1.055.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Feszültségoldás az iskolában

Játékok és gyakorlatok

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím: Pszichológia és pedagógia nevelőknek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN: 963-18-7623-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52536/46.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E könyv igen gyakorlatias, tömör kommentárokkal kísért játékgyűjtemény. Szerzőnője amerikai pedagógus, aki német iskolákban folytatott arra irányuló kutatásokat, hogy miként lehet a gyerekek közötti konfliktusokat minden agressziótól mentesen feloldani. Nem csupán a pillanatnyi megoldás igényével, hanem a fiatalokat egy életre szóló magatartási kultúrával gazdagító módon. A jelenkori pszichológiának az emberi kapcsolattartásra vonatkozó fontos felismeréseivel összhangban ki akarja küszöbölni a mindennapi társas érintkezésből a meddő versenyszellemet, amely a "ki kit győz le" elve alapján minduntalan újjátermeli az összeütközéseket. A németországi iskolák - amelyeknek tanulói között sokan török vendégmunkások gyerekei - bőséges alkalmat kínálnak a súrlódásokra, egyúttal azonban a megértés, az elfogadás, a konstruktív együttműködés gyakorlására is.
A tanórákba és a szabadidős programokba könnyedén beilleszthető játékok, derűs légkörű helyzetteremtések alkalmat adnak arra, hogy a... Tovább

Fülszöveg

E könyv igen gyakorlatias, tömör kommentárokkal kísért játékgyűjtemény. Szerzőnője amerikai pedagógus, aki német iskolákban folytatott arra irányuló kutatásokat, hogy miként lehet a gyerekek közötti konfliktusokat minden agressziótól mentesen feloldani. Nem csupán a pillanatnyi megoldás igényével, hanem a fiatalokat egy életre szóló magatartási kultúrával gazdagító módon. A jelenkori pszichológiának az emberi kapcsolattartásra vonatkozó fontos felismeréseivel összhangban ki akarja küszöbölni a mindennapi társas érintkezésből a meddő versenyszellemet, amely a "ki kit győz le" elve alapján minduntalan újjátermeli az összeütközéseket. A németországi iskolák - amelyeknek tanulói között sokan török vendégmunkások gyerekei - bőséges alkalmat kínálnak a súrlódásokra, egyúttal azonban a megértés, az elfogadás, a konstruktív együttműködés gyakorlására is.
A tanórákba és a szabadidős programokba könnyedén beilleszthető játékok, derűs légkörű helyzetteremtések alkalmat adnak arra, hogy a gyerekek felváltva tapasztalják meg a sértő és a sértett lelkiállapotát, a mindkettőn túlmutató, kölcsönös belátás eredményességét, az egymásra utaltság élményét. A játékok során hol el is hangzik a megfogalmazódó tanulság, hol nem. De mindkét esetben megszületik. Vissza

Tartalom

Előszó 7
1. Bevezetés 8
1.1. A probléma 8
1.2. A projekt 11
1.3. Tipikus konfliktusok az osztályteremben 12
A fiatalok egymás közötti konfliktusai 13
Konfliktusok a pedagógusok és a
fiatalok között 14
1.4. Kérdések az osztálybeli konfliktusok
feltárására 15
2. Elméleti alapok és didaktikai koncepció 21
2.1. Az erőszakmentes konfliktuskezelés alapjai 21
Fogalommagyarázatok 21
Nélkülözhetetlen előfeltételek 23
Az oktatás és a tanári személyiség iránti
követelmények 28
2.2. A didaktikai koncepció 29
Témacsoportok 29
Útmutatások gyakorlati megvalósításhoz 30
3. Konfliktusok az osztályban 35
3.1. Esetleírások 35
3.2. Javaslatok és támpontok a
konfliktuskezeléshez 40
3.3. Konfliktusmegbeszélések vezetése 48
4. Játékok és gyakorlatok 55
4.1. Ismerkedés és lazítás 55
Névjátékok 55
Ismerkedőjátékok 57
Lazítójátékok 59
A pár- és kiscsoportképzés módszerei 62
4.2. Az önértékelés fejlesztése 64
Hasonlóságok és különbözőségek 70
Az önértékelés és énazonosság erősítése 72
Mások értékelése 78
Az iskolával, a tanulói és a pedagógusi
szereppel való szembesülés 79
4.3. Kommunikáció 80
Megfigyelés és észlelés 85
Önkifejezés szóban és nem verbális módon 93
Meghallgatni és közölni 96
Érzéseket észlelni és érzésekkel bánni 104
4.4. Együttműködés 112
Együttműködési játékok 117
Nem verbális együttműködés 119
Versengés és bizalomépítés 122
Csoportos döntések 127
4.5. Fiuk és lányok interakciói 131
Önmagunknak és a másik nemnek a
tudatosítása 136
A hagyományos nemi sztereotípiák
megkérdőjelezése és rugalmas nemi minták
kialakítása 139
Eljárás szexuális zaklatás esetén 143
4.6. Erőszakmentes konfliktuskezelés 149
A konfliktusok megértése 151
Lányok és fiúk konfliktusmagatartása 162
Konfliktusok erőszakmentes kezelése 166
5. Magatartás az erőszakkal fenyegető
helyzetekben 179
5.1. Az erőszakkal fenyegető helyzet
dinamikája 179
5.2. Hogyan változtathatom meg a
tettes-áldozat-dinamikát? 181
5.3. Hogyan viselkedem legcélszerűbben
egy erőszakos szituációban? 186
Függelék 188
Irodalomjegyzék 188
A játékok és gyakorlatok jegyzéke 192

Jamie Walker

Jamie Walker műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jamie Walker könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem