Fülszöveg
- Blackbird 344-es! Itt Ferihegy torony! Leszállás után Alfa 2 ,majd Alfa 3 guruló, és Uniform! Begurulás után állóhely 34-es! Ha a túl nagy sebessége miatt nem sikerül bekanyarodnia, akkor később, az MO-ás új szakaszán forduljon jobbra Vecsés felé, és az elkerülő úton érjen vissza a reptérre! Vigyázzon, traffipax a felüljáró előtt! Na, igen! Korunk egyik utolsó misztikuma, a repülés. A kellemes izgalom az utazás előtt, a feszültség felszálláskor, és a megkönnyebbülés utazás alatt, amikor a kapitány megnyugtató hangon bejelentkezik. Enyhe fülbántalmak leszálláskor, és taps, ha minden rendben volt. Mert az utazó ezt érzi, és látja, ha repül. Bár tudja, de nem ismeri, hogy hány ember precíz, összehangolt munkájára van szükség ahhoz, hogy gondtalanul tölthessen egy kis időt, egy rideg fém csőben, 11 ezer méter magasan, óránként 900 kilométeres sebességgel, egy székbe csatolva a gomolygó felhők felett. Névtelen szereplők, akik mindezért nap, mint nap keményen megdolgoznak. Egy...
Tovább
Fülszöveg
- Blackbird 344-es! Itt Ferihegy torony! Leszállás után Alfa 2 ,majd Alfa 3 guruló, és Uniform! Begurulás után állóhely 34-es! Ha a túl nagy sebessége miatt nem sikerül bekanyarodnia, akkor később, az MO-ás új szakaszán forduljon jobbra Vecsés felé, és az elkerülő úton érjen vissza a reptérre! Vigyázzon, traffipax a felüljáró előtt! Na, igen! Korunk egyik utolsó misztikuma, a repülés. A kellemes izgalom az utazás előtt, a feszültség felszálláskor, és a megkönnyebbülés utazás alatt, amikor a kapitány megnyugtató hangon bejelentkezik. Enyhe fülbántalmak leszálláskor, és taps, ha minden rendben volt. Mert az utazó ezt érzi, és látja, ha repül. Bár tudja, de nem ismeri, hogy hány ember precíz, összehangolt munkájára van szükség ahhoz, hogy gondtalanul tölthessen egy kis időt, egy rideg fém csőben, 11 ezer méter magasan, óránként 900 kilométeres sebességgel, egy székbe csatolva a gomolygó felhők felett. Névtelen szereplők, akik mindezért nap, mint nap keményen megdolgoznak. Egy történet abból az időből, amikor itthon rendszert váltottunk, a JVIalév arculatot és géptípust, átállva a jó öreg Tupoljevekről a Boeingekre. Amikor még papír 100 forintossal is fizethettünk, és nem volt gond egy Maiéves fizetésből néha beülni a reptéri Snack bárba egy Vilmosra. És bár az internet még messze járt, de a chat már egész jól működött két munkahelyi számítógép között. Amikor még mély bíbor hangulata volt a reptérnek, a kollégák még kollégák voltak, a gond közös, ahogy néha a jól megérdemelt siker is. Akik kihasználva az ingyen lehetőséget, beutazták a Földet. Athéntól Honoluluig, és Madridtól Krétáig, nem kissé rettegve a szabadjegy okozta izgalmaktól.
Róluk szól a könyv. Hétköznapi szereplők, életüket meghatározza a munka, a szerelem, az öröm, a csalódás, a remény, és az érzelmek. A napi harc azért, hogy egy adott helyzetből győztesen kerüljenek ki, legyen az parányi gond, vagy életeket befolyásoló végleges döntés. És nem utolsó sorban a mindent megoldó, vagy mindent teljesen összekuszáló selyem érintésű szex. Siker és bukás. A különbség, a helyzetből fakadóan parányi, mégis mennyi mindent el tud dönteni nem egy ember életében, még ha nem is tud róla. Szerencse, vagy véletlen? Rossz, vagy jó döntés? Rajtuk áll, a pillanat hozta roppant bizonytalan helyzetben. Erről szól a történet, még ha egy repülőtér zárt világában, a kerítésén belül, az olvasó által nagyrészt láthatatlan területen történik is mindez.
És olvasás közben soha ne feledjük a modern légiközlekedés csodáját: Reggeli Londonban, ebéd New Yorkban, poggyász Fokvárosban.
Vissza