1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Figyelj rám!

Munkafüzet a kommunikáció tanulásához az általános iskola 6-7. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 85 oldal
Sorozatcím: Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-9179-8
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 00627-727/1. 6. kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„Szólj, s ki vagy, elmondom" - Kazinczy Ferenc verssora szállóigévé vált, olyan pontosan fejezi ki azt a hétköznapivá lett igazságot, hogy a szó magáról a beszélőről is „beszél". Magától értetődő... Tovább

Előszó

„Szólj, s ki vagy, elmondom" - Kazinczy Ferenc verssora szállóigévé vált, olyan pontosan fejezi ki azt a hétköznapivá lett igazságot, hogy a szó magáról a beszélőről is „beszél". Magától értetődő tulajdonságunkká válik nemcsak az, amit, hanem az is, ahogyan mondjuk. Bizonyára te is számtalanszor tapasztaltad, hogy környezeted felismer téged beszéded tempójáról, tagoltságáról, dallamáról, hangod „színéről" és erejéről. Félig ösztönösen, félig tudatosan, de mostanra kialakult valamilyen jó vagy rossz szokásod azon a téren, hogy milyen jellegzetes gesztusokkal, arcjátékkal, tekintettel „kíséred" mondanivalódat... Hiszen társas lény vagy: hol kapcsolatba kerülsz valakivel, hol éppen kapcsolatban vagy, hol kapcsolatot zársz.
Te milyennek látod a fentiek tükrében magad? Milyen eszközzel tudsz jól bánni, hol veszel észre hiányosságokat? Családi, baráti, iskolai és egyéb érintkezéseid során mit jelez vissza a környezeted? Mivel elégedett, mit dicsér? Mi az, ami miatt gyakran konfliktushelyzetbe kerülsz, amit nem fogadnak el tőled? Fogalmazd meg magadnak - magadról! S ha elég bátor vagy, ha van humorod, ragassz a keretbe olyan fényképet, amelyen éppen egy rossz kommunikációs szokásod van megörökítve! (Pl.: Indokolatlanul közel állsz a beszélgető társadhoz; gorombán nézel; szétvetett lábbal, csípőre tett kézzel feleselsz valakivel. Korábban készült képet is beragaszthatsz, ha ma is érvényes rád, amit megörökített.) Keress olyan képet is, amelyen éppen egyik előnyös tulajdonságod látható! (Pl. barátságosan vigasztalsz egy kisgyereket, figyelmesen meghallgatsz valakit.)
Mi az, amin mindenképpen változtatni szeretnél a közeljövőben? Milyen eredményt vársz a kommunikáció tanulásában önmagadtól? Fogalmazd meg ezt is magadról - magadnak!
Egy jó tanács: önmagad, színészi alakítások, televízióban látható személyiségek megfigyelésén kívül élj a szépirodalom nyújtotta emberismeret lehetőségével is! A korábbiaknál figyelmesebben olvasd azokat a sorokat, amelyekben alakjainak beszédjellemzőit, hangbéli vonásait, testnyelvi kommunikációját írja le az író. Szellemi élvezetet, jó mulatságot okozhat ez, s az emberek megismerésén keresztül önismeretedet is gyarapítja. Vissza

Tartalom

6. osztály
Nemcsak szóból ért az ember...
Előszó 5
A kommunikáció eredményességét befolyásoló szövegfonetikai eszközök 8
A hangok időtartama és a beszéd tempója 8
Hangmagasság, hangszín, hanglejtés 11
Hangerő, hangsúly 17
Jelentéselkülönítő határjelzés, beszédszünet 21
A kommunikáció eredményességét befolyásoló nem nyelvi eszközök 24
Távolságtartás 24
Gesztusok 26
Arcjáték és tekintet 29
Testtartás 31
Szemtől szembe 33
Kapcsolatteremtés hétköznapi beszédhelyzetekben 33
Kapcsolatteremtés a néprajzban és az irodalomban 38
Kapcsolattartás hétköznapi beszédhelyzetekben 40
Kapcsolatzárás hétköznapi beszédhelyzetekben 42
Kapcsolatzárás a zenében és az irodalomban 43
Összefoglaló csoportmunka 44
7. osztály
Mi van a szavak mögött?
A kifejezés és a megértés nehézségei 47
A többi néma csend? 49
Hallgatás. Figyelmes és fegyelmezett meghallgatás 49
Elhallgatás és titok 52
Felfedni vagy elfedni a valóságot? 56
Helyzeti befolyásoltság, érzelmek által elferdített közlés 56
Szóözön. A szóözön mint humorforrás 61
Az mondod, amit gondolsz? 63
Kettős értelem. A kettős értelem mint humorforrás 63
Közhely. A közhely mint humorforrás 71
Arra gondolsz, amit mondanak? 73
Félreértés. A félreértés mint humorforrás 73
Felhasznált szakirodalom 83

Monoriné Papp Sarolta

Monoriné Papp Sarolta műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Monoriné Papp Sarolta könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem