Teljes évfolyam. Nyomtatta a K. M. Egyetemi Nyomda, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
FINÁCZY ERNŐ.
„Köszönöm“, volt az utolsó szava és azzal csendesen eltávozott körünkből. S mintha ezzel a legemberibb szóval egész ittlétének értelmét mondta volna ki. Hálát az életért, amely...
Tovább
Előszó
FINÁCZY ERNŐ.
„Köszönöm“, volt az utolsó szava és azzal csendesen eltávozott körünkből. S mintha ezzel a legemberibb szóval egész ittlétének értelmét mondta volna ki. Hálát az életért, amely egész és teljes élet lehetett, a hitért minden nagyban és nemesben, amely sohasem hagyta el és az utolsó pillanatig tiszta, töretlen fényű látásért, amelyet nem kavartak fel soha türelmetlen, ösztönös, lappangó indulatok. Mintha a nagy ismeretlen közeledtekor még utoljára, búcsúzva magához ölelte volna az Életet. Köszönöm, hogy sokat adtál nekem és hogy én is mindent odaadhattam. Köszönöm, hogy megismertetted velem a mértékedet, hogy láthattam benned a szellem hatalmát és a megfékezettség megszépítő nyugalmát. Köszönöm, hogy válságaimat tudatos munkával győzhettem le s hogy épp ezért nem vontak keserű barázdát lelkem képére és nem tettek időnek előtte fáradttá. Köszönöm, hogy a szenvedéstől sem kíméltél meg, mert ezzel is erősödhettem. De most már elég volt. Most úgy érzem, már befejeztem. S a köszönet szavával ajkán, szembefordult a nagy ismeretlennel.
Vissza
Tartalom
TANULMÁNYOK/ Lap Fináczy Ernő: Törvénytervezet a tanügyi közigazgatás újjászervezéséről 7
Krimi Aladár: Tantervi és módszertani kérdések a középiskolában .... 65
Gyulai Ágost: Pázmány Péter szelleme ..................................................... 113
Horváth Jenő: A külpolitikai nevelés kérdései ...................................... 164 ^
Kemény Ferenc: Oktatásügyi reformokról .......................................... 116.—
Kornis Gyula gyászbeszéde Weszely Ödön ravatalánál . ........................ 49
Kornis Gyula: Jeles tanulók és jeles emberek ...................................... 161
Prohászka Lajos: Fináczy Ernő .............................................................. 112-\'
Prohászka Lajos: Népiség és műveltség ................................................. 131
KISEBB KÖZLEMÉNYEK:
Gyulai Ágost: Pestalozzinak stanzi nevelési kísérletéről írt levele magyarul ................................................................................................... 51
Gyulai Ágost: Ratio Educationis rediviva ............................................. 179
Kari János: Németnyelvű földrajzmódszertani munkák szemléje .......... 184
Kemény Ferenc: Megjegyzések a mindennapi iskolai testnevelés kérdéséhez ...................................................................................................... 75
Kornis Gyula: Imre Sándor ....................................................................... 141
IRODALOM. HAZAI IRODALOM.
A) A Kisebb Közlemények rovatában.
Hómon Bálint: A közoktatásügyi igazgatás újjászervezése. Ism. Gyulai Ágost .......................................................................................................................... 179
Kare Sándor: A neveléstudomány magyar feladatai. Ism. Kornis Gyula 143
Pestalozzi levele stanzi nevelési kísérletéről. Fordította és bevezetéssel ellátta Szervere Samu. Ism. Gyulai Ágost ............................
) Az Irodalom-rovatban.
Bobula Ida: A nő a XVIII. század magyar társadalmában. Ism. Gyulai Ágost .......................................................................................................................... 154
Bognár Cecil: Az iskolás gyermek. Ism. Stuhlmann Patrik....................... 80 " '
Bognár Cecil: Pszichológia. Ism. Stuhlmann Patrik .................................. 193
Csada Imre: Fizikai gyakorlatok Ism. Fraknóy József................................ 57
Imre Sándor: A család békéje. Ism. Padányi-Frank Antal....................... 79
Imre Sándor: Nevelésügyi tanulmányok. Ism. Gyulai Ágost ................... 190 C
Kendoff Károly: Földrajzoktatás a cselekvő iskolában. Ism. Kari János 81
Kendoff Károly: Vázlatok a földrajztanításhoz. Ism. Kari János ...... 150
Kornis Gyula: Apponyi világnézete. Ism. Gyulai Ágost ........................... 144
Loczka Alajos: Iskola és élet a nevelés új útjain. Ism. kf. . ................. 55
Olay Ferenc: Magyarország a külföldi tankönyvekben. Ism. Gyulai Ágost 77
Pintér Jenő: A budapesti tankerület 16. számú értesítője. 1934—1935. Ism. Arday Pál........................................................................................................ 194
Poyor Ödön: Az enyéim. Ism. Váradi József ......................................... ... 81
Beitzer Béla: A proletárnevelés kérdéséhez. Ism. Tettamanti Béla ... 84
Schlosser József: Földrajzi vázlatfüzet. Ism. Kari János........................... 150
Stuhlmann Patrik: Az ifjúkor lélektana. Ism. Gyulai Ágost ................... 53
Tantó József: Békés vármegye törvényhatósági iskolán kívüli népművelési bizottságának II. Évkönyve. Ism. Váradi József ........................... 87
Tóth Zoltán: Általános gyógypedagógia. Ism. Kozmutza Flóra .............. 152
L. Ujváry Lajos: Magyar Könyvbarátok Diáriuma. Ism. Váradi József 88
Vincze Frigyes: A középfokú kereskedelmi szakoktatásügy hazánkban és a külföldön a 19. század ötvenes éveitől napjainkig. Ism. Láczer István ......................... .......................................................................... 86
M. Kir. Statisztikai Hivatal: A magyar főiskolák statisztikája az 1933— 1934. tanévben. Ism. kf. ....................................................................................... 147
Új magyar könyvek és füzetek .................................................. 63, 95, 158, 205
KÜLFÖLDI IRODALOM.
Aj A Kisebb Közlemények rovatában.
Becker, Anton: Methodik d. geographischen Unterrichts. Ism. Karl János 187
Draeger, Franz und Breidenbach, Walter: Erziehung zum geographischen Denken. Ism. Karl János ...................................................................... 185
Hansen, Jörgen: Die neue Geographie in der Schule. Ism. Karl János . , 189
Holtmann, Theodor: Der erdkundliche Unterricht. Ism. Karl János .... 184
Lorenz, August: Die Verwendung des Sandkastens is der Schule. Ism. Karl János........................................................................................,...................... 189
Meil, Wilhelm: Methodik des Unterrichts in der Heimat- und Erdkunde. Ism. Karl János ..................................................................................................... 188
Vogel, Richard: Heimat- und Erdkunde. Ism. Karl János........................ 186
Vogt, Fritz: Die Heimat als Quelle der Kraft, eine Heimatkunde für die Arbeitsschule. Ism. Karl János ........... .......................................................189
Wagner, Julius: Zahl u. graphische Darstellung im Erdkundeunterricht. Ism. Karl János ........................................................................................... 186
?) Az Irodalom -rovatban.
Bakonyi, Hugo: Die gebräuchlichsten Wörter der deutschen Sprache. Ism. Nagy J. Béla . r........................................................................................... 202
Balassa, Bruno: Die ungarische Pädagogik seit 1900. Ism. Hajdú János 149 V
Benedict, Edna S. and Haasz, Edith: Everyday Life in Conversation. Ism. kf. ............... 204
Drerup, E.: Der Humanismus in seiner Geschichte, seinen Kulturwerten und seiner Vorbereitung im Unterrichtswesen der Griechen. Ism. Marót Károly ......................... 92
Ereget, Hans: Das politische Semester. Ism. Gyulai Ágost ........................ 89
Hehler, Anion: Die Universität Budapest. Hehler, Antoine: L’université de Budapest. Ism. Gyulai Ágost .............................. ..................................... 195
d’OIag, François: Un nationalisme exaspéré dans le Sud-Est européen. Ism. kf. ........................................ 60
Padellaro, Nazareno: Faschistische Schule und Erziehung in Italien. Ism. Láczcr István ........................................................................ .................... 199
Simon, Paul: Die geistigen Wurzeln unserer Weltanschauungskrise. Ism. Gyulai Ágost .................................................................................................... 61
Spränget, Eduard: Pestalozzis Nachforschungen. Ism. kf. ........................ 91
Vértes, Josef 0.: Nervöse Kinder. Ism. Éltes Mátyás ................. ........... 58
Verwegen, J. M.: Praktische Menschenkenntnis und richtige Menschenbehandlung. Ism. Arday Pál ........................................... ............................ 158
Bulletin de l’Enseignement de la Société des Nations. Ism. kf. ....... 93
Le Bureau International d’Éducation en 1933—34. Ism. kf........................ 156
IIIe Conference Internationale de l’Instruction Publique. Ism. kf. . .156
Les conseils de l’instruction publique. Ism. kf................................................ 200
La formation professionnelle du personnel enseignant secondaire. Ism. kf. ........................................................................................................................ 200
La réforme scolaire polonaise. Ism. kf. .......................................................... 203
Le travail par équipes a l’école. Ism. kf.............................................................. 196
VEGYES.
A Jövő Útjain. É. M................................................................................................. 160
A lengyel közoktatás. Kertész János .................................................................. 207
Humboldt Vilmos emlékezete, kf............................................................................ 101
Iskolai értékelés és kiválasztás. Kemény Gábor ............................................. 96
Iskolai siker, életsiker, kf......................................................................................... 159
Neveléslélektani tanfolyam, hj........................................ 631
Válasz: Kemény Ferenc ........................................................................
Waldapfel János ravatalánál. Gyulai Ágost .............................................. 206
MAGYAR PAEDAGOGIAI TÁRSASÁG.
Felolvasó ülés 1935 január 19-én, február 16-án és március 16-án ....
Felolvasó ülés 1935 május 18-án................................................
Felolvasó ülés 1935 szeptember 21-én és október 19-én......
Felolvasó ülés 1935 november 16-án és december 21-én... 208
43. közgyűlés 1935 április 13-án ..........................................................................
Gyulai Ágost titkári jelentése a Társaságnak 1934. évi működéséről
Kemény Ferenc köszönő szavai ............................................. ......................
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.