kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 255 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-4508-2 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 8187. |
Hogyan jött létre a film? | 7 |
Az első mozielőadás | 7 |
Út a film és a mozi föltalálásához | 8 |
A film vetélytársa vagy fegyvertársa: a televízió | 14 |
A közönség éppen erre várt | 15 |
Valóság és film | 19 |
A film: a valóság hiteles lenyomata | 19 |
A film "fölszabadulása" a valóság kötöttségéből | 23 |
A film szemiotikája | 31 |
A film lexikája | 31 |
A film: összetett jelrendszer | 31 |
A film elemi jelzései, a távolság, a szög, a képkivágás, a tónusok és a színek | 33 |
Elmozdul a kamera | 42 |
A film szintaxisa | 49 |
Mit jelent a film szintaxisa? | 49 |
A montázs a tér- és időszervezés eszköze | 50 |
A vágás tartalomközlő és ritmikai szerepéről | 57 |
A jelszervezés néhány sajátos módjáról | 66 |
Látvány és hang | 69 |
Némafilm - hangosfilm | 69 |
A hangjelenségek fajtái | 72 |
Hang és hang viszonya | 74 |
Hang és kép viszonya | 77 |
A film jeleneinek sajátosságai | 86 |
A beszélt nyelv és film jelei | 86 |
A film jeleneinek "áttetsző" jellege | 89 |
A kontextus jelentésmeghatározó szerepe | 95 |
A film jeleinek összetett volta | 103 |
A film funkciói, a filmek fajtái | 109 |
A televízió és a tévéjáték néhány sajátsága | 119 |
A televízió szerepe mindennapi életünkben | 120 |
Tévéfilm, tévéjáték | 125 |
Fejezetek a film esztétikájából | 131 |
A film művészi lehetőségei | 131 |
Film és filmművészet | 131 |
Filmtér, filmidő | 141 |
Film és technika | 145 |
Film és színház, film és regény | 151 |
Összművészet? | 154 |
A film cselekményszervezése | 157 |
A kommersz filmek (filmtermékek) cselekményszervezése | 158 |
Valóságdarabokból jelenet épül | 163 |
Meseszövés, konfliktus, jellem | 167 |
Filmműfajok, filmstílusok | 179 |
Műnemek és műfajok a filmművészetben | 179 |
Kétféle rendezői alapállás | 182 |
Filmstílusok | 185 |
Film és néző kölcsönhatása | 191 |
A film hatása a nézőre | 191 |
A néző hatása a filmre | 198 |
Gyakorlati kérdések | 205 |
Hogyan készül a film? | 205 |
A film közvetlen hatásától az élmény tudatosításáig | 218 |
Egy film elemzése | 225 |
Sándor Pál: Régi idők focija | 225 |
Ajánlott irodalom | 247 |
Névmutató | 248 |
Filmmutató | 252 |