A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Filmesztétikai olvasókönyv és módszertani útmutató 4.

Középiskolai tanárok számára

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 104 oldal
Sorozatcím: Filmesztétikai olvasókönyv és módszertani útmutató
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Filmesztétikai olvasókönyv és módszertani útmutató c. sorozatunk záródarabja e kötet. Mint elődeinek, e kiadványunknak is kettős feladata van, először: a filmesztétikai oktatásban részt vevő... Tovább

Előszó

A Filmesztétikai olvasókönyv és módszertani útmutató c. sorozatunk záródarabja e kötet. Mint elődeinek, e kiadványunknak is kettős feladata van, először: a filmesztétikai oktatásban részt vevő tanárok számára az egyes órák anyagához szükséges szakismereti hátteret hivatottak biztosítani az összeállításba beválogatott szövegek, másodszor: a módszertani útmutatóban az órák tervezéséhez és megvalósításához felhasználható tapasztalatokat, a kísérleti esztendő idevágó tanulságait gyűjtögettük egybe.
A középiskolák IV. osztályaiban oktatott filmesztétikai stúdium anyaga "korunk néhány jellemző filmirányzata" címmel foglalható össze; s lényegében az 1945 után kibontakozó neorealizmustól a 60-as évtized közepéig terjedő fejlődési ívet fogja át. Nem filmtörténeti jellegű ez az ismeretanyag, nem is törekszik teljességre, célunk csupán annyi, hogy néhány sajátosságot, jellemző alkotást, maradandó művet mutassunk be a tanulóknak - inkább ízelítőül, mintsem a teljes fejlődési folyamat illusztrálásául. Szemelvények ezek a filmek csupán az utóbbi két évtized egymásból alakuló s nemegyszer egymást tagadó irányzataiból, de természetesen - az adott lehetőségeken belül úgy válogatott szemelvények, amelyek önmaguk értékein némiképpen túl is mutatnak, jeleznek valamit egy-egy nagy alkotó világnézetéből és módszereiből, egy-egy iskola tendenciáiból. Ezeknek az adott mű elemzésén túltekintő szándékoknak a következtében került be a tankönyvbe is számos olyan olvasmány, amely az alkotások "irányzathoz kapcsoltságát" hivatott dokumentálni, amelyek egy panoramikus körbepillantás lehetőségeit szeretnék biztosítani az érdeklődő tanulók számára. (A magyar nyelvű ifjúsági filmkiadványok csekély száma és szegényessége is indokolta ezt.) Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A század műfaja5
Az olasz filmművészet jellegzetességei a II. világháború után9
A neorealizmus kibontakozása9
Fellini művészete, filozófiája és az Országúton13
Elméleti összegezés20
Régi és új filmmodell20
A "kívül" és a "belül" filmje21
Az ötvenes évek "új hullámai"23
A francia új hullám23
Az új angol film29
Elméleti összegezés31
Az önelvű film31
A filmművészet alaplehetőségei32
A modern film irányzatairól34
A kifejezőeszközök fejlődése36
A lengyel film31
A tegnap parabolája39
Wajda és a parabola43
Az új magyar film mérlege48
A nagykorúság ára és jutalma48
A történelem mint kollektív önarckép54
Módszertani útmutató58
Bibliográfia79
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem