kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 677 oldal |
Sorozatcím: | Filmkultúra |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrált. Angol nyelvű tartalommal. |
1. szám | |
A valóság ellentmondásainak felelős kutatása az új magyar film különféle irányzataiban Kovács András beszámolója a Filmművszek Szövetségének közgyűlésén | 5 |
Fórum | |
Magyar "ellentipológia"? | 12 |
B. Nagy László: Hozzászólás a filmstílusok vitájához | |
Rényi Péter: Még egyszer az Ítélet-ről és a vitájáról | 18 |
Mérleg | |
Sükösd Mihály: A mozgó történelem modelljei | 25 |
Heller Ágnes: A megalkuvás "számlája" | 33 |
Geszti Pál: A folyón gázló épül - Az első tanító | 40 |
Premier plan | |
Karcsai Kulcsár István: Dovzsenko | 45 |
Naplójegyzetek | 51 |
Filmtörténeti tükör | 58 |
A film és közönsége | |
Molnár Gál Péter: A mese jogáért | 65 |
Gyertyán Ervin: Fejet hajtsunk-e az "ellocskizmus" előtt? | 70 |
Adorján József: A film hatása és látogatottsága - Vizsgálatok a Fejlövés nézői között | 74 |
Ellenvélemény | |
G.P.: "Cselekvő közgyűlés" | 77 |
Lázár Guy: Kortársaink bátorsága | 78 |
Bikácsy Gergely: A "bukott" filmek nézőiért | 79 |
Rubovszky Kálmán: Kísérlet a Csillagosok szerkezeti elemzésére | 80 |
Könyvek | |
Maróti Lajos: Egy szokatlan filmélet nyomában | 84 |
Kenedi János: A magyar filmkritika kezdeteiről | 89 |
Göncz Árpád: Három szovjet filmkönyv | 90 |
Külföldi folyóiratokból | |
Sratre a mai filmek forradalmiságáról | 92 |
Makavejev és a kollázs művészete | 94 |
A filmtrükk rekviemje | 96 |
A szexfilmek szociológiája | 98 |
A kitaszítottak - a modern amerikai film hősei | 100 |
Contents | 102 |
Az emlékezés dinamizmusa | 5 |
2. szám | |
Vörös Május (Garai Erzsi) | |
Mérleg | |
A beat-mozgalom és a dokumentumfilm paradoxonai. Extázis 7-10-ig (Konrád György) | 10 |
A művészi önismeret útján - Sziget a szárazföldön (Hámori Ottó) | 16 |
A harcos pihenője? - Pál utcai fiúk (Lázár István) | 22 |
Rajzok a hősiességről és a boldogságról - A tűzön nincs átkelés (Fekete Éva) | 28 |
A leszámolás "játékai" - Nem félünk a farkastól (Sándor Iván) | 34 |
Hiányos személyleírás Törőcsik Mariról (Galsai Pongrác) | 41 |
Műhely | |
A "tettenérés" dialektikája - A cinéma direct útmutatásai (Mészöly Miklós) | 49 |
Fórum | |
Az önállóság kérdőjelei - A hármas stúdió különvéleménye (Zs. I.) | 55 |
Látóhatár | |
Terjeszkedő filmművészet - avagy hol vannak a határok? (Bíró Yvette) | 61 |
Új törekvések nyomában - Látogatás szovjet rajzfilmeseknél (Reisenbüchler Sándor) | 65 |
Premier plan | |
Balázs Béla - Egy filmesztétika keletkezéstörténetéhez (Fehér Ferenc) | 74 |
A filmélmény tanulságai (Robert Musil) | 80 |
Találkozások Balázs Bélával - Egy új kötet ürügyén (Antal Gábor) | 85 |
A film és közönsége | |
A hitelesség kettős mértéke | 89 |
A fejlövés és a Falak hatásvizsgálatához (Vitányi Iván) | |
Filmhatás és műveltség | 95 |
Egy felmérés tapasztalataiból (Tánczos Gábor) | |
Ellenvélemény | |
Egy filmstílus "archaizmusáról" (Fábián László) | 101 |
A néprajzi filmezés jövőjéért (Moldován Domokos) | 103 |
Mi mossun el? (Eörsi Istvá) | 105 |
Külföldi folyóiratokból | |
Antonini "amerikai" filmje | 107 |
Utolsó találkozás Eizensteinnel | 109 |
Egy londoni kísérlet | 111 |
Filmgyártás és nemzeti karakter | 112 |
"Jó négerek" - idillikus filmek | 114 |
Rossellini a film válságáról | 116 |
3. szám | |
Műhely | |
A líra és az irónia jegyében | 5 |
Szabó István beszélgetése Máriássy Félixszel | |
Mérleg | |
Morális krimi? Tiltott terület (Földes Anna) | 17 |
A rendező leltárt készít. Minden eladó (Fogarassy Miklós) | 22 |
A rajzfilm "boldog madárnyelve" Jegyzetek a magyar animációs filmről (Görgey Gábor) | 28 |
A bizonyosság relációi. Nagyítás (Márkus György) | 33 |
A kötéltánc dicsérete. Jiri Menzel három filmje (Eörsi István) | 41 |
Gertler Viktor | 45 |
Premier plan | |
A nyugatnémet új film (Győrffy Miklós) | 46 |
Kilenc arckép | 55 |
Látóhatár | |
Cannes-i "eszme-barikádokon" (Bíró Yvette) | 67 |
Egy műfaj jövője. Krakkó 1969 (Sallay Gergely) | 80 |
Van-e megoldás a fesztiválok válságára? A luganói FIPRESCI-kollokvium | 88 |
Fórum | |
Mit is jelent a bartóki modell? Hozzászólás a tipológia-vitához (Keszi Imre) | 90 |
Ellenvélemény | |
Szociológiai filmcsoportot! | 95 |
Még egyszer a filmátvételről (Kenedi János) | 96 |
Külföldi folyóiratokból | |
Magyar filmek a cannes-i mérlegen | 99 |
A filmszimbólumok korszerűsége | 101 |
A cinéma direct behatolása a játékfilmbe | 102 |
Roger Martin du Gard két levele | 105 |
Shirley Clarke vallató kamerája | 106 |
Federico Fellini: | |
Bernardino Zapponi: Rendkívüli történetek. Toby Dammit (Forgatókönyv) | 108 |
4. szám | |
Pécs 1959 | |
Vitányi Iván: Pályakezdőink valóságlátása | 5 |
Rényi Péter: Kérdező kor - kérdező film? | 18 |
Mérleg | |
Történelmi leckék - szatírában - Imposztorok (Almási Miklós) | 31 |
Hétköznapjaink groteszkjei - Ismeri a szandi mandit? (Galsai Pográc) | 37 |
Destrukció - cinizmus nélkül - A föld transzban (Fábián László) | 42 |
Mire alkalmas a "sci-fi"? - 451° Fahrenheit (Gera György) | 46 |
Egy jólnevelt világról - szenvtelenül - Baleset (Fogarassy Miklós) | 51 |
Történelmi romantika, Hulot úr a metropolisban - Jegyzetek a moszkvai filmfesztiválról (Ember Marianne) | 56 |
Premier plan | |
Chaplin (Molnár Gál Péter) | 63 |
Chaplin - művészetéről | 67 |
Szemelvények kritikából, tanulmányokból | 70 |
Fórum | |
Az I. számú alkotócsoport ülése | 86 |
Hol tartunk a nemzeti filmidóma kialakításában? (Gyertyán Ervin) | 88 |
Ellenvélemény | |
A pécsi filmesztétikai tartácskozások elé (Zay László) | 92 |
Ahogy a diákok látják (Szijártó István) | 93 |
Filmgyártásunk "tudathasadása"? (Zalán Vince) | 95 |
Illúziók, elvek, tények - A filmátvétel vitájához (B. Nagy László) | 96 |
Külföldi folyóiratokból | |
Olasz vélemények a diákmegmozdulásokról | 100 |
Van-e francia forradalmi filmművészet? | 101 |
A filmelemzés ábécéjéhez | 103 |
Adorno a zene és a kép viszonyáról | 105 |
"Underground" és "sexploitation" | 106 |
Contents | 109 |
5. szám | |
Műhely | |
Betölti-e hivatását a mai dokumentumfilm? | 5 |
Beszélgetés dokumentumfilmrendezőkkel (Bernáth László) | |
Mérleg | |
A kamaradráma "irrealizmusa" | 12 |
Isten hozta, őrnagy úr/ (Ungvári Tamás) | |
Van-e alkalom a sikerre és a bukásra? | 18 |
Szemüvegesek (Lázár István) | |
Az irónia jogán | 23 |
Ibrahim Dieng utalványt kaptt (Máriássy Judit) | |
Egy politikai gyilkosság csábításai | 29 |
Z (Bán Róbert) | |
Gorkij hősei között | 35 |
Donszkoj filmtrilógiája (Hámori Ottó) | |
Várnai naplójegyzetek (Sallay Gergely) | 39 |
Premier plan | |
Ingmar Bergman: A megszerzett bizonytalanság (Hegedűs Zoltán) | 49 |
Beszélgetések Bergman-nal | 59 |
Kritikai tükör | 68 |
Bán Frigyes (K. K. I.) | 71 |
Fórum | |
A pályakezdők válaszolnak (Gábor Pál, Gyöngyössy Imre, Simó Sándor) | 72 |
Ellenvélemény | |
Mit jósol meg Truffaut? (Szekfű András) | 78 |
Tizenhat milliméteres technikát! (Szomjas György) | 79 |
Külföldi folyóiratokból | |
A Cahiens du Cinéma új hitvallása | 81 |
Kezdeményezések az angol filmipar megsegítésére | 82 |
Van kubai film! | 83 |
Eszfir Subra emlékezve | 85 |
Polanski témaváltozatai | 87 |
Luis Bunuel: Tejút - Részletek a forgatókönyvből (Fekete Sándor) | 89 |
6. szám | |
Fórum | |
Mit tehetünk a dokumentumfilm felzárkózásáért? (Garai Erzsi és Szurdi Márta hozzászólása) | 5 |
A tények feltárása vagy kommentálása? (Lázár István) | 10 |
Változások a Balázs Béla Stúdióban | 14 |
Mérleg | |
Ballada a paraszti forradalmiságról | 17 |
Virágvasárnap (Fodor András) | |
A fanatizmus csapdája | 23 |
Sirokkó (Lakatos András) | |
"A szerelem és a halál játékai" | 32 |
Bolond Pierrot (Bikácsy Gergely) | |
Ártalmas-e vagy leleplező a Dillinger halott? | 40 |
Pöttyös revolver (Benedek István) | |
Csak egy revolver volna a vétkes? (B. Nagy László) | 49 |
Premier plan | |
A jugoszláv új film (Mágori Erzsébet) | 55 |
Arcképek és vallomások | 61 |
Látóhatár | |
Vasarely filmen, vagy a film Vasarely módján? (Perneczky Géza) | 78 |
Külföldi folyóiratokból | |
Moszkvai beszélgetés Tarkovszkijjal | 86 |
Western-áradat az olasz mozikban | 88 |
Dovzsenko példája | 89 |
"Életemet csak azért éltem, hogy elmesélhessem..." Fellini a Satyricon-ról | 90 |
A. Koncsalovszkij: | |
A. Tarkovszkij: Andrej Rubljov (Részletek a forgatókönyvből) (Rab Zsuzsa) | 94 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.