kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Galenus Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 536 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 978-963-7157-12-7 |
Megjegyzés: | Színes reprodukciókkal illusztrált. |
Előszó | 11 |
A magyar festőművész-talentumok | 23 |
Zichy Mihály | 25 |
A családfa | 25 |
A családfa értékelése | 33 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 34 |
Az általános értelmi képesség | 34 |
A speciális szellemi képesség | 34 |
A kreativitás | 36 |
A motiváció | 39 |
A család | 40 |
Az iskolák | 40 |
A kortársak | 40 |
A társadalom | 42 |
Székely Bertalan | 45 |
A családfa | 45 |
A családfa értékelése | 55 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 56 |
Az általános értelmi képesség | 56 |
A speciális szellemi képességek | 56 |
A kreativitás | 57 |
A motiváció | 59 |
A család | 60 |
Az iskolák | 61 |
A kortársak | 61 |
A társadalom | 62 |
Munkácsy Mihály | 65 |
A családfa | 65 |
A Lieb-ősök - a) családfa | 65 |
A Reök-ősök - b) családfa | 69 |
Lieb Mihály és Reök Cecília gyermekei, különös tekintettel Munkácsy Mihályra | 72 |
A családfa értékelése | 76 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 76 |
Az általános értelmi képesség | 77 |
A speciális szellemi képességek | 77 |
A kreativitás | 80 |
A motiváció | 82 |
A család | 83 |
Az iskolák | 85 |
A kortársak | 86 |
A társadalom | 86 |
Szinyei Merse Pál | 89 |
A családfa | 89 |
A Szinyei Merse ősök | 89 |
A Jekelfalussy anyai ősök | 92 |
Szinyei Merse Pál gyermekei | 95 |
A családfa értékelése | 101 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 101 |
Az általános értelmi képesség | 102 |
A speciális szellemi képességek | 102 |
A kreativitás | 103 |
A motiváció | 105 |
A család | 105 |
Az iskolák | 107 |
A kortársak | 107 |
A társadalom | 108 |
Mednyánszky László | 111 |
A családfa | 112 |
A Mednyánszky-ősök | 112 |
Az anyai ősök | 117 |
Mednyánszky László párkapcsolatai | 119 |
A családfa értékelése | 121 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 122 |
Az általános értelmi képesség | 122 |
A speciális szellemi képességek | 122 |
A kreativitás | 124 |
A motiváció | 125 |
A család | 127 |
Az iskolák | 128 |
A kortársak | 129 |
A társadalom | 129 |
Csontváry Kosztka Tivadar | 133 |
A családfa | 136 |
A festőművész életének főbb eseményei | 137 |
A családfa értékelése | 144 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 146 |
Az általános értelmi képesség | 146 |
A speciális szellemi képességek | 146 |
A kreativitás | 147 |
A motiváció | 148 |
A család | 149 |
Az iskolák | 150 |
A kortársak | 150 |
A társadalom | 151 |
Rippl-Rónai József | 155 |
A családfa | 155 |
A családfa értékelése | 166 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 168 |
Az általános értelmi képesség | 168 |
A speciális szellemi képességek | 169 |
A kreativitás | 169 |
A motiváció | 170 |
A család | 171 |
Az iskolák | 171 |
A kortársak | 172 |
A társadalom | 174 |
Ferenczy Károly | 177 |
A családfa | 180 |
A családfa értékelése | 189 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 192 |
Az általános értelmi képesség | 192 |
A speciális szellemi képességek | 193 |
A kreativitás | 193 |
A motiváció | 193 |
A család | 194 |
Az iskolák | 194 |
A kortársak | 194 |
A társadalom | 195 |
Gulácsy Lajos | 197 |
A családfa | 197 |
A családfa értékelése | 202 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 204 |
Az általános értelmi képesség | 204 |
A speciális szellemi képességek | 204 |
A kreativitás | 206 |
A motiváció | 209 |
A család | 209 |
Az iskolák | 210 |
A kortársak | 212 |
A társadalom | 212 |
Czóbel Béla | 215 |
A családfa | 215 |
Czóbel Béla testvérei | 219 |
Czóbel Béla életútja | 222 |
A családfa értékelése | 227 |
A 2x4 faktoros modell | 228 |
Az általános értelmi képesség | 228 |
A speciális szellemi képességek | 229 |
A kreativitás | 229 |
A motiváció | 231 |
A család | 231 |
Az iskolák | 232 |
A kortársak | 232 |
A társadalom | 232 |
Egry József | 235 |
A családfa | 235 |
A családfa értékelése | 243 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 245 |
Az általános szellemi képesség | 245 |
A speciális értelmi képességek | 245 |
A kreativitás | 246 |
A motiváció | 248 |
A család | 249 |
Az iskolák | 249 |
A kortársak | 249 |
A társadalom | 249 |
Farkas István | 253 |
A családfa | 253 |
Az ősök | 253 |
Farkas István élete | 257 |
Családja | 260 |
A családfa értékelése | 264 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 266 |
Az általános értelmi képesség | 266 |
A speciális szellemi képességek | 267 |
A kreativitás | 267 |
A motiváció | 269 |
A család | 270 |
Az iskolák | 270 |
A kortársak | 271 |
A társadalom | 271 |
Kassák Lajos | 275 |
A családfa | 275 |
Az ősök és szülei | 275 |
Kassák Lajos testvérei | 279 |
Kassák Lajos szerelmi és családi élete | 281 |
A családfa értékelése | 283 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 284 |
Az általános értelmi képesség | 284 |
A speciális szellemi képességek | 284 |
A kreativitás | 290 |
A motiváció | 290 |
A család | 291 |
Az iskolák | 291 |
A kortársak | 291 |
A társadalom | 292 |
Derkovits Gyula | 295 |
A családfa | 295 |
Derkovits Gyula tragikus élete | 300 |
A családfa értékelése | 304 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 305 |
Az általános értelmi képesség | 305 |
A speciális szellemi képességek | 305 |
A kreativitás | 307 |
A motiváció | 308 |
A család | 309 |
Az iskolák | 309 |
A kortársak | 309 |
A társadalom | 310 |
Szőnyi István | 313 |
A családfa | 313 |
A családfa értékelése | 323 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 324 |
Az általános értelmi képesség | 325 |
A speciális szellemi képességek | 325 |
A kreativitás | 326 |
A motiváció | 328 |
A család | 328 |
Az iskolák | 330 |
A kortársak | 331 |
A társadalom | 332 |
Moholy-Nagy László | 335 |
A családfa | 335 |
Moholy-Nagy László életének rövid összefoglalása | 340 |
A családfa értékelése | 346 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 347 |
Az általános értelmi képesség | 347 |
A speciális szellemi képességek | 347 |
A kreativitás | 349 |
A motiváció | 351 |
A külső-környezeti hatások | 352 |
A család | 352 |
Az iskolák | 353 |
A kortársak | 353 |
A társadalom | 354 |
Vajda Lajos | 357 |
A családfa | 357 |
Vajda Lajos életének összefoglalása | 362 |
A családfa értékelése | 365 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 365 |
Az általános értelmi képesség | 365 |
A speciális szellemi képességek | 367 |
A kreativitás | 368 |
A motiváció | 370 |
A család | 371 |
Az iskolák | 371 |
A kortársak | 371 |
A társadalom | 372 |
Victor Vasarely | 375 |
A családfa | 377 |
Életének rövid összefoglalása | 378 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 381 |
Az általános értelmi képesség | 381 |
A speciális szellemi képességek | 382 |
A kreativitás | 382 |
A motiváció | 383 |
A család | 383 |
Az iskolák | 384 |
A kortársak | 384 |
A társadalom | 385 |
Kondor Béla | 387 |
A családfa | 387 |
A családfa értékelése | 392 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 393 |
Az általános értelmi képesség | 393 |
A speciális szellemi képességek | 393 |
A kreativitás | 397 |
A motiváció | 399 |
A család | 400 |
Az iskolák | 400 |
A kortársak | 400 |
A társadalom | 400 |
Gruber Béla | 405 |
A családfa | 408 |
A családfa értékelése | 411 |
A 2x4 faktoros talentummodell | 412 |
Az általános értelmi képesség | 412 |
A speciális szellemi képességek | 413 |
A kreativitás | 415 |
A motiváció | 419 |
A család | 419 |
Az iskolák | 420 |
A kortársak | 420 |
A társadalom | 420 |
Nemzetközi kitekintés | 423 |
Leonardo da Vinci | 424 |
A családfa | 424 |
A családfa értékelése | 426 |
A Leonardoi géniuszmodell | 428 |
Leonardo nemi orientációs eltérése | 431 |
Idősebb Pieter (Paraszt) Brueghel | 434 |
A családfa | 434 |
A családfa értékelése | 438 |
A bruegheli "céh-talentum" modell | 438 |
Edvard Munch | 442 |
A családfa | 442 |
A családfa értékelése | 444 |
A kivételes talentum Munch-féle szélsőséges kedély modellje | 445 |
Henri de Toulouse-Lautrec | 451 |
A családfa | 451 |
A családfa értékelése | 453 |
A toulouse-lautreci vérrokonsági talentummodell | 454 |
Pablo Picasso | 459 |
A családfa | 459 |
Picasso női és gyermekei | 462 |
A családfa értékelése | 467 |
A Picasso-féle tehetség/talentum modell | 468 |
Általános rész | 471 |
A vizsgálati minta általános értékelése | 473 |
Az életrajzi adatok | 474 |
A nemi arány | 474 |
Születési idő | 476 |
Születési hely | 477 |
Társadalmi származás | 477 |
Nemzetiségi származás | 478 |
Vallási származás | 478 |
Halálozás idő | 479 |
Halálozási hely | 479 |
Élettartam | 480 |
Az életrajzi adatok főbb tanulságai | 480 |
Családalapítás | 481 |
Házasságok | 481 |
Gyermekvállalásaik | 481 |
Feleségek | 483 |
Házasádosi életkoruk | 485 |
A házasságon kívül született gyermekek | 486 |
A vizsgált festőművészek családalapításainak általános jellemzése | 487 |
A festőművészi talentum családi halmozódása | 488 |
Genetikai alapfogalmak | 488 |
A családfaelemzés lényege és buktatói | 491 |
A festőművészek szülei | 492 |
A festőművészek testvérei | 495 |
A festőművészek gyermekei | 498 |
A vizsgált képzőművészek távolabbi rokonsága | 501 |
A genetikai családfaelemzés tanulságai | 504 |
A szellemi adottságok-képességek | 511 |
Az általános értelmi képesség | 511 |
A speciális szellemi képességek | 514 |
A kreativitás | 514 |
Motiváció | 517 |
A tehetség kibontakozását segítő/gátló külső hatások | 517 |
A család | 517 |
Az iskolák | 520 |
A kortársak hatása | 522 |
A társadalom | 522 |
A kivételes festőművész-talentumok általános értékelése | 524 |
Tehetségük jelentkezési ideje | 524 |
Festőművészi indíttatásuk oka | 525 |
Pályakezdésük és sikerességük | 525 |
A képzőművészek osztályozása | 526 |
A festőművész-talentum gyökerei | 528 |
Epilógus | 535 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.