A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az európai egyetem funkcióváltozásai

Felsőoktatás-történeti tanulmányok

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Professzorok Háza
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 247 oldal
Sorozatcím: Magyar felsőoktatás könyvek
Kötetszám: 18
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-006-127-9
Megjegyzés: További szerzők a tartalomjegyzékben. Angol nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Az „európai egyetem" bonyolult problematikáját részben
történeti-társadalmi, részben elméleti-filozófiai szempontok
szerint kívántuk feldolgozni. Egyrészt tehát figyelmet
fordítottunk „univerzitás" és „modernitás" kölcsönviszonyának
elemzésére, valamint törekedtünk
a kontinensünkön kialakuló oktatási rendszerek „hagyományos"
és „modern", vagy más megközelítésben „premodern", „modern" és „posztmodern"
fejlődési szakaszainak minél világosabb megkülönböztetésére. Az ún; modern
egyetem korszakán belül egyébként természetesen
adódik egy-egy „koramodern", „klasszikusan modern" és
„későmodern" fejlődési szakasz megkülönböztetés is.
Másrészt pedig megtettük az első lépéseket az egyetemi
rendszerek valamilyen társadalmi-történelmi tipológiájának vázlatos
kidolgozása felé, különbséget téve például
a „modern" egyetem bizonyos „nemzeti", „regionális" és
„kontinentális" modelljei között. Végül, kutatócsoportunk
tagjai néhány olyan, többek között a felsőoktatási
szféra... Tovább

Fülszöveg


Az „európai egyetem" bonyolult problematikáját részben
történeti-társadalmi, részben elméleti-filozófiai szempontok
szerint kívántuk feldolgozni. Egyrészt tehát figyelmet
fordítottunk „univerzitás" és „modernitás" kölcsönviszonyának
elemzésére, valamint törekedtünk
a kontinensünkön kialakuló oktatási rendszerek „hagyományos"
és „modern", vagy más megközelítésben „premodern", „modern" és „posztmodern"
fejlődési szakaszainak minél világosabb megkülönböztetésére. Az ún; modern
egyetem korszakán belül egyébként természetesen
adódik egy-egy „koramodern", „klasszikusan modern" és
„későmodern" fejlődési szakasz megkülönböztetés is.
Másrészt pedig megtettük az első lépéseket az egyetemi
rendszerek valamilyen társadalmi-történelmi tipológiájának vázlatos
kidolgozása felé, különbséget téve például
a „modern" egyetem bizonyos „nemzeti", „regionális" és
„kontinentális" modelljei között. Végül, kutatócsoportunk
tagjai néhány olyan, többek között a felsőoktatási
szféra működési mechanizmusainak pontos megértéséhez
is nélkülözhetetlen általános fogalom, elméleti kategória
tisztázására törekedtek, amelyek - mint például
a „modell" és a „funkció", az „autonómia" és az „integráció",
illetve a „reform" és a „válság" kategóriái - a nyugati világ
egyetemi rendszereinek alapvető problémáival
kapcsolatosak, s ezért mind a hazai, mind pedig a külföldi
oktatáspolitikai vitákban állandóan napirenden
vannak.
Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem