A TECHNIKA | |
A Praktica rendszer | 10 |
A képméret: kisfilm | 11 |
A tükörreflex-elv | 15 |
Közelebbi adatok a Prakticáról | 22 |
A fényképezőgép működtetésének főbb lépései | 23 |
A kazetta behelyezése | 23 |
Az acéllamellás redőnyzár | 24 |
A rekeszállítás | 25 |
Az élességállítás | 26 |
A zárkioldás - exponálás | 27 |
A filmcsere | 28 |
A Praktica család tagjai | 28 |
A régebbi Praktica típusok | 36 |
A gumi-vászon redőnyzár | 40 |
A Praktica-felvételek technikája | 41 |
Készítsünk próbafelvételt! | 41 |
A helyes pozíció megállapítása | 42 |
Az expozíció, a rekesz, a fényerő és a mélységélesség | 44 |
Fekete-fehér és színes: próbafelvételek | 49 |
Az expozíció helyesbítése | 50 |
A Prakticák objektívjei | 55 |
A Praktica képszöge változtatható! | 57 |
Speciálobjektívek elektromos rekesz-visszajelzéssel | 62 |
A kép perspektívája | 63 |
A mélységélesség és a gyújtótávolság összefüggése | 63 |
A hosszú gyújtótávolságú objektívek használata | 65 |
Különleges objektívek | 66 |
Előtétek és konverterek | 66 |
Előtétlencsék és közgyűrűk | 66 |
A Praktica fényképezés hasznos segítője: a sokféle tartozék | 72 |
A kétszeresen exponált képek | 82 |
A filmnyersanyagok | 83 |
A fekete-fehér filmnyersanyagok tulajdonságai | 83 |
A film kiválasztása | 91 |
Színes fotók a Prakticával | 91 |
A színes filmek jellegzetességei | 92 |
A színes film érzékenysége | 93 |
A színes film exponálása | 93 |
A filmek kiszerelése | 95 |
Speciálfilmek | 98 |
A színszűrők | 101 |
Az árnyalathelyes színvisszaadás szűrői a fekete-fehér fényképezésben | 101 |
Kontrasztszűrők | 102 |
A színes fényképezés szűrői | 102 |
Univerzális szűrők | 105 |
Szűrőfaktorok | 107 |
A kisfilm előhívása | 108 |
Az előhívók és tulajdonságaik | 110 |
Előhívjuk a Prakticával készült filmet | 114 |
Problémák a színes hívással | 116 |
Javítható-e az elrontott negatív? | 117 |
Negatívgyűjteményünk | 118 |
Praktica minden témához | 121 |
Tájkép minden évszakban | 121 |
Épületfelvételek | 126 |
Emberek a Praktica előtt | 130 |
Állatfotók | 144 |
A növényvilág fényképezése | 152 |
Tárgyfotó és csendélet | 154 |
Reprodukciók | 159 |
Felvételek napfény nélkül: rossz időben készült képek | 160 |
A pillanatkép és a képriport | 163 |
Éjszakai felvételek | 167 |
Közelfelvételek - makro- és mikrofelvételek | 170 |
A fényképezés határán - a "meglevő fény" tecnikája | 176 |
Sorozatfotók | 178 |
Műfényfelvételek fotólámpákkal | 184 |
Színes műfényfelvételek | 189 |
Műfényfelvételek villanólámpával | 189 |
Sztereofelvételek | 196 |
Kinagyítjuk a negatívot | 198 |
A nagyítógép | 198 |
A nagyítópapír megválasztása | 199 |
Néhány jó tanács a nagyításhoz | 202 |
Színes nagyítások | 206 |
A képek kikészítése és megőrzése | 206 |
A vetítés | 210 |
A diakép | 210 |
A dianéző készülékek | 212 |
A diavetítők | 212 |
A vetítőernyők | 213 |
AZ ALKOTÁS | |
A látásról | 216 |
A tükörreflexes fényképezőgép - az alkotó fotós szerszáma | 220 |
A nézőpont a döntő | 224 |
A helyes világítás | 226 |
Az élesség változtatása | 228 |
A helyesen alkalmazott gyújtótávolságok | 234 |
Hibák és effektusok | 238 |
A tónushelyes kép - vajon mindig ez a célunk? | 238 |
Lágyító előtétek | 242 |
A szín, mint a kifejezés eszköze | 245 |
A színek megrendezése - színkompozíció | 246 |
Néhány ötlet színes felvételekhez | 248 |
Bánásmód az emberekkel | 267 |
Rendezés - Miért? Mikor? Hogyan? | 267 |
Egyszerű montázsok | 271 |
A fénykép kozmetikája | 271 |
Egy személy két alakban | 272 |
Szimultán felvételek | 274 |
Panoráma | 275 |
Absztrakció a fényképezésben | 276 |
Embertársaink felfedezése | 281 |
FÜGGELÉK | 292 |