kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 740 oldal |
Sorozatcím: | Filmkultúra |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Műhely | |
A hangváltás igénye és öröme | |
Beszélgetés a Régi idők focija alkotóival (Zsugán István) | |
A mozgás dramaturgiája | |
Beszélgetés Kardos Ferenccel (Székely Gabriella) | |
"A nevelésügy erőforrásai nem az iskolában, hanem a társadalomban vannak" | |
Beszélgetés a Balázs Béla Stúdió nevelésügyi sorozatáról (Varga Vera) | |
Macskajáték: a dráma és a groteszk kihívása | |
Beszélgetés Makk Károllyal (Zsugán István) | |
Művészi sokszínűség - egységes társadalmi feladat | |
Beszélgetés a Pannónia Rajzfilmstúdióban (Bernáth László) | |
Szembenézni a tényekkel | |
Beszélgetés Kovács Andrással (Zsugán István) | |
Mérleg | |
A "gamma-tényező" | |
A Hét tonna dollár humorához (Karcsai Kulcsár István) | |
Almási Miklós: A kísérletező szenvedélyessége és öniróniája | |
Szörény Rezső: Idegen arcok | |
Almási Miklós: Új filmek - megújuló látásmód | |
Bajor Nagy Ernő: Filmriport vagy dokumentumfilm? | |
Az elmúlt év dokumentumfilmjeiről | |
Bernáth László: Változó valóság - művészi hitelesség | |
Mihályfi Imre: Pókháló | |
Csala Károly: Modern romantika | |
Zalakevicius: Az édes szó: szabadság | |
Dániel Ferenc: Szemérmes lázongások | |
Makk Károly: Macskajáték | |
Ember Marianne: Hogyan folytatódjék a világ? | |
Elek Judit: Istenmezején 1972-73-ban | |
Fekete Sándor: A kételkedés jogáért | |
Kovács András: Bekötött szemmel | |
Fekete Sándor: "Csupa vérzés, csupa titok..." | |
Wajda: Menyegző | |
Földes Anna: Lírai emlékezés | |
Gyöngyössy Imre: Szarvassá vált fiúk | |
Gyertyán Ervin: A hivatás lírája és drámája | |
A Balázs Béla Stúdió "Nevelésügyi sorozata" | |
Györffy Miklós: A kérdező ember | |
Bergman útja a Trilógiá-ig | |
Györffy Miklós: Prológus egy életműhöz | |
Wajda: Lotna | |
Hegedűs Zoltán: Drámai filozófia | |
Maár Gyula: Végül | |
Hegedűs Zoltán: Jelkép és történetiség | |
Kósa Ferenc: Hószakadás | |
Keszi Imre: Az átléphetetlen küszöb | |
Bunuel: Az öldöklő angyal | |
Koltai Tamás: A dokumentum folytatása | |
Kazan: A látogatók | |
Matos Lajos: A szembesítés bolygója | |
Tarkovszkij: Solaris | |
Mágori Erzsébet: Emlékek emléke | |
Rózsa János: Álmodó ifjúság | |
Máriássy Judit: Költészet, játék, irónia | |
Gajdaj: Halló, itt Iván cár! | |
Mészöly Dezső: A vörös bor és a vér | |
Jegyzetek Polanski Machbet-filmje ürügyén | |
Nagy Péter: Kafka minden mennyiségben | |
Ferreri: Az audiencia | |
Nádas Péter: Színek és drámák | |
Kézdi Kovács Zsolt: A locsolókocsi | |
Poszler György: "Esszéfilm" vagy kalandregény? | |
Révész György: Pendragon legenda | |
Rajk András: Mit bír el a zenés film? | |
Bacsó Péter: Szikrázó lányok | |
Rényi Péter: Ha Arlecchino - forradalmár... | |
Szász Péter: Egy kis hely a Nap alatt | |
Somlyó György: Az elbeszélés lírai félmúltja | |
Makk Károly: Macskajáték | |
Szalay Károly: A groteszk szemlélet zavarai | |
Magyar József: Illatos út a semmibe | |
Szántó Erika: Örökhagyás | |
Csheidze: Facsemeték | |
Szegedy-Maszák Mihály: A kerti ünnepély hivatali rendje | |
Goretta: Meghívó szombat délutánra | |
Thurzó Gábor: Kortörténet - musicalban | |
Fosse: Kabaré | |
Vilt Tibor: Felelősségre hívó látomás | |
Kovács András: Bekötött szemmel | |
Zalán Vince: A valóság változásáról illúziók nélkül | |
Schiffer Pál: Faluszéki házak; Mit csinálnak a cigánygyerekek? | |
Visszhang | |
Bába Mihály: Hősök és árnyak | |
Wajda: Menyegző | |
Bikácsy Gergely: Salut, Nouvelle Vague! | |
Rozier: Adieu, Philippine! | |
Geszti Pál: Nemcsak filmművészet - politikai tett! | |
Rosi: A Mattei-ügy | |
Koltai Tamás: "Ilyen az élet" | |
Fazekas Lajos: Ámokfutás | |
Kovács Mária: Hitelesség, költőiség, irónia | |
Jegyzetek újabb grúz filmekről | |
Matos Lajos: Látni és láttatni | |
Dévényi-Vancsa: Szemek; Kollányi: Változatok C- és H-elemekre | |
Mágori Erzsébet: Dráma - pianisszimóban | |
Luttor Mara: Jelbeszéd | |
Mérei Ferenc: Pedagógiai mutatvány | |
Szörény Rezső: Idegen arcok | |
Nemes Károly: Az érzelmek, a képek, a színek erejével | |
Paradzsánov: Elfelejtett ősök árnyai | |
Németh Lajos: A tárlatvezetéstől az élményfeldolgozásig | |
Képzőművészeti kisfilmek műfaji változatai | |
Réti Ervin: Az egység születése | |
A. Francia: Az imádság már nem elég | |
Vajda Miklós: Egy nagy alakítás sugárzása | |
Newman: A gamma-sugarak hatása a százszorszépekre | |
Zelk Zoltán versei | |
Premier plan | |
Balázs Béla | |
Guido Aristarco: Balázs Béla (1949) | |
Önéletrajz | |
Balázs Béla: A kultúra és a film (1949) | |
Bo Widerberg | |
A sárkányeregető (Zalán Vince) | |
Egy interjúból | |
Eizenstein (Veress József) | |
Vallomások (V. J.) | |
Marcel Carné (Fábián László) | |
Portré és pályakép (Fábián László) | |
Vszevolod Pudovkin | |
Nemes Károly: A klasszikus Pudovkin | |
Nádasy László: Pudovkin Magyarországon | |
A művész és kritikusai (Összeáll.: Kovács Mária) | |
Fórum | |
A filmszínész igényessége | |
Beszélgetés Kállai Ferenccel (Mészáros Tamás) | |
Dániel Ferenc: Az önkifejezéstől az önmegtagadásig | |
A filmszínészi játék változatairól | |
Forrás vagy támasz? | |
Írók a film és az irodalom kölcsönhatásáról | |
Hermann István: Az önironikus művészet | |
A filmszínészet specifikumairól | |
Mesterség és művészet (Molnár István) | |
Nagy Péter: Alkotó együttmunkálkodás | |
Gondolatok a film és irodalom viszonyáról | |
Nemeskürty István: Felelősségünk, teendőink | |
Egy stúdióvezető tűnődései | |
Rényi Péter: Szorosan a tények mellett | |
Nemeskürty István számvetéséhez | |
Látóhatár | |
"A film realista művészetnek született..." | |
Beszélgetés Julij Rajzmannal (Székely Gabriella) | |
Bán Róbert: Új idők mozija - Cannes '74 | |
Ecaterina Oproiu: Pénelope és a többiek | |
A nő a szórakoztató filmekben (Ford. Morvay Károly) | |
Karlovy Vary (Ember Marianne) | |
Krakkó (Kovács Mária) | |
Taskent (Szántó Erika) | |
Elmélet | |
Jurij Lotman: A valóság illúziója | |
L. Kozlov: Eizenstein és a szerzői film kérdése | |
Fordította: Bálint Judit | |
Évfordulók, megemlékezések | |
Az elkötelezettség három évtizede (Karcsai Kulcsár István) | |
1919-1974 | |
Dokumentumok a Tanácsköztársaság filmpolitikájáról (Garai Erzsébet) | |
Egy filmrendező zöld frakkban | |
René Clair (Bikácsy Gergely) | |
1974. április 4-én kitüntetett filmművészeink | |
A film és közönsége | |
A budapesti mozik jelene és jövője | |
Beszélgetés a FŐMO igazgatóságával (Bernáth László) | |
A Hószakadás nézői között (Pörös Géza) | |
Az élményért, a kikapcsolódásért, a megértésért | |
Beszélgetések értelmiségi nézőkkel (Berkovits György) | |
Fukász György: Filmnézés szabad szombatokon | |
Vizsgálatok a csepeli és a győri munkások körében | |
Honffy Pál: Az ijfúsági filmklubok közművelődési szerepe | |
Milyen filmek tetszenek? | |
Beszélgetés fiatal szakmunkásokkal (Berkovits György) | |
Nádasy László: Mit jelent Önnek a film? | |
Válaszol: egy téeszelnök és egy művelődési ház igazgatója | |
Mit jelent Önnek a film? | |
Válaszol: Pál Lénárd fizikus (Nádasy László) | |
Pozsgay Imre: A film és a közművelődés | |
Tennivalók a filmesztétika oktatásában (Szíjártó István) | |
Tölgyesi János: Filmplakát '74 Megjegyzések egy kiállításhoz | |
Ujhelyi János: Utazások a Pókháló-val | |
Vitányi Iván: A film a közművelődés napi munkájában | |
Ellenvélemény | |
Miklay Edit: Félbeszakadt kísérlet | |
Szörény Rezső: Idegen arcok | |
Könyvek | |
A film géniusza | |
Eizenstein, a művészet forradalmára (Kelecsényi László) | |
Egy tárgyilagos vélemény | |
L. Pogozseva: Budapesti füzetek (Fábián László) | |
Hámos György: Kultúrpolitika és politikai kultúra | |
Aczél György: Szocialista kultúra - közösségi ember | |
Hegedűs Zoltán: "Mint patak köveken..." | |
B. Nagy László posztumusz kritikai kötete | |
Szerdahelyi István: Drámai elem vagy pótlék? | |
Adorno-Eisler: Filmzene | |
Veress József: A dokumentalitás esztétikája | |
Macseret: Film és valóság | |
Külföldi folyóiratokból | |
A chilei filmgyártás 1970-73 között | |
A fantasztikum: a krízis műfaja | |
A filmvizsgálat módszerei | |
A "közönségfilm" vitája Lengyelország | |
Antonioni: Szakmája - riporter | |
A századelejei Amerika Griffith filmjeiben | |
A szex filmtörténeti szerepváltlásai | |
Az angol film jövőjéről - tíz pontban | |
Az argentin dokumentumfilm | |
Az észak-afrikai film "elveszett nemzedéke" | |
Az olasz film ellentmondásai: egy év mérlege | |
Az ördögűző háttere és fogadtatása | |
Berlini kiállítás Vertovról | |
Beszélgetés A. Resnais-vel | |
Beszélgetés Lindsay Andersonnal | |
Bunuel: A szabadság kísérete | |
Hongkongi filmek futószalagon | |
Húsz év múltán az új hullámról | |
Írók a nyugatnémet új filmben | |
Jelentés a japán film válságáról | |
Két áramlat a mai szovjet filmművészetben | |
Különvélemény a skizofréniáról | |
Leacock túl a "holtponton'? | |
"Magánbeszélgetés" Coppolával | |
Pudovkin operatőre a kamera művészetéről | |
Rosi új filmje: Lucky Luciano | |
Tati - árverésen | |
Underground-filmek szemléje | |
Van-e nyugatnémet új film? | |
Vertov és Majakovszkij "találkozásai" | |
Vélemények Pasolini Ezeregyéjszaká-járól | |
Vita a politikai filmről | |
Vita a szovjet filmvígjátékokról | |
Wajda a Menyegző-ről | |
Wajda-film - Reymont regényéből | |
Filmnovellák, forgatókönyvek | |
Sára Sándor: Holnap lesz fácán (Részletek a forgatókönyvből) |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.