Nagy a különbség a fekete-fehér és a színes fényképezés között | 7 |
A színes technika | 11 |
A színes film | 11 |
Milyen fényképezőgépet használjunk? | 13 |
A helyes expozíció | 16 |
A rekesz és a zár | 17 |
A megvilágításmérő | 18 |
A belső fénymérés | 20 |
Próbafelvételek | 24 |
Az automata fényképezőgép | 26 |
Mikor kell helyesbítenünk a megvilágításmérő adatait? | 26 |
A szín- és a fénykontrasztok | 28 |
Elszíneződések | 29 |
A színes fényképezés szűrői | 35 |
A színhőmérséklet és a korrekciós szűrők | 35 |
Az elszíneződések utólagos javítása | 40 |
Témák, amelyek nem színes filmre valók | 40 |
A legfontosabb kameratartozékok | 40 |
Színes fényképezés teljes komforttal | 42 |
A változtatható látószög | 42 |
Nagy fényerejű objektívek | 48 |
Előtétlencsék - közgyűrűk | 50 |
Színes fotózás - egyszerűen, de jól | 53 |
Gondolatok a felvétel előtt | 53 |
Egy kis színtan | 53 |
A kiegészítő színek | 53 |
A tiszta, a tört, a beszürkült színek és a színárnyalatok | 55 |
A semleges színek | 55 |
A meleg és hideg színek | 55 |
A tárgyak színei - a fények színei | 57 |
A megbízhatatlan emlékezet | 58 |
Némi színrendezés | 58 |
A kép súlypontja | 60 |
Néhány szó a tarkaságról | 61 |
A plakátszerű nem okvetlenül tarka! | 61 |
A színharmónia | 62 |
Több részletképet! | 62 |
Madártávlat és békaperspektíva | 63 |
Játék a színekkel | 64 |
Külső felvételek bármilyen időben | 67 |
A világítás | 67 |
Portrék a szabadban | 69 |
Lányok és asszonyok | 73 |
Természetesnek ható gyermekképek | 74 |
Pillanatképek és életképek | 75 |
Épületfelvételek | 79 |
Az állatok pompás, színes fotótémák | 80 |
Virágok | 83 |
Út menti témák | 85 |
Emberek munka közben | 85 |
A rossz időben készülő képek | 86 |
Sportfelvételek | 90 |
Színes tájfotót készíteni nem is olyan könnyű! | 91 |
Témák vízen és vízparton | 97 |
Aktfelvétel szabadban | 99 |
Színes műfényfelvételek | 103 |
Nem minden műfényfelvételhez kell műfényfilm | 103 |
Útmutató a lámpákhoz | 104 |
Fényképezés egyetlen lámpával | 104 |
Megvilágításmérés | 108 |
Változatok egyetlen lámpával | 109 |
Több fényt! | 110 |
A műfényfelvételek színszűrői | 111 |
A vakuzás technikája. A vaku a korszerű műfény | 112 |
Az irányszám | 113 |
A vakuzás technikája | 115 |
Néhány ötlet vakufelvételek készítéséhez | 116 |
A műfényportré | 117 |
Gyermekfelvételek vakuval | 118 |
A belső terek és a szobajelenetek | 119 |
A tárgyfotók, csendéletek, és egyéb közelfelvételek | 120 |
Az éjszakai utcaképek | 124 |
Fényképezés a rendelkezésünkre álló fényben | 127 |
A színház és a cirkusz | 128 |
A reprodukálás | 129 |
A műtermi aktfelvételek | 130 |
A kevert (nappali és vaku-) világítás | 131 |
Melyik világítás legyen a főfény? | 132 |
Jó tanácsok a nappali vakuzáshoz | 134 |
Kisérletezzünk! | 137 |
A színes világítás | 137 |
A kevert fény | 138 |
A lágy rajz | 139 |
A színes kontúrok | 141 |
A high key felvétel | 142 |
A low key felvétel | 142 |
Egyetlen szín különböző árnyalataiból alkotott kép (monochromasia) | 143 |
Az elmosódott színek | 143 |
A nem megfelelő szín | 144 |
A színek szétválasztása | 145 |
A diamontázs | 145 |
Mesterkedések az élességállítással | 146 |
A kétszeres expozíció | 146 |
A kidolgozott film | 149 |
A diakeretezés | 150 |
A vetítés öröme | 153 |
Megfelelő diasorozatot vágunk | 153 |
Néhány szó a diavetítőkről | 155 |
A "fehér" vetítővászon | 158 |
A baráti körtől az előadóteremig | 158 |
A dianéző készülékek | 160 |
Fekete-fehér nagyítások színes diákról | 160 |
A színes negatív és a színes papírkép | 163 |
Magunk hívjuk-e elő színes filmjeinket? | 165 |
A jövő a színes fényképezésé | 167 |
Tárgymutató | 171 |