kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 672 oldal |
Sorozatcím: | Filmkultúra |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Almási Miklós: Megújul-e filmművészetünk köznyelve? | |
A magyar film külföldön. Beszélgetés Dósai Istvánnal (Ember Marianne) | |
Az államosított magyar filmgyártás első alkotása: a Talpalatnyi föld - Makk Károly és Makay Árpád visszaemlékezése (Zsugán István-Nádasy László) | |
Eszmeiség és filmművészet találkozása | |
"Élni a jobb lehetőségekkel..." | |
Tóth Dezső miniszterhelyettes beszéde a Filmtudományi Intézet új filmarchívumának megnyitásán | |
Filmképek az őszirózsás forradalomról | |
Filmművészetünk valóságképe és közönsége | |
Tóth Dezső miniszterhelyettes előadása a X. pécsi filmszemlén | |
Kitüntetett filmművészeink | |
Mérleg | |
Alexa Károly: Mindannyiunk gondja: Mihályfi Imre: A közös bűn | |
Almási Miklós: Múlt és jelen sodrásában: Gaál István: Legato | |
Bajor Nagy Ernő: A Csiki-csuki-tól a Kísérleti fogház-ig | |
Bajor Nagy Ernő: A Lidérc-től a Betonkórig, 1977. dokumentumfilmjei | |
Csák Gyula: Ahogyan az élet rendez...., Kabay Barna-Gyöngyössy Imre: Két elhatározás | |
Csala Károly: Legenda, történelem, személyes vízió | |
Mimica: Anno Domini 1573 (parasztlázadás) | |
Eörsi István: A civilizáció vége, Godard: Weekend | |
Fekete Sándor: Liliputi léptékkel, Gazdag Gyula: A kétfenekű dob | |
Földes Anna: Egy fő - az két fő, Kardos Ferenc: Egyszeregy | |
Földes Anna: Lányarc közelről, Gábor Pál: Angi Vera | |
Geszti Pál: Az abszurd krimi relaitása, Pollack: A Keselyű három napja | |
Hámori Ottó: A dokumentum ereje, Schiffer Pál: Cséplő Gyuri | |
Hegedűs Zoltán: Történelem és kaland, Sára Sándor: 80 huszár | |
Karcsai Kulcsár István: Móricz - filmen | |
Sík Ferenc: Nem élhetek muzsikaszó nélkül | |
Karcsai Kulcsár István: Szenvedély nélkül, Leroy: Hajtóvadászat | |
Kepes András: Dokumentum és történelmi anakronizmus | |
Littin: Levelek Marusiából | |
Koltai Tamás: K mint Klein úr, Losey: Mr. Klein | |
Koltai Tamás: Platonov fáj, Mihalkov: Etüdök gépzongorára | |
Kuczka Péter: Idézőjelek között, Mitta: Péter cár és a szerecsen | |
Lakatos András: A Csurikova-trilógia: Panfilov: Szót kérek | |
Lázár István: Pulykák és emberek, Bacsó Péter: Áramütés | |
Lázár István: Quo vadis?, Dárday István: Filmregény | |
Mágori Erzsébet: Merészség és óvatosság a hajtóereje? , Truffaut: Zsebpénz | |
Máriássy Judit: A gyermekkor kísértete, Gubenko: Sebzett madarak | |
Maróti Lajos: Kaland - sortűzzel, Florio: Egy eladott élet | |
Mérei Ferenc: Az önismeret drámája, Bergman: Szembe nézve | |
Nemeskürty István: Hatások vadászata, avagy a fasizmus mint nemi eltévelyedés | |
Bertoluci: Novecento | |
Pörös Géza: A kint és a bent konfliktusai, Szijj Miklós: Dübörgő csend | |
Rényi Péter: A regény és a film történelmi szemléletéről, Kovács András: A ménesgazda | |
Sas György: A küzdelem tétje, Rényi Tamás: K. O. | |
Szabó György: Korkép és vallomás, Fábri Zoltán: Magyarok | |
Szegedy-Maszák Mihály: Példázat kérdőjellel, Wajda: Szélcsend | |
Térfy Tamás: A néző nyugtalanítása? Dömölky János: Amerikai cigaretta | |
Váncsa István: Diabolus ex machina, Zsombolyai János: Kihajolni veszélyes | |
Veress József: Társadalmi mimikri, Zanussi: Védőszínek | |
Zalán Vince: Jóravaló tehetetlenek, Szörényi Rezső: B.U.É.K. | |
Visszhang | |
Bajor Nagy Ernő: A riportfilm változatai | |
Moldován Domokos: A halottlátó, Gyarmathy Lívia: Kilencedik emelet | |
Báron György: Állókép, Ember Judit: Fagyöngyök | |
Bérczes László: A groteszk új vonásai a magyar filmben | |
Újabb filmvígjátékaink emberábrázolása | |
Kőháti Zsolt: Néhány újabb népszerű-tudományos filmünkről | |
Szentmihályi Szabó Péter: Kérdezzük meg a gyerekeket? | |
Meditáció a gyermek- és ifjúsági filmekről | |
Nagyító | |
Almási Miklós: Film és társadalmi mobilitásról és veszélyeiről | |
Antal István: Fiatalok műterme | |
Báron György: "Alanyi filmek" a választásról és a kiválasztódásról - Sándor Pál portréjához | |
Csala Károly: Az átlagok és a végletek, Mészáros Márta művészetéről | |
Horgas Béla: Képköltészet | |
P. Szücs Julianna: Az animációs művészet önállósága | |
Képzőművészet a film a mai magyar animációs filmekben | |
Rajz- és animációs filmművészetünk | |
Négy rendlező a műfajról, lehetőségeiről (Erdélyi Z. Ágnes, Antal István) | |
Somlyó György: Filmek versben elképzelve, Terelőutak Huszárik Zoltán kisfilmjeihez | |
Premier plan | |
Luis Bunuel: Az álomvalóság költője (Bikácsy Gergely) | |
Az interjúkból, nyilatkozatokból (Erdélyi Z. Ágnes) | |
John Cassavetes (Bikácsy Gergely) | |
Az interjúkból | |
Műhely | |
A megszerkesztett látvány - beszélgetés Sára Sándorral (Csala Károly) | |
Egy nemzedék öniróniája - beszélgetés Szörény Rezsővel (Ember Marianne) | |
Felelősség a képért - beszélgetés Koltai Lajos operatőrrel (Gervai András) | |
Józsa Péter: Társadalomelemzés filmmel - A BBS dokumentumfilmjei | |
Nyerges Andárs: Válaszúton - jegyzetek a Balázs Béla Studió filmjeiről | |
Látóhatár | |
Cannes "78 (Gyertyán Ervin) | |
Egy műfaj becsülete - az olasz filmvígjáték - Az alkotó szemével | |
Győrffy Miklós: Társadalmi megrendelésre dolgozó filmépítész - Fassbinder egyszemélyes iskolája | |
Halálra táncoltatott lányok - Tunéziai filmek bemutatója | |
Hollywoodi filmek Hollywoodról, Hollywood ellen | |
Karlovy Vary '78 | |
Két retrospektív Oberhausenban | |
Kuczka Péter: Colt és kalap - jegyzetek a westernről | |
A film és közönsége | |
Józsa Péter: A groteszk forrási és funkciója | |
Mit jelent önnek a film? - Válaszol Ancsel Éva filozófus | |
Mit jelent önnek a film? - Válaszol Varga Imre szobrász | |
Szíjártó István: Gondolatok a fiatalok filmízlésének alakításáról | |
Kerekasztal | |
Mit ad, mit adhat a dokumentarista módszer? | |
A Filmregény-ről beszélgetnek: Bárdos Judit, Demszky Gábor, Gyertyán Ervin, Hernádi Miklós, Sándor Iván, Somlai Péter, Tordai Zádor (Hernádi Miklós) | |
Hagyományaink | |
Az államosított magyar filmgyártás 30 éve | |
Bízom benne, hogy a végcél nem utópia | |
Beszélgetés Jancsó Miklóssal | |
Igazi konfliktusokat, az élet igazságát ábrázolni | |
Beszélgetés Illés Györggyel | |
A képek egymásutánja szimultán képpé alakulhat bennünk | |
Beszélgetés Morell Mihállyal | |
A közösen átélt történelem, a közösségben megélt fiatalság meghatározó volt | |
Beszélgetés Makk Károllyal | |
Mást, újat akartunk | |
Beszélgetés Ranódy Lászlóval | |
Mit adhat a magyar film a világnak? | |
Radványi Gézával beszélget Szabó István | |
Vitéz Gábor: A népszerű-tudományos film megújulása | |
Emlékezés Deák György munkásságára | |
Elmélet | |
V. Sesztakov: Filmesztétika és filmelmélet az Egyesült Államokban | |
Pályázatok | |
Csetneki Gábor: Minotaurusz barlangjában, Kovács András: Labirintus | |
Frisch Róbert: Tétova magány, Maár Gyula: Teketória | |
Könyvek | |
Bernáth László: Két színész - két portré | |
Beteljesült próféciák | |
Moholy-Nagy László: Festészet, fényképészet, film | |
Fábián László: Három rendezői arckép | |
A fantasztikus világ valódisága | |
Á. Serey Éva: Találkozások a filmművészet mestereivel | |
R. Clair. A film tegnap és ma | |
Skolovszkij Eizenstein-könyve | |
A "szép szörnyszülött" | |
Szerdahelyi István: Ízlés és teória | |
Gyertyán Ervin: Lumiére árnyékában | |
Külföldi folyóiratokból | |
Az ausztrál film konjunkturális helyzete | |
A brazil cinema novo jövője | |
Az Equus színpadon és filmen | |
A felforgatott beszélgetés, Beszélgetés Robbe-Grillet-vel | |
A független angol filmesek kezdeményezése | |
A gyermekfilmek és közönségük | |
A legnagyobb siker a mozi feltalálása óta | |
A lélektan a történelmi filmekben | |
A mai amerikai film a francia kritikusok szemével | |
Amerikai "UFO-film": A harmadfokú találkozás | |
A "szexuális forradalom" eszméje a nyugati politikai filmekben | |
Cassavetes pszichodrámája, az Asszony befolyása alatt | |
Egy másodperc alatt 60 kocka | |
Egy tősgyökeres New York-i rendező: Paul Mazursky | |
Eizenstein első filmje | |
Eizenstein kiadatlan mexikói rajzai | |
Fellini, a karmester | |
Jurij Hanjutyin halálára | |
3000 év termése - beszélgetés hailé Gerima etióp rendezővel | |
Howard Hawks ars poeticája | |
Kachyna: A gyermeknéző egyenrangú partnerem | |
Mihalkov-Koncsalovszkij - új filmjéről, a Szibéria eposzá-ról | |
Nyikita Mihalkov a színészi és rendezői hivatásról | |
Termelési filmek a szocialista országokban - J. M. Hanjutyin elemzése | |
Új francia filmek, fiatal rendezők | |
Woody Allen: Őrült vagy költő? | |
Forgatókönyvek | |
Makk Károly: Radetzky induló (részletek a forgatókönyvből) | |
Alexandr Medvegykin: A boldogság (részlet a forgatókönyvből, ford.: Baróti Dezső) | |
Megemlékezések, évfordulók | |
Chaplin 1889-1977. (Karcsai Kulcsár István) | |
Lakatos Vince 1907-1978. (Vitéz Gábor) | |
Az 1977-ben bemutatott új magyar játékfilmek filmográfiája |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.