülése | |
Házasságkötés miatt... | |
Példa | |
Szellemi tornaterem | |
A vendéglátás alsó határa | |
Meghalt Stolmár László | |
Mezei Gyula: "Egy üzem- egy iskola" Budapesten | |
Ki a tehetséges gyerek? | |
Mészáros Lajos: Jó kirándulás volt | |
Mihályi Sándor: Miniszteri értekezlet Nyíregyházán | |
Miklósvári Sándor: Nincs különválasztva | |
Mikusné Nádai Magda: Zánkai törekvések | |
molnár Erzsébet: pályaválasztás lesből | |
Molnár Károly: Csak a munkaritmusuk lassú | |
Molnár Mátyás: A Rákóczi-hagyomány az iskolában | |
Morvay István: Csizmás kandúr | |
Munkásőrök a hazafias nevelésért | |
Nacskina, N.: Gyerekek és évszakok | |
Nagy Ferenc: A szöveg tudománya | |
Nagy Ferenc: Kibernetikai kisenciklopédia | |
Nagy József: Embereszményünk és az általános iskola | |
Az oktatás stratégiái | |
Nagy László: Jó intézkedés volt. (Öt százalék bérfejlesztésre) | |
Nagy Sándor: Megjegyzések a felnőttoktatáshoz | |
Nagy Sándorné: Érési idő | |
Költőpénz | |
Nem elég a gyakorlat | |
Óvjuk meg a tankönyveket! | |
Németh Géza, B.: Egyes- könnyű kézzel | |
Németh László: (Berzsenyi Dánielről) = 200 éve született Berzsenyi Dániel | |
Németh Szilvia: Arcképvázlat egy tanítóról | |
Németi Tibor: Titoklesen? | |
Novák Gábor: Értsünk szót a szülőkkel | |
Furcsa tiltás | |
Gyógypedagógiai alapismeretek | |
Az írás hitele | |
Kifelé a zsákutcából | |
Látogatás egy testnevelés tagozatos iskolában | |
Mi a fontos? | |
A sport nagykorúsága. Beszélgetés Frenkl Róbert egyetemi tanárral | |
Szenvedélyem a tanítás és a kutatómunka. Bemutatjuk Dr. Sipos Lajost, az újpesti Könyves Kálmán Gimnázium tanárát | |
Tanár vagyok ma is | |
Tudományos társaság a család- és nővédelem segítésére | |
Újpesti úttörők között | |
Novák Gábor - Várdai Gábor: Egy fedél alatt | |
A pályakezdő pedagógusok elhelyezkedéséről | |
Az úttörőmozgalom harminc éve | |
Tanácskozás a felsőoktatásról | |
Az új testnevelési tantervekről | |
Nyelvi klubdélután Kőbányán | |
Nyilas Dezső: Merre tart az általános iskola? | |
Nyőgéri József: Célom: összefogni, nevelni az embereket. Bemutatjuk Vajda József zalaegerszegi tanárt | |
Az oktatás ötéves terve egységet, tudatosságot igényel a szemléletben és a cselekvésben. Interjú Polinszky Károly miniszterrel | |
Oláh Imre - Vágvölgyi Ferenc: Újra a kisegítősökről. Bátmonostoron 12,1 százalék | |
Orbán Sándor: Az iskolai felügyelet a Szovjetunióban | |
Orosházi Katalin: Pártatlan elbírálást | |
Orosházy Lajos: Egy biológiai tankönyvről | |
Ónody Miklós: A második világháború története | |
Öt százalék bérfejlesztésre | |
Ötevenéves a Korunk | |
Padányi Lajos: A nyelvtudásról | |
Paizs Imréné: Az olvasó diákok statisztikája | |
Palásti László: Az ezeréves mecsetiskolától Tagore egyeteméig. Beszélgetés Germanus Gyulával | |
Papp Ferenc: Számítógépek a nyelvtudományban | |
Papp Irén: Hol a hiba? | |
Parfjonova, N. M.: Kongresszus után- új távlatok felé | |
Pataki Ferenc: A pszichológia a nevelésben | |
Patkós András: A pszionok. Fizikai Nobel-díj, 1976 | |
Pál Lénárd: Mit kaptam útravalóul? | |
Pál Rita: Iskola a Jókai utcában | |
Pálffy Zoltán: "Illendőségi határ?" | |
Pálfi Szilárd: Kézírásunk romlásáról | |
Pálvölgyi Lajos: A gép és az ember | |
Pártmunka az iskolában | |
Pásztor Bertalan: A meghunyászkodás ellen | |
Pásztor Emil: Mit hiztak magukkal? | |
Pecsernyikova, I.: Pedagógiai népi egyetem | |
Pedagógusnapi kitüntetések | |
Petrenka János: Mindentudó készülék | |
Petri Andrásné Feyér Judit: Hogyan tanítsunk olvasni? | |
Petrus Magda: Így is lehet nézni? | |
A 400 millió ránk eső része | |
Péter László: Nemcsak a csata | |
Péterfy Éva: Válasz "Az első hó" írójának | |
Polinszky Károly: (Levél) a tankötelezettség teljesítéséről. Valamennyi általános iskola igazgatójának, tanítóinak, tanárainak | |
A tanulók cselekvő részvétele nélkül nem lehet korszerűen nevelni | |
Polsakiewicz Hanna: Ezer nevelési tanácsadó tanár | |
Popovics Antal: Várja őket a társadalom | |
Prokofjev, M. A.: Közoktatási feladataink a tizedik ötéves tervben | |
Pusztai József: Amire egy könyv figyelmeztet | |
Puzirjev, F. I.: Áttérés az általános középfokú oktatásra | |
Rajkainé Bagi Aranka: Pedagóguslakások Kazincbarcikán | |
Rácz-Székely Győző: Dunaújvárosi képek- óvodákról, iskolákról | |
Komplex esztétikai nevelési kísérletek | |
Költő a mezsgyén | |
Körzetesítés a Bakony alján | |
A kőszegi gimnázium | |
"Még a lovak lábát sem patkolták meg".- A mohácsi csata 450. évfordulója | |
Szebbek, tartalmasabbak lesznek az új tankönyvek. Beszélgetés Petró Andrással, a Tankönyvkiadó igazgatójával | |
Rácz-Székely Győző: Deák Ferenc, 1803-1876 | |
A Rákóczi-ünnepségek elé | |
Rét Rózsa: Esztétikai- irodalmi nevelés | |
A jövő iskolájáért | |
A matematikai nevelés | |
Nyelvi-kommunikációs nevelés | |
A szomatikus nevelés | |
Technikai műveltség- technikai nevelés | |
A természettudományos nevelés | |
Történeti- társadalmi- politikai nevelés | |
Révay Gyula: A kerekasztalról | |
A szép beszédre serkentsünk | |
Tanítás és történelemszemlélet | |
A vizsgák légköre | |
Rézman Imréné - Rézman Imre: A fegyelem titka | |
Rideg István: Tankönyveink nyelve | |
Ritoók Pálné: Az iskoláskor küszöbén | |
Rolle, Hans: A kongresszusi elvek valóra váltásáért | |
Róna Borbála: Mentálhigiéné az iskolában | |
Rónaky Edit: Találós kérdések | |
Változatosabb tankönyveket | |
Visszafejlődünk? | |
Róta Pál: Békés megyei helyzetkép | |
Ruszkay András: Befejezzük vagy csak abbahagyjuk a tanévet? | |
Sarkadi László: Kokárda és vörös szegfű | |
Ságh Edit: Fényben és árnyékban | |
Sándor László, N.: Átválthatatlan diplomák | |
Csak három százalék? | |
Demográfia, munkaerő-gazdálkodás, közoktatás (Interjú Dr. Szabady Egonnal) | |
Sárai Zsuzsanna: Kérdőjelek egy pecsét ürügyén | |
Sári Gusztáv: Újra az iskol,ai adminisztrációról | |
Schelken Pálma: "Megszerettetni a közös éneklést" | |
Bemutatjuk Szokolyi Lajos szakoktatót | |
Zeneiskolák a fővárosban | |
Sej, szellők, fényes szellők... Harminc éve született a NÉKOSZ | |
Sipos Antal: Mikor kezdjük a zenetanítást? | |
Sugárné Kádár Júlia: A nyelvi-kommunikációs készség fejlődése | |
Szabolcsi Anna: Nyelv a társadalomban | |
Szabolcsi László: Továbbképzési kísérlet Szabolcsban | |
Szabó Ernő: Doktorosítunk? | |
Szabó Ernőné: Intézkedtek | |
Rövid örömünk | |
Szabó Éva: Fiatalok a tantestületben | |
A pedagógusok munkatársai | |
Szabó Józsefné: Kapcsolatom a szülőkkel | |
Mibe kerül az iskolatej? | |
Szabó Lászó: A műszaki könyvek korszerűsítéséről | |
Szabó László: Úttörőparlamentek | |
Szabó Mihály: Fölösleges aggodalom | |
Heverő gépek az iskolában | |
Szabó Miklós, D.: Apróságok- nagyban | |
Magánélet és nevelés | |
Szabó Pál: Az iskolaérettségről | |
Szalai Katalin: Vezetés, hatékonyság, olajkályha | |
Szalay László: Korszerűsítés, oktatástechnika | |
Szalay-Marzsó Lászlóné: Környezetvédelem az iskolában | |
Szalmási Pál: Szükségünk van a humán műveltségre | |
Szebenyi Péter: Mit mond a felépítésük? (Az új tantervek elé) | |
Szegál Borisz: A gyermeki erőszakosság természete és szabályozása | |
Szerb Antal: (Berzsenyi Dánielről) = 200 éve született Berzsenyi Dániel | |
Szerényi Mária: Lehet-e cél a passzív nyelvtudás? | |
Szényi Gábor: Lánoyk zárt körben | |
Szíjártó István: Diákújságok | |
Sziklainé Gombos Zsuzsa: Nyelvtanulás szuggesztív alapon | |
Szilágyi János: Rendhagyó nevelőotthon Pécsett | |
Szikladányi Mária: Radák Olga emlékezete | |
Szlatényi Béla: A sportünnepélyekről | |
Szoboszlay Béla: A lengyel szaktantermek | |
Szűcs Antalné: Igazolvány nélkül nem lehet? | |
Szűcs Ágnes: Folyamatos fejlesztés az iskolában | |
Szűcs Istvánné: A tettek beszéltek és beszélnek. 30 éves a magyar úttörőmozgalom | |
Szűcs József: Azóta sok minden történt | |
A szülők foglalkozása szerinti statisztikai felmérésről | |
Tantervi tervezetek | |
Irodalom. Általános iskola 5-8. osztály | |
Irodalom. Gimnázium I-IV. osztály | |
Magyar nyelv. Általános iskola 5-8. osztály | |
Magyar nyelv. Gimnázium I-IV. osztály | |
Történelem- állampolgári ismeretek. Általános iskola 5-8. osztály | |
Történelem és társadalmi ismeretek. Gimnázium I-IV. osztály | |
Tari Kálmán: Cikkünk nyomán | |
Temetés után | |
Templom Józsefné: Úttörőparlament a Fóti Gyermekvárosban | |
Tibor Klára: Beiratkozás után. Tanteremgondok a XXI. kerületben | |
A jelenlét- mérce? | |
Múzeum az iskolában- iskola a múzeumban | |
Timár András: Libéria nevelésügye | |
Toma András: Segítsük a kezdőket | |
Tóth Béla: Szemetelő kirándulók | |
Tóth Dénes: Megbecsülés, közérzet | |
Tóth Erika: A szóval verésről | |
Tóth Ernő: Szocialista közgondolkodást | |
Tóth Ernő: Játékos fejtörők | |
Tóth Etelka: Ez kell neked, vásott kölyök! | |
Mit várhatunk a felelősöktől? | |
Szükség van a pszichológiára | |
Tóth József: A szabályozás változatai | |
Tóth László: Almát körtével? | |
Önmagukról, a pályáról vallottak | |
Tóth László (Nyíregyháza): Kiváló munkaközösségek Szabolcsban | |
Tóth László, B.: Papírral a kézben | |
Tóth László, D.: A zeleméri árvaház | |
Tóth Miklós: Csak magánügy? | |
Tóth Sándor: Mikor tanuljon? | |
Tóth Tibor: Vissza a tanyára? Riport a tanyai kollégiumokról | |
Tölgyesi József: Még egyszer az iskolatitkárokról | |
Továbbképzés a gyermekgondozási szabadság idején | |
Török Lehel: Egy tantestületben Radnóti Miklóssal | |
Történelmünk- tíz kötetben | |
Trencsényi Borbála: Vonzóbb irodalomtanítást | |
Tüskés Tibor: Németh László katedrája | |
Szakmájuk művészei lesznek | |
Tyerescsenko, A.: Az új fiú | |
Unger Mátyás: "Hogy megérdemeljem a nép bizalmát és szeretetét." II. Rákóczi Ferenc próbatételei | |
Új szervezeti rend sz OPI-ban | |
Újhegyi Lajos: Ábránd és valóság | |
Útravaló. Írók, tudósok vallomása a pedagógushivatásról | |
Vaikó Éva: Közművelődés Sarudon | |
"Valami nagyon jó reménység volt." Politikusok, írók, tudósok a NÉKOSZ-ról | |
Valkó Péter: Segíthetnek az egészségügyiek | |
Varga Sz. Sándor: Porosodó technika | |
Varga Tamás: A hetedikes matematikakönyv védelmében | |
Varga Zoltán: Példa és ösztönzés | |
Varga Zoltán: A mából induljunk! | |
Vass János: Egymást segítve | |
Vass Lajosné: Az iskola nyitottságáról | |
Vatai Anna: Magányra ítélve | |
Vati Papp Ferenc: Amit tettem értük, azt velük együtt tettem. Beszélgetés Szathmáry Lajossal | |
Egy kiáltvány jubileumán. Beszélgetés Illyés Gyulával | |
Közoktatás, svájci módra | |
A nemzetközi együttműködés szolgálatában. Interjú Leo Ferniggel | |
Próbatétel, nyugdíj előtt | |
Vándor Éva: Klubfoglalkozás tanórán | |
Vári Péter: A programozott oktatás | |
Vilcsek Jánosné: A közvélemény ereje | |
Virágvölgyi Péter: Írástanításunk tegnap, ma, holnap | |
Vita Zsigmond: Gáspár János, a magyar gyermekirodalom úttörője | |
Vitruk, A.: Művészettörténeti klub | |
Voksán József: A felnőttoktatás iskolarendszerünk szerves része | |
Welker Ottó: Az új tantervek elé | |
Zibolen Endre: Iskoláinkban is százéves a méter | |
Képek, jelképek a nevelés történetéből. A hét szabad művészet | |
Képek, jelképek a nevelés történetéből. A virgácstól a fáklyáig | |
A négyezer éves tanterem | |
Zöldi László: Miért kell Moháccsal foglalkozni? | |
Kerekasztal-beszélgetés történelemszemléletünk zavarairól | |
Mire képes a történelemtanár? Kerekasztal-beszélgetés a történelemtanítás ellnetmondásairól | |
Topográfia | |
Zrinszky László: A nevelésközpontú iskoláért | |
Zsaskovszky Krisztina: A közlés öröme | |
Zsidei Barnabás: Harsogó pedagógia | |
Zsolnai József: A jó tanító és a pedagógiai kutatás | |
Bognár József: Klubrendszer a felső tagozaton | |
Győri György: Dallal, tánccal, rajzkrétával. A sokoldalú személyiségfejlesztés sajátos módja egy budai általános iskolában | |
Incze Zsuzsa: Természettudományos tantárgyak szövetsége | |
Maróti Zsuzsa: Ifjúsági osztályok Győrött | |
Rácz-Székely Győző: Komplex esztétikai nevelési kísérletek | |
Szilágyi János: Rendhagyó nevelőotthon Pécsett | |
Külföld | |
Bíró Ferencné - Pesti János: Források- eszközök | |
A VI. nemzetközi történelemtanítási szimpozion | |
Gombos Zsuzsa: Az orosz nyelv tanítása külföldön | |
Inkei Péter: Nemzetközi nevelésszociológiai munkaértekezlet | |
Kozma Tamás: Vendégmunkások és a tanulás | |
Kozma Tamás: A tanulás tere | |
Sziklainé Gombos Zsuzsa: Nyelvtanulás szuggesztopédiai alapon | |
Amerikai Egyesült Államok | |
Győri György: Egy különös egyetemi kísérlet | |
Anglia | |
Szűcs Ágnes: Folyamatos fejlesztés az iskolában | |
Bulgária | |
Kirova, Maria: A kongresszus a nevelésről | |
Csehszlovákia | |
Csontos Magda: Új osztályozási és vizsgarend | |
Horcicková Eva: Az oktatási és nevelési rendszer továbbfejlesztése | |
Franciaország | |
Baracs Ágnes: Iskolarendszer és fejlesztési tendenciák Franciaországban | |
Hollandia | |
Borsányi László: A holland iskolamúzeum | |
Kozma Tamás: Fejleszthető-e a holland közoktatás? | |
Jugoszlávia | |
Boreczky Elemér: Oktatáspolitika és iskolatovábbfejlesztés Jugoszláviában | |
Lengyelország | |
Polsakiewicz, Hanna: Ezer nevelési tanácsadó tanár | |
Szoboszlay Béla: A lengyel szaktantermek | |
Libéria | |
Timár András: Libéria nevelésügye | |
Német Demokratikus Köztársaság | |
Rolle, Hans: A kongresszusi elvek valóra váltásáért | |
Német Szövetségi Köztársaság | |
Kozma Tamás: "Rejtett" tanterv | |
Svájc | |
Vati Papp Ferenc: Közoktatás, svájci módra | |
Szovjetunió | |
Kárpáti Andrea: Diákok az ermitázsban | |
Szovjet gyermeklexikon | |
Kovalevszkij, Kirill: Munkára newvelés az iskolában | |
Orbán Sándor: Az iskolai felügyelet a Szovjetunióban | |
Szemle | |
Bayer István: "Kis fizikus" munkafüzetek | |
Bába Iván: Vajúdó parasztvilág | |
Bálint Margit: Gyerekek napköziben | |
Beke György: Apor Péter, az emlékíró | |
Bencze Lajos: Biológiai stúdium | |
Bozóky Éva: Dokumentumok U. M.-ről | |
Életmód és család | |
Fővárosi munkáscsaládok művelődési helyzete | |
Bozsaky Katalin: A néprajz elmélete | |
Csontos Magda: Hangpantheon | |
Mit tehet egy tanár? | |
Csorba Csaba: A kápolnai csata jelentősége | |
Könyv Metternichről | |
Kurucok romantika nélkül | |
Mondák és álmondák | |
Csulák Mihály: Kézenfogva | |
Tárgyilagos verselemzés | |
Gábor István: Borisz Godunov | |
Írószobák | |
Légy jó mindhalálig az Operában | |
Oedipus rex | |
Rákóczi-bemutató a Budapesti Gyermekszínházban | |
Sem emlék, sem varázslat | |
Szabó Magda drámája a Nemzetiben | |
Gábor István: Látjátok feleim | |
Genzwein Ferenc: Az oktatásügyi szervezetkutatás lehetőségei | |
Győri György: A cigánytanulók neveléséről | |
Győri György: Bartók és Svácj | |
Kétféle szemlélet | |
Harsányi Zoltán: Pest megyei barangolások | |
Hernádi Miklós: Válságban a szociálpszichológia | |
Iszlai Zoltán: Hét gömb rendje | |
Krúdy történelmi elbeszélései | |
Kelényi István: Sánta Ferenc portréja | |
Karlovitz János: Cigánygyerekek az iskolában | |
Kiss Gy. Csaba: Szilágysági hepehupa | |
Kovács Imre, P.: Berzsenyi ébresztése | |
Filozófusok a nyelvről | |
Kovács Imre, P.: A hivatalos nyelv magyarságáért | |
Mongol mitológia | |
Kozma Tamás: Korunk kihívása? | |
Kozma Tamás: Kompenzál-e a kompenzáló oktatás? | |
A szociológia ágazatai | |
Szociológia és iskolatervezés | |
Szovjet pedagógia, szovjet pedagógusok | |
Kósa László: Bejárta Tolnát, Baranyát | |
Bújj, bújj, zöld ág... | |
Kőszegi Kontra György: A szülői munkaközösségekről | |
Kulcsár Ildikó: Mit tehet az osztályfőnök? | |
Prózaelemzés | |
Kulcsár Ildikó: A mi világunk | |
Majoros József: Irodalom és társadalom | |
Marafkó László: Babits Mihály és a forradalmak kora | |
Nagyváros születik | |
Az udmurt irodalom története | |
Mecséri Simon: Párválasztási véleménykutatás | |
Mohás Lívia: Fejlődéslélektani vizsgálatok | |
Felkészítés az iskolára | |
Morvay István: Két új magyar filmről | |
Vörös rekviem | |
Nagy Ferenc: Gyakorlóanyag a pöszeség javításához | |
Játékos nyelvtan- játékos helyesírás | |
Nagyszentpéteri Géza: Hogyan levelezzünk? | |
Közoktatás és pedagógia az abszolutizmus és a dualizmus korában | |
Szervezetkutatás az iskolában | |
Szuhomlinszkij pedagógiai írásai | |
Versek mikroszkóp alatt | |
Nemess Mariann: Tapasztalatgyűjtemény tanítóknak | |
Németh István: Korunk nemzeti felszabadító forradalmai | |
Nemzetek születése | |
A nemzetközi munkásmozgalom története 1945-1974 | |
Tanulmányok a Varsói Szerződésről | |
Novák Gábor: Korunk tudománya | |
A viselkedés tanulható | |
Novák Gábor: Úttörőknek, kisdobosoknak | |
Ónody Miklós: A honvédelmi nevelés segítése | |
Ökrös László: Kérdések a vallásról | |
Pásztor Emil: A magyar nyelv tantárgy-pedagógiája | |
Magyar nyelvemlékeink | |
Pósa Zsolt: Jövőkutatás | |
Rácz-Székely Győző: Csillag a máglyán | |
"Mostan kedvem kerekedik" | |
Rácz-Székely Győző: "Akinek Magyarország adósa" | |
Szerb Antal | |
Rubóczky István: Az alakuló ember | |
Könyvek a fizikáról | |
A szabadság első hónapjai | |
Salamon Zoltánné: Pedagógus kórusfesztivál Sopronban | |
Seres József: Fenyő Miksa és a Nyugat | |
Szekér Endre: Filmelemzés magyarórán | |
Vadrózsák | |
Tóth Ernő: Két zenei kiadványról | |
Tóth László: A nemzet provokátora | |
Ürögi Imre: Két katonai kiadványról | |
Vati Papp Ferenc: "Szembesíteni eszméket és valót" | |
Az ismertetett könyvek | |
Andics Erzsébet: Metternich és Magyarország | |
Bálint Sándor: Szeged reneszánszkori műveltsége | |
Bánkúti Imre: A kurucok első dunántúli hadjárata (1704 január-április) | |
Bárdos Lajos: Hangzatgyakorló | |
Beke György: Szilágysági hepehupa | |
Berger György: Fejtörő játékok, játékos fejtörők | |
Békés István: Pest megyei barangolások | |
Bromlej, J. V.: Etnosz és néprajz | |
Brutyenc, K. Ny.: Korunk nemzeti felszabadító forradalmai | |
Czövek Erna: Emberközpontú zenetanítás | |
Csepeli Gy. - Hegedűs T. A. - Kozma T.: Az oktatásügyi szervezetkutatás lehetőségei | |
Dankó Imre: Csengeri krónika | |
Dér Zoltán: Három tudós tanár | |
Domokos Péter: Az udmurt irodalom története | |
Duba Gyula: Vajúdó parasztvilág | |
Erdei Ferenc: Agrárgazdasági tanulmányok | |
Magyar tanyák | |
Fekete Sándor: A nemzet prókátora | |
Fenákel Judit: Dokumentumok U. M.-ről | |
Fenyő Miksa: Feljegyzések és levelek a Nyugatról | |
Ferge Zsuzsa: Az iskolarendszer és az iskola tudás társadalmi meghatározottsága | |
Fuchs, Werner: Bartók Béla Svájcban | |
Füle Sándor: Nevelőmunka az általános iskolai napközi otthonokban | |
Gazsó Ferenc: Iskolarendszer és társadalmi mobilitás | |
Gecse Gusztáv: Kérdések a vallásról | |
Gonobolin, F. N.: A figyelem fejlesztése | |
Gulyás Sándor: Cigánygyerekek hátrányai és esélyei | |
Hivatalos nyelvünk kézikönyve | |
Hoffmann Ottó: Anyanyelvi nevelés az általános iskola felső tagozatában | |
Honffy Pál: Filmelemzés a magyarórán | |
Honffy Pál - Szabolcs Árpád: Hogyan levelezzünk? | |
Horgas B. - Levendel J. - Trencsényi L.: A gyerekek másképpen olvasnak | |
Horváth A. - Hartai L. - Zábory S.: Korszerű oktatástechnikai eszközök és módszerek a katonai képzésben | |
Illés Lajosné: A szovjet pedagógia története. 1917-1972 | |
Illyés Gyula: Itt élned kell | |
Jánossy Lajos: Fejezetek mechanikából | |
Kathona Géza: Fejezetek a török hódoltsági reformáció történetéből | |
Kelendi Gyuláné: Gyerekek a napköziben | |
Kerékgyártó Imre - Kiss Katalin: Mit tehet az osztályfőnök? | |
Key, Ellen: A gyermek évszázada | |
Király István: Irodalom és társadalom | |
Kiss Dénes: Hét gömb rendje | |
Kiss Tamás: Árkádiában éltünk | |
Korszerű eljárások az általános iskola első osztályában | |
Kosztolányi Dezső: Látjátok, feleim | |
Kovács Géza: A jövő kritikus elágazási pontjai | |
A nagy távlatok és a tervezés | |
Kovács Lajos: Tapasztalatok a cigánytanulók nevelésének és oktatásának köréből | |
Kozlova, M.: Nyelv és filozófia | |
Kósáné Ormai Vera - Járó Katalin - Kalmár Magda: Fejlődéslélektani vizsgálatok | |
Köte Sándor: Közoktatás és pedagógia az abszolutizmus és a dualizmus korában (1849-1918) | |
Kriza János: Vadrózsák | |
Krúdy Gyula: Rákóczi harangjai | |
Kulcsár Júlia, V.: A könyv és a 10-14 éves gyermek | |
Kulcsár Kálmán: A szociológia ágazatai | |
Lang, Johannes G.: Az elektromos és mágneses erőtér | |
Láng Ferenc: Biológiai Stúdium | |
Lengrand, P. - Jessup, A. I.: Permanens nevelés | |
Lengyel Dénes: Magyar mondák a török világból és a kuruc korból | |
Régi magyar mondák | |
Lőrioncz László: Mongol mitológia | |
Lux Alfréd: Az alakuló ember | |
Molnár József - Simon Györgyi: Magyar nyelvemlékek | |
Myrdal, Gunnar: Korunk kihívása | |
Nagy János - Pataki István - Sterl István: Húsz év a szocializmus és a béke védelmében | |
A nemzetközi munkásmozgalom története. 1945-1974 | |
Niederhauser Emil: Nemzetek születése Kelet-Európában | |
Papp János: "Forr a világ..." | |
Pataki Ferenc: Utak és válaszutak a mai szociálpszichológiában | |
Pálhegyi Ferenc: Gyermekek frusztrációs próbája | |
Pekelisz, Viktor: Kibernetikai kisenciklopédia | |
Ridnyik, V. J.: Kvantummechanika mindenkinek | |
Sas Elemér: Beszélgetések a fizikáról | |
Sas Judit, H.-: ÉLetmód és család | |
Seres József: Szépprózai művek elemzése | |
Serfőző László: Barátok, fegyvertársak | |
Simon István: Írószobák | |
Sípos Lajos: Babits Mihály és a forradalmak kora | |
Somlyai Magda: Nagy csaták után | |
Szabó Pál: Iskolás lesz a gyermekünk | |
Szilágyi Vilmos: Pszichoszexuális fejlődés- párválasztási szocializáció | |
Sztyepanov, J. V. Sz.: Szemiotika | |
Szuhomlinszkij: A kommunista személyiség nevelése | |
Szülők és nevelők | |
Tüskés Tibor: Nagyváros születik | |
Versről versre | |
Török Gábor: József Attila-kommentárok | |
Varga Ferencné: Sző, fon, nem takács. Mi az? | |
Vasy Géza: Sánta Ferenc | |
Vincze Flóra Vincze László: Regényirodalom és pedagógia | |
Vinczéné Bíró Etelka: Gyakorlóanyag a pöszeség javításához | |
Völgyesy Pál: A pályaválasztási döntés előkészítése | |
Pályázatok, pályázati eredmények | |
Kulturális Minisztérium és az Országos Pedagógiai Intézet "Iskola a múzeumban- múzeum az iskolában" c. pályázata | |
Magyar Tudományos Akadémia Művészettörténeti Kutató Csoport: Művészettörténeti pályázat tanárok részére | |
Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézet: Nyelvtudományi pályázat egyetemi végzettségű tanárok részére | |
Magyar Pedagógiai Társaság, Oktatási Minisztérium, Honvédelmi Minisztérium stb.: Pályázat a honvédelmi nevelés körében | |
Magyar-Szovjet Baráti Társaság, a Szovjet Irodalom szerkesztősége és a Lapkiadó Vállalat pályázata a szovjet irodalomról | |
Magyar Úttörők Szövetsége, Oktatási Minisztérium stb.: Pályázat a Kincskereső c. folyóirat felhasználásáról | |
Oktatási Minisztérium Általános Iskolai Főosztály: Pályázat a könyvtárak, a múzeumok és a művelődési otthonok által a pedagógiai munkában nyújtott segítségről | |
Oktatási Minisztérium és a Köznevelés szerkesztősége pedagógiai tárgyú pályázata | |
Oktatási Minisztárium Marxizmus-leninizmus Oktatási főosztály: Pályázat felsőoktatási jegyzet megírására | |
Szakszervezetek Országos Tanácsa és Oktatási MInisztérium: Pályázat a felsőoktatás korszerű módszereinek fejlesztése tárgykörben | |
Oktatási MInisztérium Általános Iskolai Főosztály: A közművelődési intézmények és az általános iskolák együttműködése témakörben meghirdetett pályázat (Köznevelés, 1976. 14/12) eredménye | |
Oktatási MInisztérium és a Köznevelés szerkesztősége által 1975. december 19-én meghirdetett pályázat eredménye | |
Oktatási MInisztérium és a Munkaügyi Minisztérium által a középiskolai kollégiumok, iskolák és múzeumok kapcsolata témakörben meghirdetett pályázat eredménye | |
Tankönyvkiadó 1975. június 26-án meghirdetett tankönyvpályázat eredménye | |
Munkajogi tanácsadó (rovatvezető: Dr. Ferencz Győző) | |
Hírek | |
TANÉRT-tájékoztató | |
Téka | |
Külföldi hírek |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.