1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Filmesztétika IV.

A középiskolák IV. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 188 oldal
Sorozatcím: Filmesztétika
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 10400/K. Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor az olasz kisvárosok szegénynegyedének utcácskáin, zegzugos lépcsőházaiban, bérházainak körfolyosóin munkások és munkanélküliek, volt hadifoglyok és otthontalan csavargók, feketézők és... Tovább

Előszó

Amikor az olasz kisvárosok szegénynegyedének utcácskáin, zegzugos lépcsőházaiban, bérházainak körfolyosóin munkások és munkanélküliek, volt hadifoglyok és otthontalan csavargók, feketézők és elhagyott gyermekek közt, a béke első évében feltűntek először a filmesek, értetlen megütközés, ironikus megjegyzések hada fogadta őket: az összeverődött tömeg furcsálkodva, nevetve nézegette felvonulásukat. Pedig Vittorio de Sica, Rossellini s az új filmművészeti törekvések apostolai nem léptek merőben új útra, amikor az utcát és az utca emberét kezdték fényképezni, csupán felelevenítették a háború utáni Olaszországban a filmművészet kezdetének egyik hagyományát,a Lumiére testvérek örökségét.
Nyomban a film megszületésének esztendejében, 1895-ben már megmutatkozott a filmművészeti ábrázolás két alaplehetősége. Az egyik: az előttünk, körülöttünk levő valóság lefényképezése közvetlenül anélkül, hogy színészeket léptetnénk fel a történetben, esetleg egyenesen úgy, hogy különösebb "történetet" (a szó irodalmi értelmében) nem is akarunk a filmen megörökíteni. A Lumiére testvérek egy vonat érkezését filmezték le, a gyárból kiözönlő munkásokat, egy kisbaba reggelizését. Ebből a módszerből, szemléletből fejlődött ki a közvetlen valóságábrázolásra törekvő film, végső soron a dokumentumfilm műfaja. A másik utat, Georges Méliés járta nagy következetességgel. Ő "megrendezte" filmjeit, történetet vett szalagra színészekkel, előre elképzelt fordulatokat fényképzezett - műteremben, mesterséges környezetben, mesterséges világítás mellett, trükköket talált ki, díszleteket rajzoltatott és építtetett -, azaz feltalálta a mai értelemben vett "játékfilmet". Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Fellini: Országúton11
Előzmények: az olasz film frontot tör (olvasmány)11
A neorealizmus virágkora és hanyatlása (olvasmány)14
Országúton17
A neorealizmus új korszaka (olvasmány)35
Richarson: A hosszútávfutó magányossága39
A filmművészet "új hullámia": a francia új hullám (olvasmány)39
Az angol "Szabad Film" mozgalom (olvasmány)44
A hosszútávfutó magányossága48
Wajda: Hamu és gyémánt67
A lengyel film fellendülése (olvasmány)67
Hamu és gyémánt70
Jancsó Miklós: Szegénylegények90
A magyar film újjászületése (olvasmány)90
Szegénylegények119
Függelék (olvasmányok)137
Továbbfutó utak139
A filmművészeti ábrázolás néhány jellemzője164
Kislexikon
az első óra anyagához172
A második óra anyagához176
A harmadik óra anyagához178
A negyedik óra anyagához180
a Továbbfutó utak c. fejezet anyagához185
Néhány ajánlható könyv címe188

Bölcs István

Bölcs István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bölcs István könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Filmesztétika IV. Filmesztétika IV. Filmesztétika IV.

A borító enyhén kopott.

Állapot:
940 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba