1. szám | |
Fórum | |
A "cselekvő" filmről, a fiatalok nemzedékéről, a bírálat igényéről. Beszélgetés Újhelyi Szilárddal | 5 |
Műhely | |
Hol vannak ma a "nehéz emberek"? Egy dokumentumfilm keletkezéstörténetéből (Nádasy László) | 12 |
Mérleg | |
Gengszterek és mizantrópok. Egy őrült éjszaka (Eörsi István) | 20 |
Egy választás Magyarországon. Szeressétek Odor Emíliát (Galsai Pongrác) | 24 |
Lázadás diák módra. Ha... (Fekete Sándor) | 28 |
A semmittevés játékai. Százszorszépek (Hegedűs Zoltán) | 34 |
Premier plan | |
Francois Truffaut (Bán Róbert) | 41 |
Egy művészi pálya dokumentumaiból | 51 |
Kerekasztal | |
"A film a szociálpszichológia kitüntetett szemléltetési módja". Beszélgetés Mérei Ferenccel és Vass Judittal | 64 |
Ellenvélemény | |
Dillinger él! (Bikácsy Gergely) | 72 |
Elég "érdesek"-e újabb filmjeink? (Fábián László) | 74 |
Izgalomkeltés vagy eszméltetés? Olvasólevelek a "Z"-ről | 75 |
Külföldi folyiratokból | |
A Rubljov sikere Párizsban | 78 |
Pasolini: Az élőbeszéd a film csodálatos lehetősége | 80 |
Az indiai film | 82 |
Önkéntes önkontroll | 83 |
"Párhuzamos" filmművészet Franciaországban? | 85 |
A lengyel filmgyártás témái | 86 |
A. Koncsalovszkij - A. Tarkovszkij: Andrej Rubljov (Forgatókönyv II.) Rab Zsuzsa fordítása | 88 |
2. szám | |
Premier plan | |
A magyar film 25 éve. 1945-1970. Szemelvények egy negyedszázad filmtörténeti dokumentumaiból | 5 |
1945-48 | 6 |
1948-53 | 25 |
1953-59 | 48 |
Lenin alakja a filmtörténetben (Veress József) | 82 |
Mérleg | |
Profán kantáta. Az Így jöttem felújítása (Salamon Pál) | 87 |
A harmincharmadik filmtéma. Utazás a koponyám körül (Földes Anna) | 92 |
Bűntény vagy őrület? A hullaégető (Rubin Szilárd) | 97 |
Latabár Kálmán (Demeter Imre) | 100 |
Látóhatár | |
Komputerfilm, "kino-Pravda", képmagnó. Franciaországi jegyzetek (Kézdi Kovács Zsolt) | 103 |
Ellenvélemény | |
Utazás - Karinthy körül (Fogarassy Miklós) | 107 |
Boldogtalan játékok. A Dillinger-vitához (Horgas Béla) | 110 |
Magyarázható-e Glauco pszichológiája? (Földi Katalin) | 113 |
A morális állásfoglalás szükségessége (Komáromi János) | 115 |
Egy "magánfelmérés" tanulságai (Ferencz Zoltán) | 115 |
Külföldi folyóiratokból | |
A filmművész és a társadalmi megrendelés | 117 |
Agnes Varda és az underground | 119 |
Portré Jules Dassin-ről | 120 |
A latin-amerikai filmgyártás előretörése | 122 |
Szuperprodukciók alkonya? | 123 |
3. szám | |
Premier plan | |
A magyar film 25 éve. 1945-1970. Szemelvények egy negyedszázad filmtörténeti dokumentumaiból II. | 5 |
Az útkeresés évei | 6 |
A nemzeti önismeret igénye | 18 |
"Így élünk mi..." | 38 |
A dokumentarizmus jelentkezése | 48 |
A groteszk és a szatíra | 55 |
Az új magyar film külföldön | 66 |
Mérleg | |
Ha a hit az egyetlen fegyver... Ítélet (Almási Miklós) | 79 |
Dózsa mítosz - vagy a forradalom teljessége (Dobai Péter) | 85 |
Lázadva és magára hagyatva. Arc (Fogarassy Miklós) | 88 |
Vadászjelenetek Magyarországon. Mérsékelt égöv (Mágori Erzsébet) | 93 |
Dráma vér nélkül. Légyfogó (Horgas Béla) | 96 |
Műhely | |
A kiközösítés ürügyei. Meditáció Fleischmann filmjéről (Mészöly Miklós) | 101 |
Fórum | |
Filmgyártásunk technikai felkészültsége (-ni-) | 110 |
Ellenvélemény | |
Miben vétkes a kritika sznobizmusa? (F. A.) | 118 |
Fortélyos dícséret (-i-n) | 119 |
Külföldi folyóiratokból | |
Josef von Sternberg 1894-1970. | 120 |
Utolsó beszélgetés Lev Kulesovval | 121 |
Elia Kazan "kiegyezése" | 123 |
Megmaradnak-e a művészmozik Franciaországban? | 124 |
A Cahiers különszáma a szovjet avantgarde-ról | 124 |
Az anarchizmus mint téma és ihlető | 126 |
4. szám | |
Pécs 1970 | |
Tovább! Az új magyar film - történelmi távlatban (B. Nagy László) | 5 |
Műhely | |
A realizmus parabolái irodalomban és filmen. Beszélgetés Gaál Istvánnal és Mészöly Miklóssal (Zs. I.) | 20 |
Mérleg | |
Nyomozás vagy azonosulás? Rítus (Mérei Ferenc) | 29 |
A hit iróniája és a kétely hitelessége. Viridiana (Rubin Szilárd) | 38 |
Fórum | |
Filmgyártásunk technikai felkészültsége II. (-ni-) | 42 |
Kertész Pál (1909-1970) (Sz. B.) | 47 |
Látóhatár | |
Filmek, díjak, tanulságok. Karlovy Vary-i jegyzetek (Sas György) | 49 |
Premier plan | |
A korszerű híradófilm feladatai (K. J.) | 52 |
Ellenvélemény | |
Egy "elveszett" kezdeményezés (Bikácsy Gergely) | 59 |
Viridiana vagy az "elidegenedett" jóság (Ember Marianne) | 61 |
Könyvek | |
A dokumentarizmus esztétikája (Vincze Lajos) | 63 |
A nő mítosza a filmtörténetben (Szilágyi Gábor) | 65 |
Külföldi folyóiratokból | |
Az olasz film válsága | 68 |
Pasolini a Disznóól-ról | 69 |
Az afrikai filmművészet születése | 72 |
Az argentin "nuevo cine" ideológiája | 73 |
Beszélgetések Andrzej Wajdával | 75 |
5. szám | |
Mérleg | |
Szerelmesfilm. Találkoás egy fiatalemberrel (Lakatos András) | 5 |
Az önfeledtség öröme (Makk Károly) | 10 |
Líra, dráma, melodráma (Illés Jenő) | 11 |
Emlékezés vagy virtuóz technika? (Csepeli György) | 12 |
A halál iparművészete. Onibaba (Dobai Péter) | 14 |
A hittől a szabadságig. Viridiana (Tornai József) | 22 |
Premier plan | |
Lev Kulesov (Veress József) | 27 |
Egy művészi pálya dokumentumai | 36 |
Látóhatár | |
A dokumentarizmus és a szürrealizmus kihívása (Bíró Yvette) | 45 |
A film és közönsége | |
A "Cigányok" és a cigányok megítélése (Halász László - Sípos Kornél) | 57 |
A filmhatás szociológiai vizsgálata (Helmich Dezső) | 63 |
Ellenvélemény | |
Megdicsérve és félreértve (Zalán Vince) | 69 |
A szatíra mikrovilága (Miklay Edit) | 70 |
Külföldi folyóiratokból | |
A valószínűség és a konvenció | 73 |
Tati új filmje: a Forgalom | 75 |
A filmkritika módszertani kérdései | 75 |
A hatvanas évek olasz filmművészete | 77 |
A western átalakulása - az eposz halála | 79 |
Örkény István - Makk Károly: Macskajáték (részlet a forgatókönyvből) | 81 |
6. szám | |
Műhely | |
A társadalmi mobilitás "itt és most". Beszélgetés a Kitörés alkotóival | 5 |
Költészet a hiteles részleteken túl. Jegyzetek a Szerelem forgatásáról (Maár Gyula) | 14 |
Mérleg | |
Szerelem. A szabad asszociációk átgondolt rendje (Sükösd Mihály) | 21 |
Az egyszerűség bravúrja (Örkény István) | 25 |
Egy korszak történelme lírai áttételben (Simon István) | 26 |
Keresztezhetőek-e a különböző filműfajok? Kitörés (Lázár István) | 28 |
Zenés film vagy film a beatzenéről. Szép lányok, ne sírjatok (Fekete Éva) | 35 |
A valósággá lett legenda. Zafirelli Rómeó és Júliá-ja (Koltai Tamás) | 40 |
Provokáció feltételes módban. A homok asszonya (Győrffy Miklós) | 47 |
Premier plan | |
Agnes Varda (Bíró Yvette) | 55 |
Egy művészi pálya dokumentumaiból | 68 |
Fórum | |
Emberek és elektronok (Marx György) | 74 |
Tévéhíradó - filmhíradó (Pécsi Ferenc) | 78 |
A film és közönsége | |
A cinéma direct, mint a pszichoterápia eszköze (Dr. Polcz Alaine) | 79 |
Külföldi folyóiratokból | |
Brecht és a film | 84 |
Koncsalovszkij új filmjeiről | 85 |
A mozi visszahódítja nézőit | 87 |
Egy siker természetrajza | 88 |
Függetlenségi harcok "off-Hollywood" | 90 |