Fülszöveg
[ ] első nekifutásra keveseket kavar fel a kérdés, hogy ötven éve hogyan illusztrálták /\z ember tragédiáját Csak a témához kissé közelebb lépve kap határozott körvonalakat az a megrázóan izgalmas háttér, amelyben a művek születtek. Ebben a politikától ragacsos kulturális közegben a dráma megítélése parázs viták tárgya volt, Madách életműve pedig problémás kérdésként ágaskodott. A !Vtadách-ügy. Az ember tragédiája illusztrációi 1964-ből
Az alkotó, aki kitart a képnyomtatás klasszikus grafikai technikai mellett, jelentős önkorlátozást vállal, hiszen függővé válik a sokszorosítás technikai hátterétől, alkotói fantáziája solnhofeni kövekhez, öntöttvas nyomtató masinákhoz, méregdrága festékanyagokhoz kötött. Ha ezek vagy az ezekhez szükséges pénz nem áll rendelkezésére, maradnak a kísérleti grafika kényszerpályái, marad a számítógép hűvösen villogó, érinthetetlen képernyője.
Műhely, menedék, fórum. Váci Grafikai Műhely i
Olyan hely ez, ahol Irimiás és Petrina otthon éreznék...
Tovább
Fülszöveg
[ ] első nekifutásra keveseket kavar fel a kérdés, hogy ötven éve hogyan illusztrálták /\z ember tragédiáját Csak a témához kissé közelebb lépve kap határozott körvonalakat az a megrázóan izgalmas háttér, amelyben a művek születtek. Ebben a politikától ragacsos kulturális közegben a dráma megítélése parázs viták tárgya volt, Madách életműve pedig problémás kérdésként ágaskodott. A !Vtadách-ügy. Az ember tragédiája illusztrációi 1964-ből
Az alkotó, aki kitart a képnyomtatás klasszikus grafikai technikai mellett, jelentős önkorlátozást vállal, hiszen függővé válik a sokszorosítás technikai hátterétől, alkotói fantáziája solnhofeni kövekhez, öntöttvas nyomtató masinákhoz, méregdrága festékanyagokhoz kötött. Ha ezek vagy az ezekhez szükséges pénz nem áll rendelkezésére, maradnak a kísérleti grafika kényszerpályái, marad a számítógép hűvösen villogó, érinthetetlen képernyője.
Műhely, menedék, fórum. Váci Grafikai Műhely i
Olyan hely ez, ahol Irimiás és Petrina otthon éreznék magukat, lévén a Sátántangó hőseiként ők is efféle romlásnak ítélt terekben vegetálnak. Olyan hely ez, ahol az emberek nem laknak, csak eljárnak ide megélni: munkát, szenvedélyt; a Megyeri út egyik oldalán a stadion futurisztikus medre, átellenben vele az egykori Tungsram-gyár kihalt csarnokai. Egy kollekció sorsfordulója. /Iz AMGA-gyűjtemény
Szerencséje a magyar grafikának, hogy Révész Emese annak idején rátalált erre a területre. A kiváló művészettörténész ugyanis nem csupán alapos tanulmányokat, élvezetes stílusú pályaképeket és kritikákat ír, de szinte minden szövegén átsijt, hogy - a szükséges objektivitást megőrizve, de - szenvedélyesen szereti is a műfajt, s elszántan igyekszik minél többet megtudni és közzétenni róla. így a kötetben egyaránt találunk írásokat a magyar grafika múltjáról, oktatásának történetéről, jelentős egyéniségeiről, intézményeiről, műhelyeiről, biennáléiról és kiállításairól, plakátokról, karikatúrákról s az utóbbi években feltűnt nemzedék képviselőiről, a grafika aktuális problémáiról és gondjairól. A könyv ezért jóval több két évtized összegyűjtött publikációinál: a műfaj szinte teljes spektrumát áttekintő összkép is eevben.
Vissza