Előszó
Feltétlenül gondosan olvassa el!
Tanácsok a tanuláshoz és a tankönyv használatához
Tankönyvünk — mint az előző tanévekben is — a meglevő fizikai ismereteink rendszerezésének, pontosabbá...
Tovább
Előszó
Feltétlenül gondosan olvassa el!
Tanácsok a tanuláshoz és a tankönyv használatához
Tankönyvünk — mint az előző tanévekben is — a meglevő fizikai ismereteink rendszerezésének, pontosabbá tételének, valamint új ismeretek szerzésének egyik legfontosabb segédeszköze. Minél eredményesebb, gazdaságosabb használata érdekében ajánlatos már a tanulás megkezdése előtt megismernünk a tankönyv szerkezetét és egyes részeinek rendeltetését.
A témakörökre való tagolás mellett a tankönyv összesen 61, folyamatos sorszámmal ellátott, kisebb fejezetet tartalmaz. Az egyes fejezetekben az új tananyag tanítási egységeinek tárgyalása az alábbi szigorú és az egész könyvön át egységesen megvalósított felépítést követi:
?) az új tananyagot ismertető kísérletek leírása és a kísérlet lényeges eredményeinek kérdések alapján való rögzítése;
?) a kísérleti eredmények alapján az elmélet rövid kifejtése;
c) megjegyzések, amelyben az elmélet esetleges kiegészítése, finomítása, speciális esetekre való alkalmazása stb. történik;
d) számításos példák az elmélet alkalmazásának bemutatására;
e) számításos és gondolkodtató feladatok a tanult anyag elmélyítésére és begyakorlására.
Ez a felépítés egyrészt a fizikai ismeretszerzés általános útját példázza, másrészt természettudományos gondolkodásra nevel.
Az egyes fejezetek legfontosabb részeit, a fejezetek vázát a dűlt betűvel és a vastag betűvel szedett részek emelik ki. Vastag betűs részek közlik az új fizikai fogalmakat, a legfontosabb fizikai törvényeket, míg a dűlt betűs részek a fontosabb eredményeket, megállapításokat. A kiemelt — vastag betűvel és dűlt betűvel szedett —
részek megértéséhez, összefüggésben látásához feltétlenül szükséges
Vissza