kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 618 oldal |
Sorozatcím: | Filmkultúra |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
I. kötet | |
Műhely | |
"Passzív" kamera? Beszélgetés A sípoló macskakő alkotóival (Zs. I.) | 5 |
Mérleg | |
Lázár István: Kukoricánk címere - Gazdag Gyula: A sípoló macskakő | 14 |
Berkovits György: A tények útvesztőjében - A Balázs Béla Stúdió új filmjei | 21 |
Lakatos András: Pályaváltások és kitérők - Wajda: Nyírfaliget | 25 |
Hámori Ottó: Egy polgár vallomásai - Alea: Havannában, egyedül | 32 |
Vajda Miklós: Ingerült Amerika - Hopper-fonda: Szelíd motorosok | 36 |
Novák Márk (Gaál István) | 43 |
Premier plan | |
A magyar animációs film - Matolcsy György: Előzmények és gondok | 44 |
Erdély Miklós: Az elszabadult vonal - Jegyzetek a magyar rajzfilm stílustörekvéseiről | 47 |
Rendezői arcképek (Kelemen Tibor) | 52 |
Fórum | |
Hanák Péter: Az idő rostájában - Jancsó történelemszemléletének vitájához | 65 |
Látóhatár | |
"A filmezés gyönyörű kollektív játék..." - Budapesti beszélgetés Vilgot Sjömannal (Zsugán István) | 76 |
Filmhír, filmújság, filmpublicisztika - Lipcsei jegyzetek (Ember Marianne) | 81 |
A televízió és a filmgyártás együttműködése - Egy szerződés első tapasztalatai (Bernáth László) | 86 |
Ellenvélemény | |
Somlai Péter: Számonkérhető eszmények? - Nemzedék-konfliktusok és megítélésük | 92 |
Külföldi folyóiratokból | |
Peter Fonda az Easy Rider-ről | 96 |
A filmélmény maradandósága | 98 |
A spanyol és a portugál film erőfeszítései | 99 |
Az antikonformizmus példái | 100 |
Egy elfelejtett hagyomány: a film-vonat | 101 |
II. kötet | |
Műhely | |
Cselekvésre várva - Beszélgetés Simó Sándorral | 5 |
Mérleg | |
Almási Miklós: Személyazonosság nélkül - Simó Sándor: A legszebb férfikor | 14 |
Szabó Miklós: A fanatizmus rítusai - Az Égi báránytól a Még kér a nép-ig | 20 |
Hankiss Elemér: A Jancsó-filmek motívum rendszere | 29 |
Vajda Miklós: Allegória - melodrámában elbeszélve - Pollac: A lovakat lelövik, ugye? | 43 |
Keszi Imre: Az emlékezet tárgyiassága - Losey: A közvetítő | 48 |
Ungvári Tamás: Közhelyek a halál "rejtelmeiről" - Delvaux: Egy este, egy vonat | 53 |
Látóhatár | |
"Szakítanunk kell az irodalomcentrikus szemlélettel" - Jerzy Kavalerowicz Budapesten (Nádasdy László) | 59 |
A film és közönsége | |
Honffy Pál: Válaszúton a filmoktatás? - Pedagógusok kerekasztala | 64 |
Filmátvételünk struktúrája - Peregi Gyula nyilatkozata | 71 |
Külföldi folyóiratokból | |
A kínai film kezdetei és mai erőfeszítései | 74 |
A Marx-fivérek: a burleszk klasszikusai | 76 |
A "lebontás" filmművészete | 78 |
Az olasz filmgyártás iránykeresése | 79 |
Mihail Romm utolsó interjúja | 81 |
Csoóri Sándor-Kósa Ferenc: Nincs idő (irodalmi forgatókönyv) | 84 |
Contens | 103 |
III. kötet | |
Műhely | |
Passió-játék az értelmiség dilemmájáról. Beszélgetés Gyöngyössy Imrével | 5 |
Mérleg | |
Sándor Iván: A visszahozhatatlan tragikuma | |
Gaál István: Holt vidék | 16 |
Vitányi Iván: Az embersors stációi | |
Vajda Béla: Arcok mögött | 22 |
Bikácsy Gergely: Egy "hobo" a századelőn | |
Widerberg: Joe Hill | 26 |
Fábián László: Számadás a talentumról | |
Sengelaja: Különleges kiállítás | 30 |
Szegdy-Maszák Mihály: Az elbeszélés kalandja | |
Robbe-Grillet: A halhatatlan | 34 |
Premier plan | |
Grigorij Kozincev | 40 |
Nemeskürty István: A kortársunkká lett Shakespeare | 41 |
"Az interpretálás a rendező életrajza". Interjú G. Kozincevvel (Koltai Tamás) | 50 |
A Lenin Színház komisszárja. Részletek Kozincev: A mély filmvászon c. művéből (Ford.: Berkes Ildikó) | 53 |
Látóhatár | |
Vajda Miklós: Angol filmek a Filmmúzeumban | 64 |
Dobai Péter: Egy új képtudat igénye. Oberhauseni jegyzetek | 73 |
A film és közönsége | |
Józsa Péter: A filmélmény szociológiájához | 77 |
Fórum | |
"Hakni" vagy újfajta filmezés? Rendezők a televízió lehetőségeiről (Ember Marianne) | 82 |
Ellenvélemény | |
Féjja Sándor: Kegyetlenség, erőszak, félelem. A Jancsó-filmek hatáslélektanához | 93 |
Külföldi folyóiratokból | |
Wajda beszélgetése Polanskival | 98 |
Progresszív volt-e a Tarzan-mítosz? | 99 |
A nyugatnémet film "enfant terrible"je: Fassbinder | 100 |
A Mattei-ügy és ami mögötte van | 101 |
Politikai vagy politizáló filmeket? | 102 |
Lumiére-filmek újra a moziban | 104 |
A litván film egyéniségei | 105 |
Új Godard-film: "cukor és lekvár nélkül" | 107 |
IV. kötet | |
Műhely | |
Változott-e és miért a dokumentumfilm az elmúlt évtizedben? - Dokumentumfilmesek kerekasztala (Zs. I.) | 5 |
Mérleg | |
Füleki József: Elkötelezett tárgyilagossággal - Megjegyzések az újabb magyar dokumentumfilm-terméshez | 12 |
Mágori Erzsébet: Mítosz és szociográfia küzdelme - Gyöngyössy Imre: Meztelen vagy! | 22 |
Domokos Mátyás: "Hajótörött vágy" - Visconti: Halál Velencében | 26 |
Radnóti Sándor: Meztelen lelkek - Bergman: Szenvedély | 34 |
Horgas Béla: Visszafogottan - Zanussi: Ritka látogató | 42 |
Látóhatár | |
Bíró Yvette: A "nyers" és a "főtt" - Cannes ürügyén: változatok a dokumentum és a fikció kapcsolatára | 46 |
Premier plan | |
AKira Kurosava - Dobai Péter: A méltóság aszkétája | 65 |
Vallomások és vélemények | 72 |
Ellenvélemény | |
Hámori Ottó: Miért allegória? | 90 |
Eőris István: A modell erkölcse? | 92 |
Rényi Péter: Anti-pedagógia? Válasz Eörsi Istvánnak | 93 |
Külföldi folyóiratokból | |
Kubrick "film-röpirata" | 96 |
A műhelymunka ösztönzése | 98 |
Válságos-e a japán filmgyártás? | 100 |
Amerika az "újfilmesek" szemével | 101 |
Kardos István - Kardos Ferenc: Petőfi (Irodalmi forgatókönyv) | 103 |
Contents | 119 |
V. kötet | |
Almási Miklós: Hogyan találkozhat a normális igény a szociológiai szemlélettel? | 5 |
Fórum | |
Látogatás a rendezői műhelyekben (Bacsó Péter, Fábri Zoltán, Gábor Pál, Kardos Ferenc, Lugossy László, Makk Károly, Várkonyi Zoltán) | 11 |
Hagyományaink | |
Lukács György: A film poetikája (fordította: Erdélyi Ágnes) | 17 |
Műhely | |
A romantika időszerűsége? - Beszélgetés Kézdi Kovács Zsolttal | 21 |
Mérleg | |
Fogarassy Miklós: A történetiség fikciója - Kézdi Kovács Zsolt: Romantika | 28 |
Gasai Pongrác: A szatíra erőpróbája - Bacsó Péter: Forró vizet a kopaszra! | 34 |
Gecsényi Lajos: A történelmi hitelesség parancsa - Keleti Márton: Harminckét nevem volt | 37 |
Szeredi Anna: Ballada a tisztaságról - Iljenko: Fekete tollú fehér madár | 42 |
Dániel Ferenc: Csehov "filmszeme" - M. Koncsalovszkij: Ványa bácsi | 47 |
Premier plan | |
Thurzó Gábor: Joseph Losey | 57 |
Szemelvények dokumentumokból | 64 |
Látóhatár | |
Karcsai Kulcsár István: Karlovy Vary '72 | 79 |
Ember Marianne: Dél-Amerika 40 fok - Pesarói jegyzetek | 82 |
A film és közönsége | |
Változó közönségigények - átalakuló mozihálózat | 89 |
A filmforgatási osztály vezetőjének nyilatkozata (Bernáth László) | |
Ellenvélemény | |
A Filmkultúra pályázatának eredménye | 96 |
Fábri Anna: Nem líra: epika - Huszárik Zoltán: Szindbád | 99 |
Miklay Edit: Valóság és modell - Pontecervo: Az algíri csata és Queimada | 102 |
Külföldi folyóiratokból | |
Merre tart a francia film? | 108 |
A jugoszláv filmgyártás gondjai | 110 |
Bunuel: A burzsoázia diszkrét bája | 111 |
Bontakozó arab filmművészet | 113 |
Elnémíthatatlan dialógus | 114 |
A kubai filmhíradó kivívott rangja | 115 |
Contets | 118 |
VI. kötet | |
Fórum | |
"Az elkerülhetetlen ellentmondásokat nyíltan bemutató filmek hasznára váltak a valóságnak, a valóságot formáló politikának..." - A Filmkultúra kérdéseire válaszol: Pozsgay Imre | 5 |
Látogatás rendezői műhelyekben (II.) - (Gaál István, Gyarmathy Lívia, Gyöngyössy Imre, Mészáros Márta, Rózsa János, Simó Sándor) | 9 |
Mérleg | |
Szörényi László: Játékos Petőfi-passió - Kardos Ferenc: Petőfi '73 | 15 |
Lázár István: Az eltérített film - Zolnay Pál: Fotográfia | 22 |
"Élni a szabadsággal, amit a valóság felkínál..." - A rendező a Fotográfiá-ról (E. M.) | 28 |
Keszi Imre: A megőrzött idő nyomában - Huszárik Zoltán: Tisztelet az öregasszonyoknak | 31 |
Szalai György: Igaz történet - Montaldo: Sacco és Vanzetti | 35 |
Somlyó György: Mi ez...? - Fellini: Bohócok | 39 |
Premier plan | |
John Grierson (Zalán Vince) | 47 |
Dokumentumok tükrében | 53 |
A film és közönsége | |
Földi Katalin: Mit kínáljon és mit kerüljön a filmreklám? | 60 |
Török Sándor: Gyermekfilmet - gyermekmozit! | 69 |
Az 1972-ben bemutatott magyar filmek | 74 |
Ellenvélemény | |
Mészáros Tamás: Becket két halála | 76 |
Kéthelyi Ágnes: Törés az azonosulási folyamatban | 78 |
Varga Vera: Álom a szabadságról | 80 |
Külföldi folyóiratokból | |
A soknemzetiségi szovjet film ötven éve | 83 |
Svájc: önálló filmgyártás születik? | 86 |
Leni Riefenstahl rosszul emlékezik | 87 |
Akikre figyelni kell Latin-Amerikában | 88 |
Makavejev "szexuál-politikai" pamfletről | 91 |
A néző nagykorúsága | 92 |
Filmtervek a Balázs Béla Stúdióban | |
Tóth János: (Fizikai csendéletek N° 1) "Kinematográf" | 95 |
Dobai Péter: Beton | 96 |
Grunwalsky Ferenc: Epizódok egy hadsereg életéből | 100 |
Contents | 110-666 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.