1. szám | |
Műhely | |
A "karate-trilógia", vagy a jobboldaliság természetrajza | 5 |
Huszárik Zoltán: Szindbád kalandja | 21 |
Mérleg | |
Staféta | |
Hámori Ottó: Pályakezdők a válaszúton | 26 |
Vitányi Iván: Végletes alternatívák | 32 |
Marx György: Negyvenes szemszögből a huszonévesek | 37 |
Horgas Béla: Párhuzamos életrajzok - Közjáték | 40 |
Hernádi Miklós: Szuperfilm vagy paródia? - A könnyűlovasság támadása | 44 |
Fogarassy Miklós: A szembesítés katarzisai - Befejezetlenül | |
Fórum | |
Szalay Károly: Sablonok és kitörések | 51 |
Jegyzetek a mai magyar vígjátékról | |
Kenedi János: Mit szolgál a vígjáték és a szatíra? | 59 |
Bokor Péter: Szükség van-e filmhíradóra? | 66 |
Gyertyán Ervin: Tízéves a Balázs Béla Stúdió | 69 |
Premier plan | |
Horányi Özséb: A filmtudomány mai irányzatai I. - A film szemiotikája | 71 |
Christian Metz: A kép, túl az analógián | 76 |
Látóhatár | |
Lukács György: A magyar filmekben felvetett problémák... érvényesek az egész világon | |
Bernáth László: A videokazetta jövője | 86 |
Ellenvélemény | |
Dániel Ferenc: A hadastyán is ember | 90 |
Nemes G. Zsuzsanna: Miért nem egységes a Szerelem stílusvilága? | |
Külföldi folyóiratokból | |
Irányzatok a lengyel filmben | 94 |
Stan és Pan reneszánsza | 65 |
A komputer rajzfilmes | 97 |
Pontecorvo új filmje | 98 |
Underground-fesztivál Londonban | 99 |
Glauber rocha vitája a forradalmi filmről | 101 |
2. szám | |
Mérleg | |
Égi bárány - Az ellenforradalom fenomenológiája (Rényi Péter) | 5 |
"Lírai" fasizmus (Gyurkó László) | 16 |
Szimbólumok idézőjelben (Mérei Ferenc) | 18 |
Érzelmes-kíváncsi kalandozás - Sárika, drágám (Galsai Pongrác) | 24 |
Külvárosi őrjárat - Horizont (Sándor Iván) | 30 |
Egy összeomlás esettanulmánya - Pierre és Paul (Hernádi Miklós) | 34 |
Adalék a "lengyel színjátékhoz" - Tájkép csata után (Győrffy Miklós) | 38 |
Premier plan | |
Pier Paolo Pasolini | 46 |
Szemelvények dokumentumokból | 67 |
Műhely | |
Elidegenítés a gondolatébresztés érdekében - Beszélgetés Kovács Andrással | 76 |
Fórum | |
A könyörtelen humanizmus hagyománya - Jancsó Miklósról történész szemmel (Lackó Miklós) | 83 |
Még egyszer a filmhíradóról (Soproni János) | 88 |
Ellenvélemény | |
Csók vagy forradalom? (Bikácsy Gergely) | 92 |
A Staféta mozgásképletei (Apostol András) | 93 |
Külföldi folyóiratokból | |
Filmek a párizsi kommünről | 96 |
A "zoom" esztétikája | 98 |
Hogyan akadályozzák P. Watkinst Angliában? | 100 |
A korszerűség igénye a román filmben | 102 |
Túl a naturalizmuson | 105 |
Csökken vagy növekszik a mozinézők száma? | 106 |
Az 1970-ben bemutatott magyar filmek látogatottsága | 108 |
Pier Paolo Pasolini: Teorema (részletek a regényből) | 109 |
Contents | 119 |
3. szám | |
Változó pozíció - változatlan célok (Almási Miklós) | 5 |
Mérleg | |
Ingázó kamera | 11 |
A Balázs Béla Stúdió új filmjei (Lázár István) | |
Keserű dionüszoszi ünnep | 16 |
Zabriskie Point (Hegedűs Zoltán) | |
A manipuláció apparátusa | 24 |
Vizsgálat... (Geszti Pál) | |
Jeanne d'Arc a siker útvesztőiben | 30 |
Kezdet (Máriássy Judit) | |
Játék a lázadással | 35 |
Eper és vér (Hernádi Miklós) | |
Látóhatár | |
A kétféle filmkultúráról | 43 |
Cannes-i jegyzetek (Bíró Yvette) | |
Ellenvélemény | |
Túl a Horizont peremén (Fogarassy Miklós) | 60 |
Ostorozzuk-e még a "papa moziját"? (Bán Róbert) | 62 |
Műhely | |
Film az improvizáció fegyelme alatt | 65 |
Beszélgetés Zolnay Pállal (Ember Marianne) | |
A retusőr (forgatókönyv helyett) | 68 |
Fórum | |
Írók a filmvígjáték lehetőségeiről (K. J.) | 77 |
Csurka István, Eörsi István, Fekete Sándor, Hubay Miklós, Szücs Jenő | |
A film és közönsége | |
Hogyan változott a külföld érdeklődése filmjeink iránt? | 87 |
Beszélgetés Dósai Istvánnal (Zs. I.) | |
A Filmkultúra olvasói válaszolnak. Beérkezett kérdőíveink adatai | 97 |
Külföldi folyóiratokból | |
Lengyel rendezők a hagyományos forgatókönyv ellen | 104 |
A francia ellenállásról - legendák nélkül | 105 |
A Cannes-ban bemutatott magyar filmek sajtójából | 108 |
A gyártás és forgalmazás együttes gondjai a cinema novo-ban | 110 |
A kontesztációs film és a godard-izmus | 113 |
A túlélő Hollywood | 114 |
Ismeretlen dokumentumok a Que viva Mexico "peréből" | 116 |
4. szám | |
Feszültségek a magyar filmben (Rényi Péter) | 5 |
Hogyan lehet a film hatékony formáló erő? | 12 |
Írók nyilatkoznak az új magyar filmről: Csoóri Sándor, Gyurkó László, Mészöly Miklós, Weöres Sándor | |
Mérleg | |
Galsai Pongrác: Mártírium - ellenfényben - A halhatatlan légiós | 22 |
Bikácsy Gergely: Marsallbot nélkül | 27 |
Fogarassy Miklós: A fesztelenség és kockázatai | 32 |
Végre hétfő | |
Rekonstrukció legalább két színtéren | 34 |
Helyszíni szemle (Dániel Ferenc) | |
Csepeli György: Újdonságok - konfekcionálva - Az utolsó Leó | 40 |
Horgas Béla: Téves csatatéren - Bilincsek | 44 |
Pilinszky János: Felelet | 49 |
Látóhatár | |
Ellenállók és kollaboránsok | 50 |
M. Ophüls filmje a német megszállásról (Vásárhelyi Miklós) | |
Fórum | |
A dokumentumfilm: a társadalmi gondolkodás műfaja | |
Mostoha filmriport (Bajor Nagy Ernő) | 61 |
A felelősségről többféle változatban (Hegedűs András) | 64 |
Könyvek | |
A mai kulturális politika elveinek összefoglalása | 69 |
Aczél György: Eszménk erejével (Gyertyán Ervin) | |
Egy módszertan javaslatai | 74 |
Bevezetés a filmalkotások vizsgálatába (Horányi Özséb) | |
Ellenvélemény | |
Pályázati felhívás | 76 |
Tupírozott filmek (Szekfű András) | 77 |
Kamikaze-sors (Pörös Géza) | 78 |
A könnyűkamera technikai újításai | 80 |
Külföldi folyóiratokból | |
"Hamis tanúkra leltél saját igaz pörödben..." | 81 |
A hollyvoodi tízek dossziéjából | |
Donszkoj, Tarkovszkij, Jurenyev a szovjet új film irányzatairól | 86 |
Hogyan szintetizálódik a mozgás képzete? | 88 |
A nemzedékváltás esélyei a mai angol filmben | 90 |
Adottságok és lehetőségek | 92 |
Anyaggyűjtés egy tervezett filmhez (Grunwalsky Ferenc) | |
5. szám | |
Elvek és tervek | 5 |
Kondor István nyilatkozata a magyar filmgyártás programjáról (Bernáth László) | |
Fórum | |
Hogyan lehet a film hatékony formálóerő? | 11 |
Írók nyilatkozank az új magyar filmről (II.): Lengyel József, Mándy Iván, Orbán Ottó, Pilinszky János) | |
Mihail Romm emlékezete (Zay László) | 17 |
Műhely | |
A társadalmi folyamatok láthatóvá tétele | 20 |
Beszélgetés a Balázs Béla Stúdió vezetőségével | |
Játék a banalitással | 25 |
Beszélgetés Böszörményi Gézával (Zs. I.) | |
Mérleg | |
A haladás és a maradás harca | 32 |
Hangyaboly (Nagy Péter) | |
Fanyar happy end (Földes Anna) | 37 |
A hetedik szentség: a házasság (Csepeli György) | 42 |
Madárkák | |
A leszűkített tér megnyílt távlatai | 46 |
Marat/Sade (Mátrai-Betegh Béla) | |
Egy komédiás forradalmi ábrándjai | 53 |
Ragyogj, ragyogj, csillagom (Fábián László) | |
Aki a szigeteket leigázta | 57 |
Queimada (Csala Károly) | |
Premier plan | |
A szürrealizmus és a film (Hegedűs Zoltán) | 62 |
Egy mozgalom születésének eseménykrónikájából (Karcsai Kulcsár István) | 72 |
Manifesztumok és vélemények | 78 |
Látóhatár | |
Művészi egyéniség és a művek egyénisége (Bíró Yvette) | 86 |
Moszkva 1971. (Rajk András) | 94 |
Ellenvélemény | |
Önérték-e a fiatalság? (Dániel Ferenc) | 101 |
Könyvek | |
Vallomások a filmről (Lakatos András) | 107 |
Külföldi folyóiratokból | |
Forman amerikai filmhősei | 110 |
Jean Rouch, avagy egy fehér néger | 111 |
A kubai film a forradalom után | 113 |
Harcban a spanyol cenzúrával | 115 |
A "kontra-kultúra" - filmszemmel | 116 |
6. szám | |
Mérleg | |
Időtlen mellérendelés (Horgas Béla) | 5 |
Kétszólamú invenció (László Gyula) | 11 |
A Krúdy-élmény nyomában (Végh György) - Szindbád | 14 |
Múlt és jövő szorításában (Rényi Péter) | 18 |
Választásaink alternatívái (Vajda Mihály) - Jelenidő | 26 |
Megérteni a szenvedést - Lear király (Koltai Tamás) | 30 |
Gyerektörténet - felnőtt betegségek - Kes (Lakatos András) | 36 |
Godard "szép új világ"-a - Alphaville (Bikácsy Gergely) | 40 |
Tűnődés a hősiességről - Belorusz pályaudvar (Fábián László) | 45 |
Premier plan | |
A mai svéd film (Mágori Erzsébet) | 48 |
Vallomások, kritikák | 56 |
Látóhatár | |
Közösség és sokféleség - A szovjet nemzetiségek filmművészete (Fábián László) | 63 |
Műhely | |
A filmnyelv eszközei a tudomány szolgálatában - Beszélgetés György Istvánnal (Ember Marianne) | 75 |
Macskássy Gyula (1912-1971) (Matolcsy György) | 80 |
Lukács filmesztétikai nézeteiről (Guido Aristarco) | 82 |
A film és közönsége | |
A Szerelem hatásvizsgálatának tanulságai - Kísérlet a befogadási módok vizsgálatára (Helmich Dezső - Gereben Ferenc) | 87 |
Ellenvélemény | |
"Hysterica passio", avagy a "roskatag zsarnokság" (Apostol András) | 96 |
Külföldi folyóiratokból | |
Rossellini "didaktikája" | 99 |
Híradós technika a játékfilmben | 102 |
Az osztott vászon lehetőségei | 103 |
Új műfajok a filmszakirodalomban | 104 |
Hol tart az afrikai filmművészet? | 106 |
A színész nehézségei a filmben | 109 |
Contents | 111 |