1.062.337

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Filmesztétikai tanulmányok

Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 354 oldal
Sorozatcím: Filmművészeti könyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 500 példányban. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Elsőízben kerül sor arra,hogy a"Filmművészeti Könyvtár" sorozatában magyar szerzők filmesztétikai munkáit publikáljuk, örvendetes esemény ez annál is inkább, mert a magyar film-szakirodalom az... Tovább

Előszó

Elsőízben kerül sor arra,hogy a"Filmművészeti Könyvtár" sorozatában magyar szerzők filmesztétikai munkáit publikáljuk, örvendetes esemény ez annál is inkább, mert a magyar film-szakirodalom az elmúlt 50-60 évben nem nagyon bővelkedett megfelelő színvonalú és mennyiségű filmkiadványban. Sajnos, a felszabadulást követő esztendők sem hoztak gyökeres fordulatot ezen az elhanyagolt területen. Közismert, hogy Balázs Béla két könyvén kívül alig látott magyar filmtörténeti vagy elméleti munka napvilágot.
A Magyar Filmtudományi Intézet fontos feladatának tekinti a kiemelkedő külföldi filmesztétikai könyvek fordításán és kiadásán kívül, a hazai filmesztétikai kutató munka fellendítését és eredményeinek közrebocsátását is. Ezért komoly erőfeszítéseket tesz, hogy ebbe a munkába bevonja mindazokat a kutatókat, kritikusokat, filmszakembereket, akik szívügyüknek tekintik a magyar film fejlődését, mégha az esztétika más területén is kezdték munkásságukat. Ez a kötet szerény kezdet csupán, mégis első hazai jele annak a megélénkülésnek, amely a film elméleti és történeti problémáinak tisztázása körül ma világszerte kialakult és amelyből a magyar filmesztétika sem vonhatja ki magát.
Vissza

Tartalom

Előszó 3
Almási Miklós: A film és a művészi élmény születése /Gondolatok a filmhatás esztétikájához/ 5
Előszó 7
Egy új művészet "nyelve" 11
Vizualitás és aktivitás 11
Az "eleven tárgyak" vonzóereje 16
Montázs, szimbólum, képfunkció: a láthatóvá tett láthatatlan 21
A rész és az egész dialektikája: a látszat felbontása 27
A film min esztétikai egység 30
A valóság filmszerű visszatükrözésének sajátsága 30
Spontán hatástól a művészi élményig /A közvetlen hatás technikája - a giccs/ 34
Út a tartalom felé, a filmszerű megjelenítés 41
Néhány vonás a filmszerű tartalom "határaihoz" /Mi az, amit már nem tud ábrázolni a film?/
A cselekmény a drámában és filmen 43
A gesztus, mint filmszerű kifejezésmód 51
A gesztus: az ábrázolás és művészi hatás centruma 63
A világ, amelyet a film bemutat 70
A véletlen, mint élettény és mint formáló elv 70
A tipizálásról 81
Tragédia és komédia a filmen 89
A világkép evokációja 92
A film nyilvános hatása 9 4
A film és a mai élet 99
Elavulás és maradandó hatás 99
Az utóhatás és a film társadalmi szerepe 104
Gyertyán Ervin: A múzsák testvérisége és a filmművészet 107
Bevezetés 109
A múzsák testvérisége 117
Öt álláspont és a hatodik 131
Utolérte-e Achilles a teknősbékát 155
A konfliktus konfliktusáról 178
Laokoón és a szurkoló 196
A film és az esztétika koordináta rendszere 221
Hermann István: A film társadalmi feladata és szerepe 243
Előszó 245
A szintetikus művészet elmélete 250
A filmművészet forrásai és igényei 261
A film, mint modern művészet 287
Film és színház 310
A műnemek és a filmművészet 337
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem